ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Friday, January 23, 2009

♥TanDa CiNta♥



Tanda sesorang itu mencintai ALLAH ialah dia beriman kpd ALLAH , bertaqwa , berkorban untuk Nya dengan melakukan kebajikan ,sabar,bertaubat,mebantu kerja2 menegakkan agama dan segala hal2 kebajikan dan kebaikan .Dia patuh melakukan ibadah yang fardhu dan rajin mengerjakan ibadah2 sunat.Dia berkasih sayang dgn sesama manusia dan saling bersilaturahim kerana ALLAH dgn menjaga batas-batasnya , saling nasihat menasihati ,saling kunjung mengunjung kerana ALLAH, saling beri memberi kerana ALLAH demi keredhaanNya .Tidak kerana yang lain......

ALLAH melimpahkan kecintaanNYA dan menempatkan org2 yg dicintaiNYA itu pada kedudukan yg tinggi dan mulia di akhirat.
ALLAH isytiharkan CintaNya di dalam al-Quran kpd org2 yg bersungguh2 beribadah,berbuat kebaikan dan berakhlak mulia..

Continue reading...


Thursday, January 22, 2009

♥LOkASi RFC yg akan DIBUKA 2009♥




1. Cawangan Alor Setar (Feb )


2. Cawangan Pulau Pinang (hujung March)


3. Cawangan Laguna Sungai Petani (awal april)

4. Cawangan Ipoh (awal april)


5. Cawangan Kulim (awal april)


6. Cawangan Petaling Jaya (awal mei)


7. Cawangan Bangi (awal april)


8. Cawangan Kluang (awal mei)


9. Cawangan Kuantan (awal mei)


10. Cawangan Kelantan (awal april)


11. Cawangan Kangar (hujung march)




Kepada seluruh warga HPA ,selamat berjuang bagi merialisasikan janji kita bersama.



"Ya Allah bantulah kami "

Amin
Ends.....sumber blog PU.
Continue reading...


Monday, January 19, 2009

♥kENApa mesti PiLiH HPA??♥


kenapa ye????


Sebab..pgasas dia ORG ISLAM..pastu ada KILANG SENDIRI yg mghasilkan barangan yg 100% herba dan halal wa toyyiba..dan tatatertib pekerja yg btol2 bgus,penuh dgn cara islam..sblm start keje,dorg akan solat dhuha,baca al ma'thurat n sentiasa berwuduk..mmg x leh nk was2 lg dgn brgn HPA ni...bagi sesapa yg minat nak jadi ushawan..leh buat perbezaan antara HPA dgn syarikat lain...HPA mgunakan sistem mlmS(SYARIAH)..XDE UNSUR PIRAMID..k..jom tgk perbezaannye ek..

HPA MLMS
-100% MUSLIM
-BERASAKAN ISTEM SYARIAH
-HARGA PRODUK MURAH
-MODAL RENDAH-HALAL WA TOYIBA(HALAL DAN BAIK)
-ADIL ,BERKONSEP EHSAN
vs
MLM LAIN
-BUKAN ISLAM KESEMUANYA
-SISTEM KAPITALIS
-PRODUK MAHAL
-MODAL BESAR
-MERAGUKAN
-PLAN PEMASARAN TAK TELUS.


SIKAP ORG GAGAL:-

-kaji keburukan org
-nak cepat kaya
-dengki dan iri hati
-tak amanah
-terlalu berhati-hati
-MALAS


"ORANG SUKSES TAK MYERAH,
ORANG MYERAH TAK SUKSES"
Continue reading...


♥In THE NAME OF ALLAH♥


SAPE SEBENARNYE PEMBUNUH SAUDARA KITA SENDIRI?!!!

HAAA...sape leh jawab??kalau betol,ana bagi kopi radix sekotak...1..2..3...k..hbs dh masa..xleh jwb dah..bia ana jwb kan ekk...jwpnnye..KITE SENDIRI LAH!!..marah ke???jgn la marah..ni hakikat ni..fakta tau..knp ye kite masih cuai dlm soal pmakanan,pakaian,kgunaan harian..adakah sbb NAMA BRAND yg glamour??atau iklan2 mereka hebat2 dgn menayangkn wanita yg miskin(xcukup kain)..pikir la sendiri..mana semangat fisabllilah umat islam ni??ke nak tunggu kena serang dl bru nk myesal???klu mcm tu dh terlambat la jwb nye..sama gak mcm yg blaku di GAZA ni...mereka dh kena serang,,ramai dah mati ..bru la kite sume ni nk brtindak..bru nak boikot sana sini lps dh puas supply duit kat diorg..dah terlambat la..sbb pe??bile dah jadi,baru nak sedar...tu la..kite sendiri yg bunuh saudara kite...org islam ni yg excited sgt beli brg yahudi n israel ni...cube brgn org islam??ada x org kafir laknat beli??ada x???x usah nak tgk org kafir je la..tgk umat islam sendiri dah cukup...xpun paling dekat,tanye diri kite sendiri...slama ni kite byk beli dr sape???tgk la..sampaikan org kafir letak produk dorg dgn nama islam pn kite xsedar...kadang2 kite rasa marah sbb doa x makbul.sbb pe???sbb kite x jaga pmknan kite..xjg teliti dgn brg yg kite gune...

"GELAP HIDUP KERANA BUTA,GELAP HARI KERANA MALAM,GELAP OTAK KERANA TAK ADE ILMU,GELAP HATI KERANA IMAN,GELAP MASA DEPAN KERANA LEMAHNYE EKONOMI"
Continue reading...


♥MY hAPPieST moMEnT♥


SALAM...

Nak tau ape dia saat ketika yg pling mbahagiakan hidup ana???haaa...teka la..erm..jawapannye!!!tenG teng tenngggg...dua hari ana di PBC adalah hari yg paling bahagia buat diri ana..sebab ape???!!sebab..kat PBC ni la ana sedar salah silap ana,kat sini juga ana dpt kwn2 bru..wlupun mereka dari kategori vateran..tapi jiwa mereka kalah org muda.hehehe..lagi ape??haa..xsabar2 nak tau la tu...ada aktiviti nasyid..best!!!wlupn suare x sesedap mana,tp masa tu trasa ukhwah sesama peserta makin erat..wlupn bru kenal..tp silaturahim kami terjalin dgn penuh kemesraan..alhamdulillah..pastu kul 4 pagi kiteorg dah kena bgn tau!!bangun tuk bt QIAMULLAIL,SOLAT SUBUH BJEMAAH DAN ADA KULIAH SUBUH LAGI!!...blm ada lagi krusus yg buat mcmni..pastu ada BACAAN AL-MA'THURAT..MMG RUGI BTOL LA SAPE X JOIN PBC NI!!..lagi,ana dpt pgalamn dr aktiviti latihan dlm kumpulan..ada ptandingan tau...n yg paling best tu...group ana menang!!!nama group kiteorg comel je ..nak tau ape??sabar la syg..nak bgtau la ni..namanye TEA TREE OIL CREAM!!!hahaha..xksah la..dsebabkan kerjasama kami,group kami menang tau!!..bkn senang nk bsaing dgn group lain yg hebat2 tu..mcm x sangke je..hehehe..



nasyid time




Pemenang:-kumpulan TEA TREE OIL CREAM









kak intan n wafa




tiga dara pinggitan,hehehe





kak lina n wafa




PBC ni lebih hebat n best lagi sbb barisan penceramah nye yg hebat2..masa peserta dah mgantuk pun dorg blh hilangkan..hebat btol penangan penceramah2 hebat ni..tahniah ana ucapkan pada PJS SYED AGEEL,PJS SUHAIDA,PJS Syed Salahuddin , PJS Ismail Othman,PJS Mohd Nadzri (PENCERAMAH YG PALING BEST),PJS Sharifah Sulaiman ,PJS Noreda Hamid ,PJS Meor Juhaidi ..TAHNIAH N TERIMA KASIH ana UCAPKAN..







barisan penggerak PBC HILL CITY Ipoh






Continue reading...


♥SetaKAt MAna kEpeRiHatinAN kite SEBAGAI umAT ISLAM??!!♥


"Suatu hari nanti Islamkan bercahaya myirami dunia,
makhluk dan seisinya"

SALAM..

Atas dasar tanggungjawab kite bsama,memikul amanah Allah SWT dan tututan fardhu kifayah maka ini satu perjuangan.....

ok..spanjang ana di krusus PBC byk information yg ana dpt...n kbykn nye lbh menekakn pd brg2 kgunaan harian kite,halal n haram nye...kite sbgai pganut agama islam ni knp la mudah sgt kena tipu ek??buta2 je kena tipu...kite sbgu umat islam di fardhu kan mcari yg halal...tp knp la duk mkn yg haram tu??alasannye "alah..xtau la..hbs tu,,klu semuanye haram,kite nk mkn pe?""..tu la yg kite duk sll dgr..btl x???tapi tu la cubaan and dugaan yg Allah bg kat kite umat islam ni...dan sbgai umat islam lah kite kena lbh concern tentang pmknan kite..sbb mknan tu yg membentuk hati kite..yg boleh mbantu doa kite dimakbulkn,bukti ksucian isi perut kite...

"JADIKAN MAKANAN ITU UBAT DAN UBAT ITU MAKANAN"

tak kenal maka tak cinta,tak cinta jika kite tak tau fakta...jgn kata 24jam x cukup untuk kite kaji ape yg kite suap dlm mulut kite.bila kite kata babi tu haram..dlm quran pn dh trcatat yg babi ni haram..so jgn la mkn..mmg btol kite x mkn babi tu..tp kite x sedar kdg2 kite ni mkn gak babi tanpa kite sedar..betol x??k...pas baca ni..korang p tgk ubat gigi korang..tgk kandungan dia..ada x tulis CALCIUM PHOSPHATE?? korg tau x calcium phosphate tu ape???CALCIUM PHOSPHATE tu serbuk TULANG BABI.......pergh..sedap je gosok gigi..tp xtau ape kandungan dia...so..dah tau ni..tukar la..pe lagi???sestgh umat islam ni...xtinggl solat..n setiap kali nk solat..bdn mst nk bersih,suci..tp..gosok gigi guna ubat gigi yg ada BENDE TU!!ape kes?!!!!suci ke????kata babi haram???erm..sedar la umat islam...jgn trtipu dgn brg2n yg guna nama islam..tp tokeh besor nye cina...JENAMA SYuRAH,MUKMIN n bmcm2 g TOKEH NYE ADALAH CINA...knp ek dorg gune nama islamic?????SEBAB!!!!DIORG TAU YG ORG ISLAM AKAN BELI,ORG ISLAM YG AKAN MGAYAKAN DORG N sebab ORG ISLAM NI CEPAT KENA TIPU!!SORI TO SAY..tp ini hakikat..kite lbh redha beli brg kat kedai cina sedangkan kedai org islam sendiri ada..ape kes???
setiap pe yg kite mkn,kite beli,kite buat kat akhirat nnt akan dpersoalkan..masa tu,ape nk jwb????pikir la wahai umat islam..jgn jadi hipokrit..kita kata kita kesian kat saudara mara kite kat PALESTINE..tp duk mkn g kat MCDONALD,PIZZA...xperlu la kite mkn sume tu..mcm xde mknan lain je...mknan melayu byk g yg blh tringn nk mkn mknan barat tu bt pe??kite pandang rendah pada soal pmknan kite..wlupn tanpa kite sedari,soal pmknn ni penting...mula la betindak..jgn biarkan org BUKAN islam menindas UMAT ISLAM..

"Arruhul jadid fi jasadil ummah Hai mujahid
luluh lantakkan jiwa pendosa"
bila umat islam nak maju kalau umat islam sendiri yg membantu org bkn islam???hipokrit sbnrnye kite ni...HIPOKRIT..marah ke???nk marah pn marah la..mmg btol pe???kan?kan?kan??tepuk dada tanye iman...MUHASABAH DIRi..........
.:MENUJU WAWASAN:.
~SUARA FIRDAUS~
Umat Islam harus cemerlang
Hari ini mesti lebih baik dari semalam
Jangan buang masa
Siapa kata kita tidak boleh
Kita ada Allah Maha Kuasa
Kita punya kuasa tenaga
Doa sebagai senjata
Umat Islam sentiasa boleh x2
Umat zaman lampau taat perintah Rasulullah
Bersama berusaha bersatu tuju wawasan dunia dan akhirat
Akhirnya Islam cemerlang seluruh dunia
Wawasan diri
Penuh dada dengan ilmu
Wawasan agama
Bekalan masa depan dan akhirat
Kuat usaha jujur dan amanah
Sentiasa mengharap keredhaan Allah
Akidah ibadah harus sempurna
Ibadah tanpa akidah wawasan syaitan
Ulama’ warisan Anbiya’
Pegangan mereka harus diikut
Ajaran sesat wajib dihindari
Continue reading...


♥JuAL akar KAYU?!!biLA la nak KAYA?!!♥


"REZEKI HALAL...PERNIAGAAN BARAKAH"

SALAM...



Hem..ape bende la pulak selogan tu ek???haaa..nak degar satu cite x???pada 17 n 18 januari,ana mghadiri satu krusus "PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG" anjuran HPA yg blangsung di HILL CITY Ipoh....pergh!!mmg best bgt seh!!rugi la sape x p...dgn penceramah nye yg hebat2..aturan aktiviti yg bernas..alhamdulillah sbb ana antara yg trpilih oleh ALLAH untuk dpt pluang p ke krusus ni..byk ilmu yg ana dpt..bkn stakat ilmu dunia..tp ilmu AKHIRAT pn ada...
APE bende HPA tu??
haaa...HPA tu..
Hang Pekena Aku KE??
hanya org xcukup ilmu je yg ingt mcm ni..hahahaha
yg sebenar2nye HPA ialah :-
1) Herba Penawar AL-wahida..ni la sebenar2nye makna HPA...

2)Hospital Peribadi Anda...ni pun sahih gak..sbb ubat2n yg dsediakan hanye mgandungi herba2 yg trpilih..xde bahan kimia mlampau dlm ubat2n HPA ni..

3)Hadiah Pemberian Allah...sbb ape??sbb dgn kekuasaan n kbijaksanaan Allah bg ilmu kat Tuan haji Ismail untuk buka HPA ni spya umat islam sedar..

4)Harapan Paling Akhir...jeng,jeng,jengggg...untk ushawan..pniagaan ni xada tekanan,xdada perangkap,bukan mgunakan sistem piramid,bukan binary n bukan SISTEM CEPAT KAYA!!


SAPA pgasas HPA tu???

HPA ni diasaskan oleh anak tani bernama TUAN HJ ISMAIL B. HJ AHMAD yg berasal dari KG. Mata Ayer,Perlis..Beliau pernah mpelajari ilmu herba secara tidak formal drpd keluarga yg mpunyai kpakaran.Beliau pernah memasuki kawasan hutan shingga ke sempadan Thailand..Pd tahun 1982, beliau telah mbuat kajian tentang herba2 Malaysia di UPM.Setelah mnamatkan pgajian di UPM,beliau pernah brkhidmat di Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) negeri Perlis.


"SEKIRANYA MEREKA TAHU KHASIAT HERBA2 KITE,NESCAYA MEREKA SANGGUP MENUKAKANNYE WALAUPUN DENGAN KETULAN2 EMAS
-Tuan Hj Ismail b. Hj Ahmad"
Continue reading...


Friday, January 16, 2009

♥MajLis SoLat HajaT P.I.O.H♥


the community of P.I.O.H






persembahan nasyid

lagu merah saga



muslimin IIC




muslimat IIC





SALAM ALAIK....

Harini boOth P.I.O.H xbuka sbb brlangsungnye majlis solat hajat untuk palestin...solat yg di imamkan oleh FAIZ.lps solat ada bacan doa oleh imam dn diikuti dgn ceramah tentang palestin..pgarah P.I.O.H, brother Arif pn ada jg bg ucapan bkenanan palestin..untuk memanfaatkan lagi,dsertakan juga dgn prsembahan nasyid,mnyanyikan lagu tema P.I.O.H "MERAH SAGA"...alhamdulillah semuanye brjalan dgn lancar..
Lirik lagu
.:MERAH SAGA:.
Saat Langit Berwarna Merah Saga
Dan Kerikil Perkasa Berlarian
Meluncur Laksana Puluhan Peluru
Terbang Bersama Teriakan Takbir
Semua Menjadi Saksi
Atas Langkah Keberanianmu
Kita Juga Menjadi Saksi
Atas Keteguhanmu
Ketika Yahudi-yahudi Membantaimu
Merah Berkesimbah Di Tanah Airmu
Mewangi Harum Genangan Darahmu
Membebaskan Bumi Jihad Palestina
Perjuangan Telah Kau Bayar Dengan Jiwa
Syahid Dalam CintaNya...
Continue reading...


Thursday, January 15, 2009

♥P.I.O.H♥


ina n kak syira(director of pioh)




mira n hima




Salam alaik...

Harini masuk hari ke-6 P.I.OH...ALHAMDULILLAH..student IIC masih lagi perihatin dan tidak jemu2 bkunjung ke BoOth P.I.OH...sambutan masih mggalakkn..syukur..ukhwah antara community jugak makin bmakna.DAH mcm adik bradik je kemesraan kite...moga silaturahim kite semua bkekalan bkn sahaja spanjang P.I.O.H tapi kekal selamanya..hope our uhkwah fillallah will remain abadan abada..amin♥♥..










Continue reading...


♥UnTuK mU pArA MusLimAH♥


SUSAHKAH JADI WANITA MUSLIMAH?~♥♥~


Jadi wanita muslimah katanya susah. Idea ini dibawa oleh dikalangan kaum liberal sekarang. Dengan sombong mereka mengatakan islam bersikap diskriminasi terhadap wanita.Jadi wanita muslimah yang taat memang susah. Mereka pun menyusun beberapa alasan yang tidak munasabah:

-Wanita auratnya lebih susah dijaga dibanding kaum lelaki.
-Kesaksian wanita separuh kesaksian lelaki.
-Wanita harus taat suami, tapi suami tidak harus taat pada isteri, talak pun terletak di tangan suami.
-Untuk keluar rumah seorang wanita perlu izin suaminya, tapi tidak untuk sebaliknya.
-Wanita dibebani tugas mengandung dan melahirkan anak.kaum wanita berkurang hak beribadahnya karena mengalami haid dan nifas, tidak untuk lelaki.

Suara-suara mereka seolah-olah tidak mempercayai bahawa islamlah yang memuliakan mereka. Dengan pelbagai slogan seperti “BEBASKAN WANITA” seakan-akan merekalah hak perjuangan wanita. Mereka seperti lupa, siapakah yang menciptakan mereka ?
Benarkah alasan-alasan mereka membela hak kaum hawa itu benar ? Mereka seperti melawan ayat yang mulia dari Allah s.w.t. Disini saya akan kemukakan beberapa perkara bahawa islamlah yang memuliakan dan mengangkat mereka lebih daripada kaum lelaki:

-Benda yang indah dan mahal harganya bukankah akan selalu dijaga dan disimpan di tempat yang selamat seperti emas atau intan permata.Manusia menyimpan wangnya di dalam dompet kerana ada nilai pada kertas tersebut. Begitu jugalah wanita. Nilai seorang wanita itu adalah sangatlah tinggi.

-Sebab itu wanita perlu dijaga dan wanita juga perlu taat pada perintah suami bukan kerana dia lelaki tapi kerana dia adalah ketua dalam rumah tangga. Apakah seorang pekerja mempunyai kekuasaan melebihi pengurus syarikat tersebut? Suami yang laki-laki itu harus memperhatikan ketaatannya pada ibu tiga kali lebih dibanding pada ayahnya. Bukankah ibu itu seorang wanita? Jika ayah dan ibu berbeza dalam sesuatu masalah iaitu dalam perkara yang mubah (harus) anak lelaki harus mendukung pendirian ibunya.

-Wanita menerima warisan kurang dari lelaki. Harta wanita itu akan menjadi milik pribadinya,tidak ada kewajiban sedikit pun untuk diberikan kepada suami. Sementara lelaki yang menerima warisan lebih banyak, setelah menikah, harus membelanjakannya untuk isteri dan anak-anaknya.

-Wanita perlu bersusah payah untuk mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh malaikat dan seluruh makhluk Allah di muka bumi. Jika ia meninggal dalam melahirkan anak, matinya adalah mati syahid.

-Wanita yang beriman kepada Allah dan Rasul-Nya boleh memasuki syurga dari pintu mana saja yang dikehendaki. Cukup dengan empat syarat: menunaikan solat lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, taat kepada suami,dan menjaga kehormatannya. Rasulullah bersabda:
"Bila seorang wanita solat lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka akan memasuki syurga dari pintu mana saja yang dikehendaki." (Hadits Riwayat Thabrani)
Seorang lelaki muslim perlu berjihad fisabilillah untuk mendapatkan pahala jihad. Berbeza dengan wanita, cukup dengan taat kepada suaminya dan menunaikan tanggungjawabnya kepada Allah, tanpa susah-susah mengangkat senjata akan menerima pahala seperti pahala orang yang pergi berperang fisabilillah.

-Lelaki ada kuasa talak sahaja tetapi wanita mempunyai banyak hak untuk membubarkan perkahwinan jika suami tidak menunaikan tanggungjawabnya atau melakukan mudarat pada isteri seperti dalam pandangan mazhab Maliki jika suami balik rumah dengan muka masam lalu isteri kecil hati ,maka ia boleh mengadu kepada qadi untuk memfakhsahkan perkahwinannya. Tetapi yang lebih tepat adalah mudarat seperti suami gagal tunai nafkah batin, mati pucuk, pukul isteri tidak mengikut syariat, melupuskan harta isteri, berkawan dengan permpuan jahat, melarang isteri menggunakan hak-haknya dan pelbagai lagi[1].

Berdasarkan satu hadith yang menyebut:

· إن لك من الأجر على قدر نصبك ونفقتك


Ertinya : "Sesungguhnya bagi kamu ganjaran pahala berdasarkan kepada kadar keletihan dan belanja ikhlas kamu" (Riwayat Ad-Dar Qutni dan Al-Hakim)
Menurut Imam Ibn Hajar di dalam Fath al-bari menjelaskan bahawa hadith ini pernah disebutkan oleh Nabi SAW kepada Aisyah r.a berkenaan umrah yang dilakukan oleh Aisyah.

Dimana Nabi SAW diriwayatkan menyebut :

· إنما أجرك في عمرتك على قدر نفقتك


Ertinya : "Sesungguhnya ganjaran pahalamu (wahai Aisyah) ketika umrahmu ini adalah berdasarkan kadar kesukaran dan wang yang dibelanjakan"

Imam An-Nawawi pula berkata :-

· الحديث أن الثواب والفضل في العبادة يكثر بكثرة النصب والنفقة


Ertinya : "Zahir hadith ini menunjukkan ganjaran dan pahala dalam ibadah akan bertambah dengan bertambahnya keletihan dan belanja yang dikeluarkan" [2]
Begitu besar kasih sayang Allah s.w.t kepada kaum wanita. Malah banyak lagi kelebihan-kelebihan yang diberikan kepada wanita berbanding lelaki. Maka janganlah wanita-wanita memahami islam ini dalam skop yang sempit yang akhirnya akan mencemarkan imej islam itu sendiri.

Rujukan:
1) Kuliah Dr. Juanda Jaya
2) http://zaharuddin.net “Aurat Wanita Lebih : Adilkah ?”

http://fakhrumobile.blogspot.com

Continue reading...


Wednesday, January 14, 2009

♥JOm BErAMaL.....♥


SALAM..jom KITE ramai2 bacakan doa qunut nazilah ni untuk saudara mara kite di PALESTINE..

ا للهُمَّ إنَّا نَسْتَعِيْنُكَ وَنُؤْمِنُ بِكَ ، وَنَتَوَكَّلُ عَلَيْكَ وَنُثْنِيْ عَلَيْكَ الْخَيْرَ وَلَا نَكْفُرُكَ ، اللهُمَّ إيَّاكَ نَعْبُدُ ،وَلَكَ نُصَلِّيْ وَنَسْجُدُ ، وَإِلَيْكَ نَسْعَى وَنَحْفِدُ ، نَرْجُوْ رَحْمَتَكَ وَنَخْشَى عَذَابَكَ ، إنَّ عَذَابَكَ الجِدَّ بِالْكُفَّارِ مُلْحَقٌ ، اللهُمَّ عَذِّبِ الْكَفَرَةَ أهْل الكِتَابِ الَّذِيْنَ يَصُدُّوْنَ عَنْ سَبِيْلِكَاللهُمَّ أَعِزَّ الإسْلَامَ وَالْمُسلمين، وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَالْمُشْرِكِيْنَ، وَدَمِّرْ أَعْدَاءَكَ أَعْدَاءَ الدِّيْن, اللهم أَهْلِكِ الْكَفَرَةَ وَالطُّغَاةَ وَالظَّالِمِيْنَ يا رب العالمين.. اللهم اِنَّنَا نَجْعَلُ فى نُحُورِ أعداءِنَا و نَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُورِهِم, اللهُمَّ بَدِّدْ شَمْلَهُم وَ فَرِّقْ جَمْعَهم و شَتِّتْ كَلِمَتَهم و زَلْزِلْ أَقْدَامَهم يا قهَّار , يا جبَّار , يا مُنْتَقِم, يا الله, يا الله, يا الله.اللهُمَّ يَا مُنْزِلَ الْكِتَابَ وَيَا مُجْرِيَ السَّحَابَ وَيَا هَازِمَ الْأَحْزَابَ اِهْزِمْهُمْ وَاْنصُرْنَا عَلَيْهِمْ.اللَّهُمَّ أَنْجِ المسلمين في فلسطين اللَّهُمَّ أَنْجِ المسلمين في كُلِّ مَكَان, اللَّهُمَّ أَنْجِ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ, اللَّهُمَّ أهْلِكْ أمْرِيْكَانَ وَمَنْ وَالَاهُمْ, اللهُمَّ أَهْلِكِ الْيَهُوْدَ وَمَنْ وَالَاهُمْ,اللهُمَّ انْصُرْ إِخْوَانَنَا الْمُجَاهِدِيْنَ فِيْ سَبِيْلِكْ، والْمُضْطَهَدِيْنَ فِيْ دِيْنِهِمْ فِيْ كُلِّ مَكَانٍ، اللهُمَّ انْصُرْ إخْوَانَنَا فِيْ فَلَسْطِيْن ، اللهُمَّ انْصُرْهُمْ عَلَى عَدُوِّكَ وَعَدُوِّهِمْ، اللهُمَّ اجْمَعْ كَلِمَتَهُمْ، وَوَحِّدْ صُفُوْفَهُمْ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ, رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنْ الْخَاسِرِينَ.


Maksudnya: “Ya Allah sesungguhnya kami memohon pertolongan dariMU dan kami beriman denganMu, dan kami bertawakkal kepada Mu, dan kami memuja Mu dengan kebaikan dan kami tidak mengkufuriMU, Ya Allah hanya engkau yang kami sembah dan kepada Mu kami menunaikan solat dan bersujud, kepadaMu kami menuju, dan kami menyegerakan langkah, kami mengharapkan rahmatMu dan kami takutkan azabMu, sesungguhnya azabMu sangat pedih akan dikenakan kepada orang-orang yang kafir, Ya Allah azablah orang-orag kafir Ahli kitab yang menghalang-halangi dari jalanMU.Ya Allah muliakanlah Islam dan kaum muslimin, dan hinakanlah kesyirikan dan kaum musyrik, Ya Allah hancurkan musuh-musuhMu yang merupakan musuh-musuh agama (Islam), Ya Allah binasakanlah kekufuran, toghout dan orang-orang yang zalim, Wahai tuhan sekelian alam. Ya Allah kami serahkan leher-leher musuh kami (kepadaMu) dan kami berlindung denganMu daripada kejahatan-kejahatan mereka. Ya Allah cerai-beraikan himpunan mereka, pecah-belahkan kesatuan mereka, selerakkanlah kalimah mereka, dan goncangkan kedudukan mereka, Wahai tuhan yang maha gagah, wahai tuhan yang maha keras, wahai tuhan yang maha membalas, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,Ya Allah, wahai tuhan, yang menurunkan al-Kitab, wahai tuhan yang menjalankan awan, wahai tuhan yang mengalahkan tentera al-Ahzab, kalahkanlah mereka (orang-orang kuffar) dan bantulah kami menghadapi mereka.Ya Allah, selamatkanlah kaum muslimin di Palestin, Ya Allah selamatkanlah kaum muslimin di semua tempat, Ya Allah selamatkanlah kaum-kaum yang lemah dari kalangan orang-orang yang beriman, Ya Allah hancurkan Amerika dan sekutu-sekutunya, Ya Allah hancurkan Yahudi dan sekutu-sekutunya.Ya Allah bantulah saudara-saudara kami para pejuang di jalanMu, yang ditindas kerana agama yang mereka anuti di semua tempat. Ya Allah bantulah saudara-saudara kami di Palestin, Ya Allah bantulah mereka, Ya Allah bantulah mereka berdepan dengan musuhMu dan musuh mereka, Ya Allah satukanlah kalimah mereka, dan saf-saf mereka, wahai tuhan sekelian alam, Wahai tuhan kami sesungguhnya kami telah menzalimi diri kami sendiri, jika Engkau tidak mengampunkan kami dan mengasihani kami, sudah pasti kami akan tergolong dari kalangan orang-orang yang rugi.”

Dari Abu Hurairah ra katanya "Demi Allah! Akan kuajarkan kepadamu cara solat Rasulullah saw. Maka Abu Hurairah qunut ketika solat zohor, isyak dan subuh. Mendoakan kebaikan bagi orang-orang mukmin dan mengutuk orang-orang kafir"(Hadis riwayat Muslim)

Continue reading...


Tuesday, January 13, 2009

♥kEhangATan sEmakiN meMbare♥


♥FREE PALESTINE ♥

P.I.O.H boOth......





salam...mehh bace meh...ana nak cite mcm ne perasaan masa bdiri depan bendera PALESTINE ni...prasaan yg mule2 dtg ialah rasa bangga sgt2...tp tetibe rs sedih sgt bile pikir ape yg tgh trjadi kat bumi palestine.org yg xberdosa mjadi magsa..kanak2 yg baru nak kenal dunia,dbunuh dgn sekejam2 nye..klu ada yg hidup pun,mst dh x cukup ahli keluarga..mcm ne nak survive?..xtrbayang rasenye jika KITE di tempat mereka...dan tetibe jg rs marah yg tramat sgt kat israel laknat tu...xtau nk kutuk mcm ne dh..mmg sah lah neraka je sesuai untuk org yahudi yg kejam,hina...ntah la..mmg dunia dh akhir zaman..sbb hal ckt je,satu bumi palestine trlibat..sama2 la kite berdoa kepada YG MAHA MEMERHATI..jom kite bdoa sama2 untuk sedara mara kite kat palestine tu..wlupn x dpt brsama bjuang bsama mereka,skurang2nye kite berilah yg sebaik2nye....bismillahirahmanirahim...."Ya Allah!!sebagaimana Engkau pernahmenghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah mushrikin,maka,kami mohon kepadaMu YA ALLAH....tolong lah saudara kami di palestine YA ALLAH.turunkanlah bantuanMU kali ini kpd org2 islam di palestine, tolonglah hancurkan rejim ZIONIS sedahyat-dasyat nya..semoga dpt mereka rasakan derita yg org2 islam palestine hadapi..amin..."


kami brase amat berbangga bile PIJAK bendera Israel jahanam ni.



meh kwn2..kite tgk betol2 brg2 yg sah kite perlu boikot..boikot bg2 ni sampai bile2..bia dorg xde duit lg nak serang bumi islam..bia mereka hilang punce...kesian la pd org islam palestine,bantu mereka dgn memboikot brg2 israel,amerika,yahudi..stiap wang kite membantu yahudi ni beli senjata nak bunuh sedara mara kite...renung2kan lah..fikirkan jika kite dtempat org2 islam palestine...kite hanya membayang pn dh rasa perit,ni kan lagi mereka yg mghadapi.....















PALESTIN.......
kami akan tetap bersamamu saudaraku......wlupun xdpt kami bjuang brsamamu..tp doa kami sentiasa mgiringgi mu...bsabarlah para saudaraku....insyaALLah,syurgalah tmptmu...










ARDHU FALASTIN: We Care!!!

"Allahumma ya mujriyas sahab,

wa yahazimalahzab,

ihzimhum kaumalkafirin wa laknata'laiihim,

wan surna 'ala qaumal kafirin..."

Continue reading...


Saturday, January 10, 2009

♥Kempen memboikot barang2 yahudi♥


SETAKAT ini, masuk minggu kedua tahun baru 2009/1430, lebih 900 orang Islam – termasuk kanak-kanak dan warga emas – di bumi Palestin telah terkorban dibelasah dengan kejam oleh Yahudi. Dengan peluru berpandu, roket, bom dan peluru senapang Israel terus meletup mencari sasaran, jumlah nyawa Islam yang akan dikorbankan pasti akan meningkat.Berada jauh beribu kilometer, tanpa senjata – usahkan bom atau peluru berpandu, parang kontot pun kita tidak ada! – apa yang boleh kita lakukan untuk membantu saudara seagama kita di sana? Apakah kita rela darah saudara kita melimpah setiap hari dikerjakan kafir musibat itu?Percayalah, sekiranya kita bersatu, kita boleh menyertai peperangan ini, walaupun tanpa sebarang senjata. Kita boleh membantu rakyat Palestin – sekurang-kurangnya secara moral dan semangat – tanpa menggunakan walaupun sebutir peluru.Boikot barang Amerika! Ini sumbangan kita, dan kita boleh lakukan sekarang. Selalu ingatkan ini di dalam hati kita dan anak-anak kita: Setiap kali kita membeli produk atau perkhidmatan Amerika, kita sebenarnya memberi keuntungan (duit) kepada syarikat-syarikat gergasi negara Bush/Obama itu. Duit itulah yang digunakan membeli senjata canggih Israel untuk membunuh warga Palestin.Boikot?Tentu sekali tidak semudah yang dikata atau ditulis. Hakikatnya ialah sejak sekian lama hidup seharian kita – khasnya orang KL – telah diwarnai oleh produk dan perkhidmatan Amerika. Tubuh kita, darah kita sudah terbiasa dengan jenama negara besar itu.Sekiranya kita ambil barang Amerika sahaja pun sebahagian besar tubuh kita – juga perut kita – sudah terasa lain. Sebab rambut kita dicuci oleh syampu jenama negara Bush nyaris kena kasut itu, demikian juga gigi, perut, pinggang, kaki, hatta kuku kita semua sudah terbiasa dengan produk negara penyokong kuat Yahudi itu.Itu baru Amerika.




Belilah barangan halal buatan Malaysia


Sekiranya kita memboikot juga produk negara-negara geng ‘gedebe’ Amerika, Britain dan Perancis umpamanya, lagi banyak yang kita rasa tubuh kita tidak selesa. Tidak sahaja kepala dan kaki, seluruh tubuh kita, termasuk bahagian dan sudut paling sulit, semuanya telah mesra dengan produk-produk keluaran kafir itu. Maaf cakap, sesetengah kita berasa tidak selesa sekiranya tidak memakai seluar dalam buatan Amerika atau British, cehhh!Sebenarnya minda kita yang tidak selesa, sebab sudah terlalu terbiasa sehingga terikat dengan gaya dan selera orang putih.






Sebahagian barangan keluaran Yahudi yang bersepah di negara kita

Minda itulah yang perlu diubah sekarang. Tekadkan di hati kita bahawa kita boleh hidup seperti biasa – malah, mungkin lebih baik – tanpa menggunakan satu pun jenama dari geng penyokong Israel.Saya ambil contoh di hadapan mata, mengenai ayam goreng. Rangkaian restoran ayam goreng segera Amerika di seluruh pelosok tanah air mendapat sambutan yang amat menggalakkan dari pengguna Islam. Malah, rangkaian restoran tersebut di sebuah pusat membeli belah di KL beberapa tahun mencatat rekod jualan tertinggi di seluruh dunia.Bayangkan sekiranya mulai hari ini semua pengguna Islam negara ini memboikot ayam goreng tersebut, pasti laba berjuta-juta ringgit pungutan dari Malaysia yang dihantar ke Amerika susut sekurang-kurangnya 50 peratus. Orang Islam di negara ini mempunyai kuasa beli yang tinggi, mengalahkan bukan Islam.Dengan kuasa beli itu kita boleh menjadikan ayam goreng rangup itu dingin tidak bersentuh!Percayalah kita tidak akan mati sekiranya tidak makan ayam goreng Amerika itu. Ayam goreng resipi turun-temurun kita pun tidak kurang hebatnya. Gantikan ayam rangup Bush itu dengan ayam goreng bercili, ayam goreng daun pandan. Ayam panggang berempah kita tidak kurang sedapnya. Kita ada ayam percik, ayam golek, sate ayam dan beraneka resipi ayam yang lain.Dan, siapa kata dahaga tidak akan hilang selagi tidak meneguk minuman berkola dari negara Bush dibaling kasut itu? Sekali lagi, ini bukan soal selera, ini soal minda. Minda kita yang selama ini mengagungkan minuman botol atau tin yang berbuih tinggi itu. Mulai sekarang, tidak kira betapa panas dan dahaga, beralihlah kepada minuman lain. Ingat jenama Bush, ingat darah warga Palestin yang dibedil Israel.Kita ada sirap bandung, air limau nipis, teh tarik, kopi Tongkat Ali, teh herba – ada seribu satu minuman lagi – semua ini pun boleh menghilangkan dahaga.Mula-mula kita boikot makanan dan minuman, kemudian kita boikot yang lain-lain. Akhir sekali kita pakai seluar dalam jenama lain. Ingat: membeli sehelai sahaja seluar dalam buatan Amerika, mendekatkan lagi peluang Israel membunuh orang Islam. Mulakan gerakan kita dari sekarang, saat ini juga!

Ends....sumber Sinar Harian


Continue reading...


♥jom BOIKOT barang israel laknatullah!!!♥



Di P.I.O.H ni juga,ana buka ruang untuk student IIC alert dgn kewujudan barangan dari produk ISLAM....so,jom boikot brg2 yahudi...sokong produk islam..yang gah,HPA..Sbb sudah pasti sambil membeli kite menderma..
Continue reading...


♥bOoTh PALESTINE IN OUR HEART♥


me with nurhima

First day booth PALESTINE IN OUR HEART(P.I.O.H).Ana dgn sahabat sperjuangan yg terlibat sama dlm menjayakan P.I.O.H yg akan berlansung selama sebulan (9 jan- 7feb),InsyaAllah.Bertapak di INTERNATIONAL ISLAMIC COLLEGE(IIC)..program ni adalah untk mngumpul derma untuk dsalurkan kpd TABUNG PALESTINE..moga ALLAH memberkati usaha kami..amin..







rakan2 seperjuangnku

Continue reading...


Thursday, January 01, 2009

Pendaftaran HPA


Prosedur pendaftaran:

  1. Isi borang pendaftaran tersebut dengan menyatakan maklumat-maklumat yang betul dan "Hantar Borang"
  2. Selepas borang dihantar, anda perlu membuat bayaran kepada Pengelola/Admin sebanyak RM30.00 (Pendaftaran HPA seumur hidup) + RM7.00 (Caj Penghantaran) melalui mana-mana akaun. *No akaun admin akan dihantar melalui SMS kepada anda.
  3. Proses pendaftaran anda akan diproses dalam masa seminggu, insya-Allah.







Nama:





Alamat:




Poskod:




Negeri:




No. K/P:




No. H/P:




Email:





Continue reading...


 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice