ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, June 14, 2010

jom jalan-jalan ke bumi mesir!







first trip bermula :-30 JUN 2010

second trip :-7JULAI 2010

third trip:- 14 JULAI 2010


PAKEJ PERTAMA:


Destinasi Pilihan Wajib (4hari 3malam)

1140.00 / RM 3710.00 (8 org)

USD 1080.00 / RM 3510 (40 org)

Destinasi Pilihan Wajib (6hari 5malam)

USD 1190.00 / RM 3870.00 (8 org)

USD 1130.00 / RM 3680 (40 org)

Hari pertama

1. Pyramid

2. Muzium papyrus

3. Kedai m.wangi Giza

4. Luxor

5. Muzium Perang (sejarah 6 oktober)

6. Qol’ah

7. City Star ( berehat dan membeli belah )

Hari Kedua

1. Masjid Hussein

2. Masjid al-Azhar

3. Masjid Muhammad Ali

4. Masjid amru

5. Masjid Ahmad toulun

6. Masjid Sultan Hassan

7. Masjid Rifaie

8. Maqam Saidatina aisyah

9. Maqam saidatina zainab

10. Maqam imam Syafie

11. Maqam2 sekitar qaherah

12. Hadiqah al-azhar ( berehat dan

bergambar )

13. Asfour ( membeli belah)

Hari Ketiga

1. Iskandariah

2. Istana Raja Farouk

3. Perpustakaan terbesar di Afrika

4. Maqam Nabi Daniel dan maqam

luqman al-hakim

5. Colusium

6. Rumah api kuno iskandariah

7. Kubu Salahuddin al-Ayubi di

iskandariah

8. Pantai iskandariah ( berehat dan

bergambar )

Hari keempat

1. Membeli belah di khan khalili

2. Beramah mesra dengan pelajar sambil

menjamu selera

3. Bertolak pulang

Hari Pertama hingga hari ketiga sama seperti jadual disebelah

Hari keempat

1. Perjalanan ke matruh

2. Hammam Cleopatra

3. Pantai ajibah

4. Laut 7 warna

5. Pasar Libya ( berehat dan membeli

belah)

Hari kelima

1. Perjalanan ke siwa

2. Kubu salahuddin al-Ayubi

3. Salt lake

4. Kolam Cleopatra

5. Jabal Maut

6. Ladang tamar

7. Kota lama siwa

8. Gurun Qantara

9. Masjid umat al-khattab

10. Pasar maghribi

Destinasi Tambahan

1. Dumyat (pertemuan sungai dan laut)

2. Luxor

3. Buhairah muqaddasah (tasik suci)

4. Aswan & empangan

5. ‘uyun musa

6. Muzium tahrir

7. Hamam firaun dan hamam musa

8. Jabal Thursday Saint catherine

9. Muzium yunani

10. Abu simbel

P/s:

1. Destinasi tambahan merupakan destinasi yang mungkin dilawati sekiranya mempunyai kelapangan.

2. Destinasi wajib merupakan destinasi utama yang disusun oleh pihak kami, akan tetapi mungkin berubah mengikut perjalanan dari masa ke semasa.





Continue reading...


Saturday, June 12, 2010

jangan cari aku!!


اَعُو ذُبِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنِ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

"aku berlindung dengan Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui daripada godaan syaitan yang direjam"

"jangan cari aku" adalah tajuk satu artikel dalam surat khabar Harian Metro (klik untuk baca)harini,12 jun 2010.ana tertarik sangat dengan tajuk cerita ni masa ana tengah meniaga tadi.abah ana meniaga kat pasar tani,jual surat khabar dan majalah.so,lepas dah selesai kerja,ana pun baca la paper harian metro ni..baca lah sehelai demi sehelai sehingga la jumpa tajuk ni.."jangan cari aku"..kisah nya,seorang remaja perempuan berusia 16 TAHUN bersamaan TINGKATAN 4 telah melarikan diri dari rumah untuk ikut kekasih hati yang dia kenal dari laman web sosial.ana tak tahu laman web sosial yang mana.tapi gerak hati mengatakan laman web sosial yang tengah popular sekarang tu la kan.semua orang duk menghadap laman web terlebih sosial ni sampai tak menghadap "buku" lain dah..hehehe..

ok.berbalik pada budak ni.ana panggil budak la ek.budak ni,dia ada tinggalkan nota kat dalam bilik dia sebelum dia cabut lari dari rumah pada pukul 11malam,hari jumaat.so,pendek cite,mak dia bangun pagi,tengok-tengok budak ni dah tak ada.mak budak ni ada la jumpa nota yang anak dia tulis ..dia cakap kat mak dia "mak jangan cari AKU lagi.".tu la ayat yang ana ingat sangat dari apa yang ana baca tadi.geram betul..ingat dah besar sangat la tu.dalam nota dia,dia cakap la dia tak tahan duduk dengan mak dia sebab mak dia selalu marah dia,dia nak hidup bebas,pastu tak dia kata dia tak tahan duduk dengan mak dia sebab mak dia tak dapat penuhi permintaan dia.so,sekarang dia dah ada boypren yang boleh bagi dia segala-galanya kot?!!!

ok.stop dulu kejap cite pasal budak ni.kat sini ana nak tegaskan pada semua,baik kepada ibu bapa dan juga anak-anak..kepada ibu bapa terutamanya,tolonglah peka dengan benda macam ni.kawal anak dalam penggunaan internet ni.tak salah lah nak main facebook ke,frenster ker apa2 saja lah,tapi tolong kawal.atau lebih terus terang lagi,tolong ambik tahu tentang anak tu.jangan terlalu bangga anak tu celik iT..ni akibat terlalu celik dan bijak sangat la sampai jadi gini.

kepada adik-adik yang baru nak kenal dunia,baru nak kenal alam maya,hati-hati la.sedangkan orang yang kita kenal pun boleh tipu kita,ini kan orang yang kita baru nak kenal dalam alam maya ni..banyak buruk dari baik nya...tak salah nak tambah kenalan.tapi sampai sanggup lari rumah.ini amatlah salah ye adik-adik.kesian la kat mak ayah kita.duk bela kita sampai besar.tapi bila kita dah besar,kita tinggalkan diorang semata-mata nak kejar keselesaan sementara kita je.memang seronok hidup bebas.tapi seronok tu untuk jangka masa yang pendek.kita nak cari keseronokan untuk jangka masa panjang..macam cerita budak ni kan,mak dia keje jual nasi lemak je.tapi selera anak macam ular sawa,nak itu nak ini..bila tak dapat,nak lari rumah..ikut boyfren..boyfren tu pun entah sampai bila nak tanggung dia kan?last-last nanti dia jual je budak ni.dia dapat untung.budak perempuan ni dapat susah,nyesal tak sudah..masa tu baru ingat mak..baru tahu langit tu tinggi ke rendah..

mak kepada budak ni ada tinggal no fon kat surat khabar tu,konon kalau sapa-sapa jumpa anak dia,mintak call no dia.kalau ikut kan hati,ana nak je sms mak dia cakap tu anak tak sedar diri.baru form 4 nak belagak.ingat dah dewasa sangat la tu sampai lari rumah..dah elok2 duduk rumah,gatal lari kenapa?emak susah payah jaga sampai umur 16 tahun.pastu jumpa kenal laki tu tak sampai berapa hari,terus nak ikut..makin besar makin bodoh.duduk rumah sendiri lagi best tau!

adik-adik,jangan la derhaka kat mak ayah..tanpa diorang ni,kita tak lahir kat dunia ni.kenang la sikit jasa mak ayah tu..mak terutamanya,duk kandung kite sampai 9bulan..menyusukan kita..macam mana la agaknya kalau mak kita tak halal kan semua tu??tak senang hidup kita dunia akhirat..kalau ada apa-apa masalah,tak puas hati ke apa ke,ajak berbincang dengan mak ayah.kalau mak ayah bukan jenis yang mesra dengan anak-anak pun,jangan ambik jalan lari rumah sebagai penyelesaian.sentiasa lah berdoa,dekatkan diri pada ALLAH swt.supaya kita sentiasa dilindungi dan tek terpesong dari jalan yang benar..

wallahu taala a'lam...wassalam..

p/s:-kalau la ana jumpa budak yang lari ni,siap la..(sekeh2 kepala dia)..hahaha..




anak,engkaulah permata hati ayah bonda...



Continue reading...


Tuesday, June 08, 2010

✿untuk mu..✿



Ya Allah,jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU,agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,rindukanlah aku pada sesorang yang merindui syahid di jalanMu..

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalm perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu..

Ya Allah,jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

doaku..moga kita berjaya didunia dan akhirat...setiap permulaan,pasti diiringi kesusahan..moga kita berjaya dalam mengharungi segala dugaan dan cabaran yang sememangnya menguji kekuatan iman.




Continue reading...


Saturday, June 05, 2010

propaganda yahudi laknatullah!!


SILA BACA KALAU PEDULI..

hadis rasulullah saw:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita?

Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu . Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.


4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans .

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan . selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita .

pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

maka,ini lah "JASA" yahudi taburkan pada kita yang kita terima secara terbuka..

Continue reading...


Friday, June 04, 2010

masihkah kau ingat ✿



Masihkah kau ingat ni tajuk lagu kopratasa.tapi ana tulis tajuk ni bukan lah untuk ingat lirik lagu dia..tapi ana guna tajuk ni untuk kita semua berfikir sejenak..fikirkan adakah tugasan tanggungjawab kita masih berjalan lancar..ok..
seperti apa yang telah kecoh baru-baru ni.kapal mavi marmara yang membawa para aktivis2 untuk melaksanakan misi bantuan kemanusian ke Gaza telah diserang Israel..bila kapal ni kena serang dengan Israel bodoh ni,masa ni la kemarahan umat islam meledak mengalahkan gunung berapi..situasi kemarahan ni sama lah macam masa Palestine kena serang dengan yahudi laknatullah.masa tu duk kempen la boikot sana sini bagai nak gila semua nye.pastu bila dah senyap berita tentang keganasan terhadap palestine..kita semua kembali leka! lupa!! segala api kemarahan dalam hati kita hilang sekelip mata...kita lena dibuai mimpi indah ciptaan yahudi laknatullah..kita seronok mebeli belah tanpa memikirkan dimana sumber barang tu..kita pentingkan jenama yang hebat-hebat.yang gah sehinggakan kita alpa,kita lupa yang yahudi lah penghasilnya.secara tak langsung duit kita tersalur dalam tabung besar yahudi.kita secara tak langsung memberi bantuan mewah kepada yahudi.kite umpama menjadi pendorong kepada yahudi membunuh saudara mara seislam kita..pernah ke kita fikirkan tentang kebuasan nafsu membeli kita ni yang satu hari nanti,di hari perhitungan,jika kita di hadapkan dengan soalan-soalan macam ni..apa jawapan kitA???

sekarang,bila israel mula menganas,kemarahan kita pun mula menganas.tapi percaya lah,kemarahan kita akan reda setelah meneguk keenakkan milo,nescafe dan sekutu nya..kite akan rasa lena dengan sedapnya nikmat McDonalds..kesedihan kita hilang bila kita berbelanja dia tesco..ingat lah..penderitaan Palestine tak penah hilang..yahudi sentiasa mengatur strategi untuk memusnahkan umat islam.UMAT ISLAM!!..bukan hanya palestine saja jadi tumpuan..tapi UMAT ISLAM..

jika kita boleh beristiqomah memboikot barangan yahudi,ana yakin ekonomi yahudi akan lumpuh.apa salahnya kita bangkitkan ekonomi umat islam. tak kisah lah tak ada brand ke,buruk bungkusannya.tapi dengan rasa tanggungjawab kita,lakukan lah seikhlasnya.kalau yang sedap itu melekakan,tinggalkan lah..sedang kan nabi sentiasa besederhana dalam hidupnya untuk memudahkan dirinya beribadah.kita contohilah rasulullah sebaik-baiknya..

ingatlah kita sekalian umat islam..yang akan mensedekahkan al-fatihah kepada kita,adalah sudara seislam kita.yahudi tak kan baca al-fatihah pada pembeli-pembeli tegar barangan meraka.duit yang kita salurkan kepada mereka,mereka tak kan guna untuk membayar zakat,tapi mereka guna duit kita untuk membayar kebencian mereka pada umat islam..

KHAYBAR YA YAHUD LAKNATULLAH!!!

renung-renugkan..




Continue reading...


 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice