ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Wednesday, January 26, 2011

✿illusi mata..✿


بسم الله الر حمن الر حيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



jom kita cuba keajaiban illusi mata..ok...caranya,cube anda lihat pada 3 titik dalam gambar kalimah Allah ni dalam 10 saat.lepas tu,kalihkan pandangan anda ke dinding berhampiran.cuba buat...anda akan dapati hasilnya..jadi tak???
saya buat menjadi dan hasilnya....

subahanalah! cuba kita lihat keajaibannya.rasa bertapa hebatnya illusi mata kurniaan Allah pada kita semua.moga kita lebih menghargai anugerah penglihatan yang Allah beri pinjam pada kita ini dengan baik..sesungguhnya,kita yang masih boleh dan dapat melihat ini sepatutnya lebih bersyukur kerana ada hamba Allah yang tidak punya peluang untuk melihat segala keajaiban yang Allah ciptakan di alam semesta ini..
Continue reading...


Monday, January 24, 2011

aku yang kau nikahi...♥



بسم الله الر حمن الر حيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak...
Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kau pilih... Padahal kau begitu tahu, aku hanya wanita biasa,
Yang sangat jauh dari sempurna.
Kerananya ku ingin kau tahu,
Aku bukan wanita yang sempurna,
Aku begitu banyak kekurangan.
Maka ketahuilah...

Kepadamu yang akan memilihku kelak...
Aku tak sebijak bunda khadijah,
Kerananya ku ingin kau tahu,
Aku boleh saja berbuat salah dan begitu menyebalkan.
Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku,
Jangan marah padaku,
Nasihati aku dengan hikmah,
Kerana bagiku kaulah pemimpinku,
Tak akan berani ku membangkang padamu...

Duhai kau yang telah memilihku kelak...
Ingatlah, tak selamanya aku dapat nampak cantik di matamu,
Ada kalanya aku akan begitu kusam dan jelek.
Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur,
Menyiapkan makan untuk kau dan mujahid dan mujahidah kita nanti,
–Insya’Allah-.
Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap.
Atau kerana seharian ku harus membenahi istana kecil kita,
agar kau dan mujahid dan mujahidah kita dapat tinggal dengan nyaman dan sihat.
Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja...
Maka tegurlah aku, dan khabarkan padaku dengan lemah lembut dan bijaksana...
Ataukah kau akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu,
bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasa,
Tapi kerana semalam saat kau tertidur dengan nyenyak,
Aku tak sedetikpun tertidur kerana harus menjaga mujahid dn mujahidah kecil kita yang sedang sakit,
Dan ku tau kau letih mencari rezeki untuk kami,
Maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu...
Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku,
Maka tetaplah tersenyum padaku,
Kerana kau adalah kekuatanku...

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak...
Ketahuilah, mungkin ada saatnya, aku tak sesabar Fatimah,
Ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah,
Menangis dan tak terkawal,
Bukan kerana ku membangkang padamu,
Tapi aku hanya wanita biasa,
Aku juga memerlukan tempat untuk menumpahkan beban di hatiku,
Tempat untuk melepaskan penatku,
Dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu,
Atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu,
Maka bersabarlah,
Yang aku perlukan hanya pelukan dan belaianmu...
Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku...
Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan
memukul perlahan si kecil kerana lelah dan penatku di tambah rengekannya yang tak habis-habisnya.
Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya,
Tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya.
Maka jangan membentakku kerana telah menyakiti buah hati kita,
Tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku,
Tegurlah aku dengan hikmah,
Kerana dengan itu ku tau kau selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian,
Dan kau akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada malaikat kita,
Dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya,
Dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi...

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak...
Ketahuilah, aku tak secerdas aisyah...
Maka jangan pernah bosan mengajariku,
Membimbingku ke arah-Nya,
Walau terkadang aku begitu bebal dan bodoh,
Tapi jangan pernah letih mengajariku...
Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk
Bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih...
Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah...
Bimbing tanganku ke Jannah-Nya,
Agar kau dan aku tetap bersatu di dalamnya.

Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku...
Seiring berjalannya waktu,
Kau akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah,
Akan menipis dan memutih.
Kulitku yang bersih akan mulai kerepot.
Tanganku yang halus akan menjadi kasar...
Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik,
Yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu...
Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu...
Maka jangan pernah berpaling dariku...
Kerana satu yang tak pernah berubah,
Bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian membuncah,
Iaitu rasa cintaku padamu...

Ketahuilah...
Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya,
Telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu...
Maka, cintailah aku,
Dengan apa adanya aku...
Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna...
Maafkan aku kerana aku bukan puteri...
Aku hanya wanita biasa....
Terimalah aku apa adanya dan bimbinglah aku menuju jalan-NYA...
Semoga kita boleh sama-sama bahagia...
dan semoga cinta kita kekal sampai syurga..
ameen..

Continue reading...


Wednesday, January 19, 2011

✿oh duniaa...✿



بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


seperti apa yang boleh kita semua lihat dalam media masa seperti majalah dan televisyen ,pelbagai program yang berkaitan dengan kanak-kanak semakin hebat di promosi kan.dari segi berfesyennya, dari segi bersosialnya..
adakah semua ini terjadi semata-mata ingin mengejar populariti?mencari nama di persada dunia dalam unsur hiburan semata?bukan kah pada umur semuda ini sepatutnya perlu diberikan tumpuan sepenuhnya kepada pelajaran?

saya secara jujurnya tidak menyalahkan kepada individu kanak-kanak tersebut.tapi saya akan lebih menekankan kepada ibu bapa.di manakah hilangnya tanggungjawab sebenarnya dalam mendidik anak-anak?adakah perasaan bangga itu timbul jika anak-anak muncul di kaca televisyen atas dasar menjadi penghibur?
inikah pelaburan kita sebagai ibu bapa kepada anak-anak kita?berbangga dengan anak-anak boleh menyanyi dan berlakon.sanggup menghabiskan duit untuk menghantar anak ke kelas muzik,kelas vokal..sanggup berhabisan wang ringgit untuk menghias anak-anak dengan pakaian mewah,gadget-gadget mewah.
tidak salah lah jika anak-anak ini di khuatiri keselamatannya ...dan ini juga boleh merosakkan anak tersebut.dengan mengajar anak-anak hidup dengan kehidupan serba mewah akan menyusahkan anak-anak ni pada masa hadapannya,dimana mereka tidak pandai berdikari.apatah lagi jika pembelajaran ditahap sederhana.jika kita kaya raya mana pun,hiduplah dalam keadaan sederhana.

saya hairan..jika kelas-kelas agama,kelas mengajar al-quran..pabila institusi-institusi seperti ini meletakkan yuran yang agak tinggi,ibu bapa sering mengeluh.."kenapa nak belaja agama ni mahai sangat?ALLAH wahyukan kat Nabi saw pun free je.nabi sebarkan islam pun free je.nampak sangat ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah sekarang ni gila duit"..kenapa segelintir ibu bapa sanggup melemparkan kata-kata sebegini?sedangkan ini juga adalah untuk pelaburan akhirat mereka juga.bagaimana pula dengan kelas-kelas muzik?alatan-alatan muzik ang harganya mencecah ratusan,malah ada yang mencecah hingga ke ribuan..ada ibu bapa yang sanggup membeli kan anak nya sebuah piano. berserta seorang tutor khas untuk ajar anak nya di rumah supaya mahir bermain piano.untuk ini saja sudah berapa wang sudah dihabiskan.bermain piano adalah pelaburan untuk apa?di nilaikah di akhirat kelak??ya..tidak salah untuk berhiburan..tapi usah diabaikan perkara yang menjadi tuntutan.

segelintir ibu bapa kini lebih berbangga jika anak-anak mereka mampu menyanyikan lagu oleh artis-artis kesayangan mereka.lebih berbangga jika anak mereka mengenali selebriti-selebriti terkemuka.tapi,masih hiraukah mereka jika anak-anak tidak mengenali huruf-huruf jawi?tidak mengenali al-quran?sirah para nabi?
para malaikat?para sahabat-sahabat nabi saw yang berjuang demi agama islam?nama-nama bulan islam?yang saya pasti,hanya bulan-bulan islam tertentu saja yang mungkin kanak-kanak moden ini tahu....adakah hal-hal seperti ini terlalu kuno untuk di ajarkan kepada anak-anak?adakah kisah-kisah indah dalam islam yang dahulu kala perlu hilang dek peredaran masa?jika unsur-unsur ajaran dalam islam dapat diterapkan pada anak-anak dari usia kecil nya,saya yakin masalah sosial seperti masa sekarang ni akan berkurangan.

akhir kata dari saya,melentur buluh,biarlah dari rebungnya.jika dari anak-anak masih kecil lagi kita tersalah didikan,jika mereka besar kelak,usah kita sesal jika anak itu bermasalah..


Continue reading...


 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice