ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Thursday, May 14, 2009

my ♥L.O.V.E♥ story 3(last episode) !


bissmillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum wbt...

ok...lps je hari program mlm tu.ana ada kan 1 meeting.meeting untuk yg 13 org yg berdaftar mlm program tu..ana bg kit niage kat stiap sorg..n dorg mula bertanya pada ana.."wafa..krusus ape ek yg tuan syed sebut smlm?mcm best je"...
ana jwb.."oww....PBC...Perkongsian Bijak Cemerlang.mmg best.."..
so ana pun cerita la pgalaman ana semasa mnjadi peserta PBC..n hasil dr pkongsian pgalaman ana..7 org dari 13 ni berminat nak p PBC...so..masa tu PBC yg terdekat ialah


28 februari -1 mac di HOTEL DEPALMA..mmg meriah sgt PBC masa ni..PBC yg xdpt ana lupekan..masa kat PBC ni jugak la merupakan kali pertama ana bertemu dgn PUAN RAHMAH yg sblm nye hanye ana kenal sbb guna no beliau untuk kumpul nilai mata.akhirnye bertemu juga di PBC ..dpt peluk beliau,sembang2..rindu sgt masa ketika itu...then,jupa KAK BAYU ,dia cantik sgt,lemah lembut je..tp masa tu dia demam..kesian dia..susah pyh dtg dari jauh..pastu,jupa la dgn UPLINE ana..yg sblm ni hanye kenal nama dia di kad keahlian ana..EN ROZALI.hehehe.thanks a lot 4 coming..hope to see u all again....x lupe juga ,thanks to pengarah PBC ,PJS PUAN HABIBAH..THANKS A LOT..

erm...sekarang dah hampir 5 bulan ana mjadi ahli HPA..selama waktu 5 bulan ni..byk kebaikan yg ana dpt...dari sini ana tahu yg mana kawan n yg mana lawan..kawan hapi,ketawa,lompat2 mmg ramai....kwn yg untuk memahami ati ssh sgt nak jupe...org yg selama ni baik dgn ana..tetibe blh jadikan ana musuh...org yg ana ingt blh membantu..tp hanye omong2 kosong...tp alhamdulillah..ana xksah dh..kdg2 org sll kata ana mcm2..pakai purdah,tp ligat dgn HPA..salah ke?ana bukan bt jahat..mcm2 la kata2 org yg cube nk patahkan semangat ana.mcm2..tp slagi pjuangan ana belum selesai..lantak la ape org nak kata..selagi ana jaga perkara wajib allah..masa mula2 ana nak cite HPA kat org..sll dpt feedback yg x best..n ana pun masih baru..so rasa kekuatan tu tipis je..ana ingt lagi pesanan TUAN SYED AGEEL. nasihat yg beliau bagi kat ana melalui email..n email ni ana rasa ni ana patut sgt2 kongsi dgn semua pembaca....sebab ianya satu motivasi yg sgt membina....

"salam wafa...

kita kena ingat, sesuatu kejadian atau apa saja yg di berikan Allah kpd kita adalah atas kemampuan kita sendiri. bermakna kita sanggup memikulnya.Apa yg penting, usaha tangga kejayaan.jgn putus asa wafa,kamu masih muda.jadi, ambillah peluang & kesempatan wafa ini utk bina kejayaan sesungguh2nya dlm hpa. biar lambat tetapi istiqomah didlm perjuangan. Abg syed x suka org yg suka main2 dlm sesuatu hal yg dilakukan. Abg syed seorg yg tegas, berdisiplin & tepati masa. Islam mengajar umatnya begitu tetapi ramai umat melayu islam pemalas. biar apa org kata sbb org tak akan bantu kita seandainya kita dlm kesusahan.
jadi, dengar apa nasihat & tunjuk ajar abg syed kpd wafa.

ingat wafa..Allah menberi mengikut prasangka hambanya...
ingat wafa.. when there is a will., there is a way....


sampai ketemu lagi...


ageel al haddad"


istiqomah...itu la perkatan yg ana pegang smpi arini...klu nak ikut kan...panjang lagi kisah ana..tp cukup la ni saja yg ana kongsikan pada antum semua....cume disini ana nak tekan kan pd semua..ape2 yg berlaku ambik ianye sbgai cabaran..JGN MUDAH PUTUS ASA..nak buat kebaikan mmg PAYAH... byk onak n duri2 yg tajam menikam..yg penting kite perlu sabar...selagi kite memegang amanah sebagai khalifah ALLAH dimuka bumi ni,maka laksanakan tugasan ni dgn sebaik2 nye...wlupun ape yg kite sampaikan tu x dtrime..xpe..yg penting kite dah laksanakan sbhgian tnggngjwb kite dgn ALLAH...BUANG SIFAT HASAD,DENGKI N BUSUK HATI..ni penyakit yg hebat dlm kalangn umat islam..xblh tgk org lebih sikit..mula lah nk buat benda merapu..xperlu lah semua tu...sape usaha lebih..dia dpt lah tuai hasil yg lebih.spatutnye kite ambil itu sebagai motivasi kpd diri..klu dia boleh berjaya..kenapa kite tidak?
always think positive...jgn sibuk cari kelemahan org lain smpi xnampka kelemahan diri...bak kata pepatah"kuman seberang laut blh nampak , tp gajah depan mata pun xnampak"...hehehe..

"org yang berjaya ialah org yg mampu buat perubahan dan mampu melawan arus"

n lagi satu..wlupun ana berpurdah,purdah xhalang ana untuk bjaya...purdah hnye menutupi muka ana..tp x menutup jln untuk ana cari kejayaan,insyaallah....

maka tamat sudah kisah cinta ana...cinta bersama hpa...sejak kenal HPA,ana dpt byk kwn,byk ilmu,sbb HPA ana pandai buat blog..hehe..tambah ramai2 kat blog..sampi ana rasa HPA ni umpama sebuah famly yg besar...ehehee.ok lah.andai ada tersalah kata..hanya kemaafan yang mampu ku pinta....

buat masa ni cinta pertama ku selamanya hanya pada ALLAH,kedua juga cintaku selamanya pada rasulullah...ketiga,cintaku selamanaya pada "bakal suami" ana nanti,ke 4 cintaku selamanya pada umi n abah ana..n yg ke5....cinta ku selamanya hanya pada HPA.....cukup lah 5 cinta yg ada dlm hati ana...antara 5 cinta ni..cinta no 1,2,4 n5 paling penting n ana utamakan..yg no 3..jgn sape2 berani mentioned.

kepada sesape yg blm lagi bersama HPA..jom la..bersama2 dlm berjuang dlm mempertingkatkan ekonomi ummah..jika umat islam bersatu insyaallah,umat islam akan bangkit dgn megah shingga xde golongan kuffar yg blh menjtuhkan kite.jika bukan kita...SAPA LAGI?!!!!!...HPA SATU PERJUANGAN!
CINTA YG BARU KUTEMUI,KINI N SELAMANYA PASTI......

wsalam...


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice