ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')


Thursday, September 24, 2009

✿ikhlaslah kerana ALLAH✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


arini ana nak kongsi dengan antum semua satu cerita...ada sorang ni...dia ahli HPA..tapi tak la aktif mana pun..beli barang pun macam terpaksa je..beli pun sebab nak dapat cek..so..tu terpulang la kan pada dia....tapi..dia meletakan harapan untuk dapat cek duit tu terlalu tinggi..so nak dijadikan cerita,dia teringat...masa dia pergi PBC dulu..masa slot marketing plan yang di sampaikan oleh PJS paling popular tu kata.."belian 50 nilai mata ke atas yang layak dapat bonus.tapi lebih baik dan digalakan beli lebih...."(mcm tu la lbh kurangnya)..so si hamba ALLAH ni patuh dan taat dengan kata2 PJS tersebut,maka dia hanya membeli cukup-cukup 50 nilai mata sahaja..bulan depan nya,dia dapat la surat dari HPA..tp yang dia dapat hanya lah cek dalaman..bukan cek duit tu....dia dapat cek dalaman adalah kerana bonus dia tak cukup RM50...so tak dapat la cek duit.dapat cek dalaman tu boleh tebus barang HPA sahaja...so..dia punya la frust dan dengan tegar nya dia menyalahkan HPA 100%..
(kira ok la dapat cek dalaman dari tak dapat apa2..tu pun tau nak bersyukur ke?p t*s*o dapat apa? pergi g*a*t dapat pe?..bersyukur je la dengan apa yang kita ada sebab tu SEMUA DARI ALLAH)

*******************maka,tamat la cerita.........*********************************

dari kisah di atas..ana nak tekankan yang sebenarnye yang bagi rezeki tu bukan lah HPA..razeki tu dari ALLAH berdasarkan usaha kite sendiri...ana ingat lagi dulu mudir ana selalu pesan.."usaha tu tanda kejayaan ye wafa, kerana yang pipih tak kan datang melayang dan yang bulat tak kan datang bergolek.hidup tanpa ujian itu tak normal."..dan PJS Syed Ageel pun selalu cakap "WHERE THERE IS A WILL, THERE IS A WAY"...so.dengan kata lain nya.."if there is NO WILL,so,there is NO WAY!!"..

HPA sebagai satu usaha,SATU PERJUANGAN..habuannya berdasarkan usaha..banyak usaha,banyak la habuannya..ALLAH maha adil atas segala-galanya.kalau nak tutup salah sendiri dengan mencari kesalahan orang lain,tu sia-sia namanya..rugi dan buang masa.HPA adalah satu perjuangan untuk umat islam khususnya.bukan sebagai tempat untuk umat islam khususnya berpecah belah disebabkan hal keduniaan...dapat cek dalaman pun still leh redeem dengan barang HPA..dapat gak nilai mata..boleh rolling balik...ALLAH dah bagi otak..tak kan tak boleh pikir sebaiknya?apa-apa pun..perbetulkan niat di hati...ikhlaslah kerana ALLAH..bantu agama ALLAH, ALLAH akan bantu kita balik..
(rujuk surah MUHAMMAD ayat 7)

p/s:- semua ni ada kena mengena dengan yang hidup..yang dah kembali ke rahmatullah je terkecuali..

sekian,wasalam


2 pendapat:

mohdalliph on September 26, 2009 at 5:52 AM said...

betul tu... ana dah dgr byk kes yg mcm tu.. tp sedihnya org melayu islam lak tu.. hm.. kita kena tarbiyah btul2 kat org islam dari bangsa melayu ni supaya usah terlalu kejar dunia..sentiasa bersyukur dgn apa yg ada...hmm..

"Kejarlah AKHIRAT, nescaya DUNIA mengikutimu" ;-)

Anonymous said...

BERDOA KAMU SUPAYA KAYA DI AKHIRAT DAN KAYA DIDUNIA

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice