ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, September 28, 2009

✿macam mana nak cecah PJ?✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



ok..harini ana nak bincangkan tentang step nak cecah pangkat PJ(pengarah jati 35%) dengan antum khususnya kepada ahli HPA yang baru lepas pergi krusus PBC(perkongsian bijak cemerlang)..
mungkin ada yang dah cukup faham dan arif tentang step untuk jadi PJ dalam HPA.tapi ada juga yang masih samar- samar kefahaman nya tentang nak jadi PJ...Pangkat-pangkat dalam pelan pemasaran HPA adalah seperti berikut:-

1. PB - 10%
2.PLX - 20%
3.PRX - 23%
4.PJX - 26%
5.PL - 29%
6.PR - 32%
7.PJ - 35% <----(yg kita cari)



1.PB - 10% (PENGEDAR BIASA/BERTAULIAH/BARU)

pangkat PB ni kita dapat masa kita mendaftar sebagai ahli HPA.bila beli barang HPA.so nanti dapat la bonus dari pembelian sebanyak 10%.

2.PLX - 20% (PENGURUS MELATI)

Pangkat ni pulak..ada dua cara untuk kita dapatkan..cara yang cepat dan cara yang agak menambil masa..cara yang cepat adalah dengan menghadirkan diri ke KRUSUS PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG (PBC) selama 2 hari 1 malam (ditempat yang ditetapkan).selepas selesai kursus PBC, anda dikehendaki MENGUMPUL 300 NILAI MATA (atas nama sendiri) selama DUA BULAN KALENDER<<<--(KLIK UNTUK MAKLUMAT)..jika kesemua syarat ini lengkap anda turuti,maka dapat la pangkat PLX...untuk cara yang kedua ialah dengan hanya mengumpul 1501 NILAI MATA untuk melayakan diri bepangkat PLX tanpa perlu ke krusus PBC. cara ni lambat dan tak ada kelebihan kerana jika kita pergi ke PBC adalah LEBIH MENGUNTUNGKAN.
sebab nya, anda akan dapat ilmu tentang HPA dan cara yang baik untuk jadi USHAWAN MUSLIM yang berjaya,INSYAALLAH..

3.PRX - 23% (PENGURUS MERANTI)

Untuk berpangkat PRX pula, anda memerlukan 3 orang yang bepangkat PLX(generasi 1 anda) dibawah anda.untuk mendapatkan 3 org PLX TERSEBUT,anda hanya perlu menghadirkan mereka (3 orang) ke PBC dan memastikan mereka tutup 300 nilai mata dalam tempoh dua bulan kalender.

4.PJX - 26% (PENGURUS JATI)

OK..Untuk jadi PJX ni pulak..cara dia sama macam PRX.memerlukan 6orang PLX keseluruhannya...kalau PRX nak 3 orang je kan?so,untuk PJX ni pula, tambah lagi 3 orang je..jadikan mereka PLX dengan meghantar mereka ke PBC dan pastikan mereka tutup 300 nilai mata.

5.PL - 29% (PENGARAH MELATI)


OK..Untuk PL ni pula cara nya ialah 2 org PLX generasi pertama kita jadi PRX..(Untuk jadi PRX, rujuk no 3)

6.PR - 32%(PENGARAH MERANTI)

PR pula,mesti ada 4 orang PLX generasi pertama kita yang jadi PLX.sama juga macam PL tadi.cuma PL nak 2 PRX..PR nak 4PRX....so,tambah 2 je la kan?

7.PJ - 35%(PENGARAH JATI)

OK..Ni la yang kita cari..hehe..PENGARAH JATI ..nak jadi pengarah jati,sama juga caranya macam PL dan PR.cuma hanya tambah lagi 2 orang PRX..bermakna,untuk jadi PJ,kite memerlukan 6 orang yang berpangkat PRX dibawah kita..paham tak?

alasan yang sering didengari:-
macam ne nak jadi PJ?nak cari orang pun payah...

jawapan dan tips:-
mudah je..taja orang yang gosok gigi hari-hari, yang minum kopi,yang mandi guna sabun..banyakan berdoa pada ALLAH,so,insyaallah segalanya ALLAH permudahkan....
"where there is a will..there is a way!"

p/s:- jika ada yg kurang paham,sila nyatakan.
Continue reading...


Thursday, September 24, 2009

✿ikhlaslah kerana ALLAH✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


arini ana nak kongsi dengan antum semua satu cerita...ada sorang ni...dia ahli HPA..tapi tak la aktif mana pun..beli barang pun macam terpaksa je..beli pun sebab nak dapat cek..so..tu terpulang la kan pada dia....tapi..dia meletakan harapan untuk dapat cek duit tu terlalu tinggi..so nak dijadikan cerita,dia teringat...masa dia pergi PBC dulu..masa slot marketing plan yang di sampaikan oleh PJS paling popular tu kata.."belian 50 nilai mata ke atas yang layak dapat bonus.tapi lebih baik dan digalakan beli lebih...."(mcm tu la lbh kurangnya)..so si hamba ALLAH ni patuh dan taat dengan kata2 PJS tersebut,maka dia hanya membeli cukup-cukup 50 nilai mata sahaja..bulan depan nya,dia dapat la surat dari HPA..tp yang dia dapat hanya lah cek dalaman..bukan cek duit tu....dia dapat cek dalaman adalah kerana bonus dia tak cukup RM50...so tak dapat la cek duit.dapat cek dalaman tu boleh tebus barang HPA sahaja...so..dia punya la frust dan dengan tegar nya dia menyalahkan HPA 100%..
(kira ok la dapat cek dalaman dari tak dapat apa2..tu pun tau nak bersyukur ke?p t*s*o dapat apa? pergi g*a*t dapat pe?..bersyukur je la dengan apa yang kita ada sebab tu SEMUA DARI ALLAH)

*******************maka,tamat la cerita.........*********************************

dari kisah di atas..ana nak tekankan yang sebenarnye yang bagi rezeki tu bukan lah HPA..razeki tu dari ALLAH berdasarkan usaha kite sendiri...ana ingat lagi dulu mudir ana selalu pesan.."usaha tu tanda kejayaan ye wafa, kerana yang pipih tak kan datang melayang dan yang bulat tak kan datang bergolek.hidup tanpa ujian itu tak normal."..dan PJS Syed Ageel pun selalu cakap "WHERE THERE IS A WILL, THERE IS A WAY"...so.dengan kata lain nya.."if there is NO WILL,so,there is NO WAY!!"..

HPA sebagai satu usaha,SATU PERJUANGAN..habuannya berdasarkan usaha..banyak usaha,banyak la habuannya..ALLAH maha adil atas segala-galanya.kalau nak tutup salah sendiri dengan mencari kesalahan orang lain,tu sia-sia namanya..rugi dan buang masa.HPA adalah satu perjuangan untuk umat islam khususnya.bukan sebagai tempat untuk umat islam khususnya berpecah belah disebabkan hal keduniaan...dapat cek dalaman pun still leh redeem dengan barang HPA..dapat gak nilai mata..boleh rolling balik...ALLAH dah bagi otak..tak kan tak boleh pikir sebaiknya?apa-apa pun..perbetulkan niat di hati...ikhlaslah kerana ALLAH..bantu agama ALLAH, ALLAH akan bantu kita balik..
(rujuk surah MUHAMMAD ayat 7)

p/s:- semua ni ada kena mengena dengan yang hidup..yang dah kembali ke rahmatullah je terkecuali..

sekian,wasalam
Continue reading...


✿baru lagi...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

salam lebaran kepada semua..sedar tak sedar, hari ni dah hari raya yang ke 5 ..kejap je...pastu..ahad ni dah kena balik K.L ..pergh!! berat hati betul nak tinggalkan desa tercinta ni..(konon la..ahaha)...

perasan tak blog ana dah bertukar wajah??bukan sebab antum tersalah blog..betol la blog MISS HPA ni..hehe...saja buat kelainan sikit...ni pun banyak tak siap lagi...ni la akibat nya bila dah tak deapa2 aktiviti nak buat...so..terajin nak ubah suai blog ni...biar la tak menarik asalkan sejuk mata memandang..cewahh..hehehe...

hari ni...ada seorng kawan ana yang special datang rumah ana...sian beliau..dari jauh datang..tapi tak apa la..raya setahun sekali...thanks ye..nanti raya tahun depan datang lagi ek..

ok..sampai disini saja..hope semua suka perubahan baru blog ana ni ye..sebarang teguran diterima asal sedap di dengar dek telinga..senang di baca dek mata..ok??

salam aidilfitri
minal aidil wal fa izin...


dariku
SITI IBTIHAL WAFA a.k.a MISS_HPA..
Continue reading...


Wednesday, September 16, 2009

✿khas dan teristimewa untuk semua...♥


"berlalulah sudah ramadhan..sebulan berpuasaaaa..tiba syawal kita rayakan dengan rasa gumbiraaaaa...anak muda dirantauan semuanya pulang ke desa ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira....lalalalalala.."
(lagu elina dan anuar zain)

eh eh..termenyanyi lak..ehehe..sori ek.erm..lagi 3 hari je ramadhan nak tinggalkan kita..pastu syawal pulak menonjolkan diri menandakan umat islam akan menyambut hari raya aidulfitri..

first and foremost,ana nak mintak maaf sangat sebab nak pos kad raya memang dah tak sempat..so,gmbr kat bawah ni gambar kad raya..so ana tujukan pada semua yer..hehe..
jangan marah!



dalam keseronokn kita menyambut raya ni..jangan la kita lupakan pada yang tak dapat menyambutnya dengan sempurna..dan dalam keseronokan menyediakan persiapan nak sambut raya,sediakan ikut keperluan dan bukan kerana kemahuan..ala kadar saja cukup la untuk elak pembaziran..sebab membazir itu amalan sapa????kita pikir la sama-sama..

erm..kepada yang dah lama tak balik kampung tu..lembut2 kan lah hati tu untuk balik jumpa mak ayah adik beradik kat kampung tu..kalau bukan pada hari raya ni.ntah bila lagi la kita nak berkumpul dengan family kite..hari-hari biasa semestinye sibuk kan?so,raya ni balik la yer..bermaaf-maafan..

pastu kan..perasan tak perbezaan mode masa bulan puasa dan mode masa bulan raya???

1.berpakaian

masa bulan puasa..aurat terjaga..tapi masa raya..mula terdedah sebab ikut fesyen baju raya sekarang..pe kes?fesyen tu fesyen la juga..tapi jangan la atas tertutup bawah terbuka..

2.muhasabah

bulan puasa orang ketogorikan sebagai bulan ibadah,bulan menginsafkan diri,muhasabah diri..tapi..sampai je bulan syawal,banyak yang lupa..so..jangan la begitu ye.kite selaraskan semuanya..

3.keselamatan

haah..peringatan terutamanya pada adik-adik dan anak-anak..jangan main mercun yer..bahaya..malang tu tak berbau..so.prevention is better then cure..kang meletop sana,meletop sini,terkejut sana sini..putus jari pun tak sedar..nanti kena raya dalam hospital..tak best la kan?so..jaga diri baik-baik..ibu bapa sekalian,perhatikan anak-anak yer.kalau dorg diam je..tu ada makne la tu.pastikan anak sentiasa ada depan mata.untuk para ibu dan bapa sekalian..terutama pada yang memandu..hati-hati la pandu kenderaan anda..biar lambat asal selamat..ingat lah orang yang tersayang..rajin-rajin lah tengok iklan kat tv ye..

4.kesihatan

amalkan makan berkhasiat ek..hehe..mana yang angin tersangkut tu..beli herba tuju angin kat HPA..hehehe..jangan lupa herba pelawas sekali yer..hehehe...bagi yang tak ada idea nak jamu tetamu datang..ana cadangkan pergi la ke cawangan HPA yang berdekatan cepat-cepat..macam-macam leh buat..boleh beli mee kuning yang HPA baru keluar kan,bolah buat mee goreng.pastu..HPA ada sate..ada ayam organik..lagi apa???ish2..macam-ada la...pastu,untuk membasahkan tekak,atau pun nak melegekan tekak masa tercekik..boleh beli air mineral HPA, tak pun bancuh kordial HPA..ada banyak perisa lak tu..kordial kurma,mangga,jambu batu merah,pegaga..apa lagi ?erm..bukan setakat tu je...air berkabonat pun ada tau..so, tak payah la TERBELI air coca cola lagi yer..HPA ada semuanya..so..kita bantu produk islam,ita bantu agama ALLAH S.W.T ,ALLAH bantu kite balik..

erm..sampai sini saja la kot..bersempena dengan syawal yang akan tiba,ana menyusun 10 jari memohon kemaafan kepada semua yang mengenali diri ku terutama sekali kepada kawan-kawan,esspacially to ukhti julia,ukhti ain(qudwah hasanah),ukhti tasneem,ukhti ain(blog teratai impian),dan
SEMUA BLOGGER ,kepada yang baru nak mengenali, kepada yang jauh dan juga yang dekat..maafkan ana yer...sebagai habuannya..terimalah duit raya dari ana ye..HEHEHE


p/s:- jemput la datang ke rumah yer...duit raya tak de..tapi kuih raya ada.hehe..
Continue reading...


Monday, September 14, 2009

✿ramadhan...✿


"Beberapa hari yang ditentukan itu ialah bulan Ramadhan, bulan yang di dalamnya diturunkan permulaan Al Quran sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeza antara yang hak dan yang bathil. Kerana itu, barangsiapa di antara kamu hadir (di negeri tempat tinggalnya) di bulan itu, maka hendaklah ia berpuasa pada bulan itu, dan barangsiapa sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka), maka (wajiblah baginya berpuasa), sebanyak hari yang ditinggalkannya itu, pada hari-hari lain. Allah menghendaki kemudahan bagimu dan bukan kesukaran bagimu. Dan hendaklah kamu mencukupkan bilangannya dan hendaklah kamu mengagungkan Allah atas petunjukNya yang diberikan kepadamu, supaya kamu bersyukur."
[Al-Baqarah:185]
Continue reading...


Thursday, September 10, 2009

✿lailatul qadar...✿


Malam
Lailatul Qadar
Malam Terindah Dari Seribu Bulan
Malam Di Mana Al-Quran Diturunkan

Malam
Lailatul Qadar
Malam Ditaburi Rahmat Dan Maghrifahnya
Malam Diberkati Hingga Terbit Sang Fajar

Tiada Tiarai Penghalang
Kurnianya Pasti Bertandang
Mengharum Roma Kerohanian
Unggulnya Dalam Islam

Sucikan Dirimu
Dengan Zikrullah
Terangkat Hijjab
Diampunkan Dosa

Malam
Lailatul Qadar
Malam Terindah dari Seribu Bulan
Malam Di Mana Al-Quran Diturunkan

Malam
Lailatul qadar
Malam Ditaburi Rahmat dan MaghrifahNya
Malam Diberkati Hingga Terbit Sang Fajar

Tiada Tirai Penghalang
Kurnianya Pasti Bertandang
Mengharum Roma Kerohanian
Unggulnya Hanya Dalam Islam

Sucikan Dirimu
Dengan Zikrullah
Terangkat Hijjab
Malam Terindah…Lailatul Qadar

by :-rabbani.

sama-sama lah kita memperbanyakan amal ibadah di 10 malam terakhir ramadhan dengan seikhlas hati..moga dapat bertemu malam yang terbaik dari seribu bulan...

Continue reading...


Monday, September 07, 2009

✿khutbah Rasulullah S.A.W ketika menjelang ramadhan....✿


Berikut merupakan wasiat Baginda Rasulullah SAW pada malam terakhir bulan Sya’ban, tatkala menyambut datangnya bulan Ramadhan-

"Wahai manusia!

Sungguh telah datang kepada kalian bulan Allah yang membawa berkah, rahmat dan maghfirah. Bulan yang paling mulia di sisi Allah. Hari-harinya paling utama. Malam-malamnya paling utama. Detik demi detiknya paling utama. Inilah bulan di mana kalian diundang menjadi tetamu Allah dan dimuliakan oleh-Nya.

Pada bulan ini nafas-nafas kalian menjadi tasbih, tidur kalian ibadah, amal-amal kalian diterima dan doa-doa kalian dikabulkan. Mohonlah kepada Allah, Tuhan kalian, dengan niat yang tulus dan hati yang suci agar Dia membimbing kalian untuk melakukan puasa dan membaca Kitab-Nya. Celakalah orang yang tidak mendapat ampunan Allah pada bulan agung ini.

Bersedekahlah kepada kaum fakir dan miskin. Muliakanlah orang tua. Sayangilah yang muda. Sambungkanlah tali persaudaraan. Jagalah lidah. Tahanlah pandangan dari apa yang tidak halal untuk kalian pandang. Peliharalah pendengaran dari apa yang tidak halal untuk kalian dengar.


Bertaubatlah kepada Allah dari dosa-dosa. Angkatlah tangan-tangan kalian untuk berdoa pada waktu solat. Itulah saat-saat yang paling utama ketika Allah ‘Azza wa Jalla memandang hamba-hamba-Nya dengan penuh kasih. Dia menyahut mereka ketika mereka menyeru-Nya, menyahut mereka ketika mereka memanggil-Nya dan mengabulkan doa-doa mereka ketika mereka berdoa kepada-Nya.

Wahai manusia!

Sesungguhnya diri kalian tergadai kerana amal-amal kalian. Oleh kerana itu, bebaskanlah dengan beristighfar. Belakang-belakang kalian berat kerana beban (dosa). Maka dari itu, ringankanlah dengan memperpanjangkan sujud.

Ketahuilah! Allah SWT bersumpah dengan segala kebesaran-Nya, bahawa Dia tidak akan mengazab orang-orang yang solat dan sujud, dan tidak akan mengancam mereka dengan neraka pada hari manusia berdiri di hadapan-Nya.

Wahai manusia!

Siapa saja di antara kalian memberi makan (untuk berbuka puasa) kepada orang-orang Mukmin yang berpuasa pada bulan ini, maka di sisi Allah nilainya sama dengan membebaskan seorang hamba dan diberi ampunan atas dosa-dosa yang lalu.

Jagalah diri kalian dari api neraka walaupun hanya dengan sebiji kurma. Jagalah diri kalian dari api neraka walaupun hanya dengan seteguk air.

Wahai manusia!

Siapa yang memperbaiki akhlaknya pada bulan ini, ia akan berhasil melalui sirath al-mustaqim pada hari ketika kaki-kaki tergelincir. Siapa yang meringankan pekerjaan orang-orang yang dimiliki tangan kanannya (pegawai atau pembantu) pada bulan ini, Allah akan meringankan persoalan-Nya pada Hari Kiamat. Siapa saja yang menahan keburukannya pada bulan ini, Allah akan menahan murka-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Siapa sahaja yang memuliakan anak yatim pada bulan ini, Allah akan memuliakannya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Siapa saja yang menyambungkan tali silaturahmi pada bulan ini, Allah akan menghubungkannya dengan rahmat-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Siapa saja yang memutuskan kekeluargaan di bulan ini, Allah akan memutuskan rahmat-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya.

Siapa saja yang melakukan solat sunat pada bulan ini, Allah akan mencatatkan baginya kebebasan dari api neraka. Siapa saja yang melakukan solat fardhu, baginya pahala seperti melakukan 70 solat fardhu pada bulan lain. Siapa saja yang memperbanyak selawat kepadaku pada bulan ini, Allah akan memberatkan timbangannya pada hari ketika timbangannya ringan. Siapa saja pada bulan ini membaca satu ayat al-Quran, pahalanya sama seperti mengkhatamkan al-Quran pada bulan-bulan yang lain.
Wahai manusia!

Sesungguhnya pintu-pintu syurga dibukakan bagi kalian. Kerana itu, mintalah kepada Tuhan kalian agar tidak pernah menutupkannya bagi kalian. Sesungguhnya pintu-pintu neraka tertutup. Kerana itu, mohonlah kepada Tuhan kalian untuk tidak akan pernah membukakannya bagi kalian. Sesungguhnya syaitan-syaitan terbelenggu. Kerana itu, mintalah agar mereka tak lagi pernah menguasai kalian.

Wahai manusia!

Sesungguhnya kalian akan dinaungi oleh bulan yang senantiasa besar lagi penuh keberkatan, iaitu bulan yang di dalamnya ada suatu malam yang lebih baik dari seribu bulan. Bulan yang mana Allah telah menjadikan puasanya suatu kefardhuan, dan qiyam pada malam harinya suatu tathawwu’.

Siapa saja yang mendekatkan diri kepada Allah dengan suatu amal kebajikan di dalamnya, samalah dia dengan orang yang menunaikan satu kefardhuan di dalam bulan yang lain.

Ramadhan itu adalah bulan sabar, sedangkan sabar itu adalah pahalanya syurga. Ramadhan itu adalah bulan memberi pertolongan dan bulan Allah memberikan rezeki kepada Mukmin di dalamnya.

Siapa saja yang memberikan makanan berbuka kepada seseorang yang berpuasa, yang demikian itu merupakan pengampunan bagi dosanya dan kemerdekaan dirinya dari neraka. Orang yang memberikan makanan itu memperoleh pahala seperti orang yang berpuasa tanpa sedikit pun berkurang.

Inilah bulan yang permulaannya rahmat, pertengahannya ampunan dan akhirnya pembebasan dari neraka. Siapa saja yang meringankan beban dari hamba sahaya, nescaya Allah mengampuni dosanya dan memerdekakannya dari neraka.

Kerana itu, perbanyakkanlah empat perkara pada bulan Ramadhan: dua perkara untuk mendatangkan keredhaan Tuhan kalian, dua perkara lagi yang sangat kalian perlukan. Dua perkara yang pertama ialah mengakui dengan sesungguhnya bahawa tidak ada Tuhan selain Allah dan mohon ampunan kepada-Nya. Dua perkara yang sangat kalian perlukan ialah memohon syurga dan perlindungan dari neraka.

Siapa saja yang memberi minum kepada orang yang berbuka puasa, nescaya Allah memberi minum kepadanya dari air kolam-Nya, dengan suatu minuman yang dia tidak merasakan haus lagi sesudahnya, sehingga dia masuk ke dalam syurga." [HR Ibnu Khuzaimah]

Continue reading...


Thursday, September 03, 2009

✿renung-renugkanlah..✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته






masihkah kita ingat pada mereka?
dapatkah kita rasa keperitan hidup yang mereka lalui?
mampukah kita lalui apa yang sedang mereka hadapi?
apa tanggungjawab kita sebagai saudara seislam?
apa kemampuan kita untuk kita sumbangkan pada mereka??
adakah kita sudah lupa?
mana hilangnya kemarahan kita kepada kekejaman yang berlaku terhadap mereka?


setiap soalan..ada jawapannya..tanya pada hati dan diri kita sendiri....



kita mampu membantu..HPA satu perjuangan!
Continue reading...


 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice