ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, January 19, 2009

♥SetaKAt MAna kEpeRiHatinAN kite SEBAGAI umAT ISLAM??!!♥


"Suatu hari nanti Islamkan bercahaya myirami dunia,
makhluk dan seisinya"

SALAM..

Atas dasar tanggungjawab kite bsama,memikul amanah Allah SWT dan tututan fardhu kifayah maka ini satu perjuangan.....

ok..spanjang ana di krusus PBC byk information yg ana dpt...n kbykn nye lbh menekakn pd brg2 kgunaan harian kite,halal n haram nye...kite sbgai pganut agama islam ni knp la mudah sgt kena tipu ek??buta2 je kena tipu...kite sbgu umat islam di fardhu kan mcari yg halal...tp knp la duk mkn yg haram tu??alasannye "alah..xtau la..hbs tu,,klu semuanye haram,kite nk mkn pe?""..tu la yg kite duk sll dgr..btl x???tapi tu la cubaan and dugaan yg Allah bg kat kite umat islam ni...dan sbgai umat islam lah kite kena lbh concern tentang pmknan kite..sbb mknan tu yg membentuk hati kite..yg boleh mbantu doa kite dimakbulkn,bukti ksucian isi perut kite...

"JADIKAN MAKANAN ITU UBAT DAN UBAT ITU MAKANAN"

tak kenal maka tak cinta,tak cinta jika kite tak tau fakta...jgn kata 24jam x cukup untuk kite kaji ape yg kite suap dlm mulut kite.bila kite kata babi tu haram..dlm quran pn dh trcatat yg babi ni haram..so jgn la mkn..mmg btol kite x mkn babi tu..tp kite x sedar kdg2 kite ni mkn gak babi tanpa kite sedar..betol x??k...pas baca ni..korang p tgk ubat gigi korang..tgk kandungan dia..ada x tulis CALCIUM PHOSPHATE?? korg tau x calcium phosphate tu ape???CALCIUM PHOSPHATE tu serbuk TULANG BABI.......pergh..sedap je gosok gigi..tp xtau ape kandungan dia...so..dah tau ni..tukar la..pe lagi???sestgh umat islam ni...xtinggl solat..n setiap kali nk solat..bdn mst nk bersih,suci..tp..gosok gigi guna ubat gigi yg ada BENDE TU!!ape kes?!!!!suci ke????kata babi haram???erm..sedar la umat islam...jgn trtipu dgn brg2n yg guna nama islam..tp tokeh besor nye cina...JENAMA SYuRAH,MUKMIN n bmcm2 g TOKEH NYE ADALAH CINA...knp ek dorg gune nama islamic?????SEBAB!!!!DIORG TAU YG ORG ISLAM AKAN BELI,ORG ISLAM YG AKAN MGAYAKAN DORG N sebab ORG ISLAM NI CEPAT KENA TIPU!!SORI TO SAY..tp ini hakikat..kite lbh redha beli brg kat kedai cina sedangkan kedai org islam sendiri ada..ape kes???
setiap pe yg kite mkn,kite beli,kite buat kat akhirat nnt akan dpersoalkan..masa tu,ape nk jwb????pikir la wahai umat islam..jgn jadi hipokrit..kita kata kita kesian kat saudara mara kite kat PALESTINE..tp duk mkn g kat MCDONALD,PIZZA...xperlu la kite mkn sume tu..mcm xde mknan lain je...mknan melayu byk g yg blh tringn nk mkn mknan barat tu bt pe??kite pandang rendah pada soal pmknan kite..wlupn tanpa kite sedari,soal pmknn ni penting...mula la betindak..jgn biarkan org BUKAN islam menindas UMAT ISLAM..

"Arruhul jadid fi jasadil ummah Hai mujahid
luluh lantakkan jiwa pendosa"
bila umat islam nak maju kalau umat islam sendiri yg membantu org bkn islam???hipokrit sbnrnye kite ni...HIPOKRIT..marah ke???nk marah pn marah la..mmg btol pe???kan?kan?kan??tepuk dada tanye iman...MUHASABAH DIRi..........
.:MENUJU WAWASAN:.
~SUARA FIRDAUS~
Umat Islam harus cemerlang
Hari ini mesti lebih baik dari semalam
Jangan buang masa
Siapa kata kita tidak boleh
Kita ada Allah Maha Kuasa
Kita punya kuasa tenaga
Doa sebagai senjata
Umat Islam sentiasa boleh x2
Umat zaman lampau taat perintah Rasulullah
Bersama berusaha bersatu tuju wawasan dunia dan akhirat
Akhirnya Islam cemerlang seluruh dunia
Wawasan diri
Penuh dada dengan ilmu
Wawasan agama
Bekalan masa depan dan akhirat
Kuat usaha jujur dan amanah
Sentiasa mengharap keredhaan Allah
Akidah ibadah harus sempurna
Ibadah tanpa akidah wawasan syaitan
Ulama’ warisan Anbiya’
Pegangan mereka harus diikut
Ajaran sesat wajib dihindari


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice