ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, March 02, 2009

♥kenangan terindah♥


IN THE NAME OF ALLAH, GOD WITH THE MOST MERCIFULL AND THE MOST BLESSING
ASSALAMUALAIKUM WBT...

Syukur Alhamdulillah sbb ALLAH bg pluang lagi untuk ana berceloteh dlm blog ana yg serba kekurangan ni..insyaALLAH,ana akan sentiasa berusaha untuk memantopp kan lagi blog ana ni…hehehehe
Agak2 nye,apa la cerita yg ana nak kongsikan dgn antum semua kali ni ek???teng..teng..tenggggg..
Hehehe…pada 28 feb dan 1 mac,ana dan 7 org sahabat ana telah meghadiri krusus PBC(Perkongsian Bijak cemerlang) di DE PALMA HOTEL,AMPANG…
Dan ini juga merupakan kenangan yg paling manis dlm hidup ana…yg ana xmungkin lupa selagi hayat dkandung bdn...1st skali ana ucapkan tahniah kepada PJS HABIBAH…PBC kali ni mmg super duper hebat!!alhamdulillah..
Sudah mnjadi kebiasaan kpd setiap PBC mgalunkan nasyid bertajuk “teman sejati” nyanyian kumpulan BROTHERS dan lagu ini juga merupakan lagu tema PBC…semua peserta PBC dminta menyanyi kan dan mghayati lagu tema ini..ana juga turut serta menyanyikan lagu ni..tp suara ana x la kluar pn..hehehe..tp stiap kali lagu tu di alunkan…mesti ana xdpt tahan air mata ni…bg ana,teman sejati ni mmg susah sgt2 nk jumpa..tp Alhamdulillah..ana dah jumpa skarng…makne sebuah persahabatan amat bermakne bg ana…kpd sahabat2 ana,ain,abg iman,abg fakhrul,syazman,kak syida,kak aida dan fazrina..ana ucap TAHNIAH sbb ALLAH telah pilih antum untuk ke PBC ni..dan terima kasih yg x terhingga pd antum juga sbb sudi memberi kpercayaan antum pd ana..moga hati kite istiqomah dlm perjuangan yg lillahi taala ni..ana yakin dgn kesungguhan antum,antum pasti akan brjaya dlm perjuangan ni..HOPE OUR UKHWAH FILLAH WILL REMAIN ABADAN ABADA

sahabatku...

Kepada PJS SYED AGEEL,wafa ucap jutaan Trime kasih sbb guide wafa dan x dilupakn juga pada PUAN RAHMAH,KAK BAYU n ABG ROZALI(upline ana) terima kasih yg x terhingga sgt2 sbb sudi dtg dr jauh untuk jumpa wafa n kwn2 wafa..terima kasih ats semangat antum semua..wafa xkan skali2 lupakan jasa antum..wafa rasa seronok sgt2 n rs bersyukur sgt2 pd ALLAH sbb bg pluang wafa bjumpa dgn antum.dgn izin ALLAH,tercapai juga impian wafa untukberjumpa antum semua …kpd KAK ZAI, KAK LINA, BONDA (PJ ROHANA),PJS HABIBAH,ABG AZMELY n semua pemimpin PBC di DE PALMA HOTEL, terima kasih sbb byk bantu wafa untuk jadi fasi spanjang PBC ni.ni 1st time bg wafa n ni juga pgalaman baru wafa...wafa sronok sgt dpt kenal dgn antum semua,layanan antum kat wafa mmg best wlupun antum bru je kenal wafa..dkesempatan ni jugak wafa nk mintak maaf pd semua jika ada ksilapan yg wafa dah buat scara langsung atau x langsung…
Bg ana,PBC kali ni mmg btl2 best…dgn peserta nye yg hebat2,sporting..Alhamdulillah.ana pling tersentuh skali bila ada sorg peserta muslimah ni dtg kat ana, n pelok ana n dia siap bisik kat ana… “akhir nye akak dah jumpa kwn yg sebenar2nya kwn”…menitis lagi air mata ana bila ana tgk mata dia yg dah berkaca…PBC kali ni betol2 memberi makna pada ana..n mungkin bkn pd ana saja..tp pada semua hadirin yg hadir…

PJS SYED AGEEL bersama student IIC

bergambar bersama kak bayu,puan rahmah n abg rozali

bergambar bersama PJS HABIBAH(duduk ditengah2),PJ ROHANA

ALHAMDULILLAH WA SYUKURILLAH…HPA semakin dhati umat islam..satu perjuangan ummah….bkn shaja pembangunan dari segi ekonomi…tp sbagai satu jaringan yg myatukan umat islam..ALLAH sentiasa bsama kita..insyaallah..smoga kite istiqomah dlm perjuangan ni….jgn letak kan ape2 alasan yg blh melemahkan perjuangan kita..ingatlah,setiap yg blaku ada hikmah dsebaliknya..jika niat dhati kita baik,lillahitaala,insyaALLAH Allah sentiasa membantu kita dan mempermudahkan urusan kite…
“Allahumma ya muqalibal quluub!! Thabbit quluubana ‘alaa dinika wa ‘alaa too’atika”
Ya ALLLAH yg membolak balikn hati2!!! Tetapkanlah hati2 kami atas agama MU…"
AMEENN...AMENN YA ROBBAL ALAMIN…

Doa ku..moga kita sama2 berjaya didunia dan akhirat…berjaya dlm mgharungi segala dugaan dan cabaran yg sememangnya mguji kekuatan iman….kerana tapak iman itulah yg menemukan cinta yg selama ini telah hilang..semoga ape yg dcari telah ditemui..semoga ALLAH meletakan kita dibawah payung rahmat kasihNYA…INSYAALLAH..

Allah telah berfirman dlm surah al-a’raf ayat 56...
‘sesungguhnya rahmat Allah sgt dekat kpd org yg melakukan kebaikan’


Dlm perjuangan ni..jgn la ada prsaan ingin putus asa..jgn mudah goyah dgn ujian dan dugaan yg menimpa..renungi kisah2 perjuangan para nabi dan para sahabatnya dlm berjuang..lagi hebat dugaan yg ALLAH beri pd mereka jika nak dbandingkan ujian yg menimpa kita..sedar lah wahai saudara seisalam ku…bantulah agama suci kita…kalau bukan kita,sape lagi yg blh menegakkan agama suci kita ni??sampai bila kita nak duduk dlm genggaman para kuffar???sampai bila???sedarlah…muhsabah lah diri antum..sememangnya yg sempurna itu hanya dtg dari ALLAH..dan yg buruk juga dtg dari ALLAH tp disandarkan pada kite…ape yg perlu kita ada hanya la kesabaran…bykan berdoa keran doa lah senjata yg paling hebat yg ALLAH sediakan pada kite….gunakan lah ia…

umar al khattab pernah bkata…
“jika kamu bersabar,hokum ALLAH tetap berjalan sedangkan kamu mendapat pahala..akan tetapi,jika kamu mgeluh,ketentuan ALLAH tetap berlaku dan kamu mendapat dosa”…
Ana rasa cukup stakat ini dulu cerita ana…moga antum yg sudi membaca ni terhibur..andai ada tersalah kata..tlg perbetulkan..tolong tegur ana..jika tiada yg menegur…ana xdpt perbaiki kesilapan diri…
Semoga ALLAH perlihara kita semua daripada melupakanNya..semoga ALLAH mjadikan kita semua hamba yg sentiasa bertaqwa..dan semoga ALLAH kurniaankan kita kebahagiaan didunia dan akhirat….


WALLAHUALAM….


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice