ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Wednesday, September 16, 2009

✿khas dan teristimewa untuk semua...♥


"berlalulah sudah ramadhan..sebulan berpuasaaaa..tiba syawal kita rayakan dengan rasa gumbiraaaaa...anak muda dirantauan semuanya pulang ke desa ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira....lalalalalala.."
(lagu elina dan anuar zain)

eh eh..termenyanyi lak..ehehe..sori ek.erm..lagi 3 hari je ramadhan nak tinggalkan kita..pastu syawal pulak menonjolkan diri menandakan umat islam akan menyambut hari raya aidulfitri..

first and foremost,ana nak mintak maaf sangat sebab nak pos kad raya memang dah tak sempat..so,gmbr kat bawah ni gambar kad raya..so ana tujukan pada semua yer..hehe..
jangan marah!



dalam keseronokn kita menyambut raya ni..jangan la kita lupakan pada yang tak dapat menyambutnya dengan sempurna..dan dalam keseronokan menyediakan persiapan nak sambut raya,sediakan ikut keperluan dan bukan kerana kemahuan..ala kadar saja cukup la untuk elak pembaziran..sebab membazir itu amalan sapa????kita pikir la sama-sama..

erm..kepada yang dah lama tak balik kampung tu..lembut2 kan lah hati tu untuk balik jumpa mak ayah adik beradik kat kampung tu..kalau bukan pada hari raya ni.ntah bila lagi la kita nak berkumpul dengan family kite..hari-hari biasa semestinye sibuk kan?so,raya ni balik la yer..bermaaf-maafan..

pastu kan..perasan tak perbezaan mode masa bulan puasa dan mode masa bulan raya???

1.berpakaian

masa bulan puasa..aurat terjaga..tapi masa raya..mula terdedah sebab ikut fesyen baju raya sekarang..pe kes?fesyen tu fesyen la juga..tapi jangan la atas tertutup bawah terbuka..

2.muhasabah

bulan puasa orang ketogorikan sebagai bulan ibadah,bulan menginsafkan diri,muhasabah diri..tapi..sampai je bulan syawal,banyak yang lupa..so..jangan la begitu ye.kite selaraskan semuanya..

3.keselamatan

haah..peringatan terutamanya pada adik-adik dan anak-anak..jangan main mercun yer..bahaya..malang tu tak berbau..so.prevention is better then cure..kang meletop sana,meletop sini,terkejut sana sini..putus jari pun tak sedar..nanti kena raya dalam hospital..tak best la kan?so..jaga diri baik-baik..ibu bapa sekalian,perhatikan anak-anak yer.kalau dorg diam je..tu ada makne la tu.pastikan anak sentiasa ada depan mata.untuk para ibu dan bapa sekalian..terutama pada yang memandu..hati-hati la pandu kenderaan anda..biar lambat asal selamat..ingat lah orang yang tersayang..rajin-rajin lah tengok iklan kat tv ye..

4.kesihatan

amalkan makan berkhasiat ek..hehe..mana yang angin tersangkut tu..beli herba tuju angin kat HPA..hehehe..jangan lupa herba pelawas sekali yer..hehehe...bagi yang tak ada idea nak jamu tetamu datang..ana cadangkan pergi la ke cawangan HPA yang berdekatan cepat-cepat..macam-macam leh buat..boleh beli mee kuning yang HPA baru keluar kan,bolah buat mee goreng.pastu..HPA ada sate..ada ayam organik..lagi apa???ish2..macam-ada la...pastu,untuk membasahkan tekak,atau pun nak melegekan tekak masa tercekik..boleh beli air mineral HPA, tak pun bancuh kordial HPA..ada banyak perisa lak tu..kordial kurma,mangga,jambu batu merah,pegaga..apa lagi ?erm..bukan setakat tu je...air berkabonat pun ada tau..so, tak payah la TERBELI air coca cola lagi yer..HPA ada semuanya..so..kita bantu produk islam,ita bantu agama ALLAH S.W.T ,ALLAH bantu kite balik..

erm..sampai sini saja la kot..bersempena dengan syawal yang akan tiba,ana menyusun 10 jari memohon kemaafan kepada semua yang mengenali diri ku terutama sekali kepada kawan-kawan,esspacially to ukhti julia,ukhti ain(qudwah hasanah),ukhti tasneem,ukhti ain(blog teratai impian),dan
SEMUA BLOGGER ,kepada yang baru nak mengenali, kepada yang jauh dan juga yang dekat..maafkan ana yer...sebagai habuannya..terimalah duit raya dari ana ye..HEHEHE


p/s:- jemput la datang ke rumah yer...duit raya tak de..tapi kuih raya ada.hehe..


1 pendapat:

~PakKaramu~ on September 17, 2009 at 1:14 AM said...

Salam lailatul qadar untuk anda

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice