ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Friday, June 04, 2010

masihkah kau ingat ✿



Masihkah kau ingat ni tajuk lagu kopratasa.tapi ana tulis tajuk ni bukan lah untuk ingat lirik lagu dia..tapi ana guna tajuk ni untuk kita semua berfikir sejenak..fikirkan adakah tugasan tanggungjawab kita masih berjalan lancar..ok..
seperti apa yang telah kecoh baru-baru ni.kapal mavi marmara yang membawa para aktivis2 untuk melaksanakan misi bantuan kemanusian ke Gaza telah diserang Israel..bila kapal ni kena serang dengan Israel bodoh ni,masa ni la kemarahan umat islam meledak mengalahkan gunung berapi..situasi kemarahan ni sama lah macam masa Palestine kena serang dengan yahudi laknatullah.masa tu duk kempen la boikot sana sini bagai nak gila semua nye.pastu bila dah senyap berita tentang keganasan terhadap palestine..kita semua kembali leka! lupa!! segala api kemarahan dalam hati kita hilang sekelip mata...kita lena dibuai mimpi indah ciptaan yahudi laknatullah..kita seronok mebeli belah tanpa memikirkan dimana sumber barang tu..kita pentingkan jenama yang hebat-hebat.yang gah sehinggakan kita alpa,kita lupa yang yahudi lah penghasilnya.secara tak langsung duit kita tersalur dalam tabung besar yahudi.kita secara tak langsung memberi bantuan mewah kepada yahudi.kite umpama menjadi pendorong kepada yahudi membunuh saudara mara seislam kita..pernah ke kita fikirkan tentang kebuasan nafsu membeli kita ni yang satu hari nanti,di hari perhitungan,jika kita di hadapkan dengan soalan-soalan macam ni..apa jawapan kitA???

sekarang,bila israel mula menganas,kemarahan kita pun mula menganas.tapi percaya lah,kemarahan kita akan reda setelah meneguk keenakkan milo,nescafe dan sekutu nya..kite akan rasa lena dengan sedapnya nikmat McDonalds..kesedihan kita hilang bila kita berbelanja dia tesco..ingat lah..penderitaan Palestine tak penah hilang..yahudi sentiasa mengatur strategi untuk memusnahkan umat islam.UMAT ISLAM!!..bukan hanya palestine saja jadi tumpuan..tapi UMAT ISLAM..

jika kita boleh beristiqomah memboikot barangan yahudi,ana yakin ekonomi yahudi akan lumpuh.apa salahnya kita bangkitkan ekonomi umat islam. tak kisah lah tak ada brand ke,buruk bungkusannya.tapi dengan rasa tanggungjawab kita,lakukan lah seikhlasnya.kalau yang sedap itu melekakan,tinggalkan lah..sedang kan nabi sentiasa besederhana dalam hidupnya untuk memudahkan dirinya beribadah.kita contohilah rasulullah sebaik-baiknya..

ingatlah kita sekalian umat islam..yang akan mensedekahkan al-fatihah kepada kita,adalah sudara seislam kita.yahudi tak kan baca al-fatihah pada pembeli-pembeli tegar barangan meraka.duit yang kita salurkan kepada mereka,mereka tak kan guna untuk membayar zakat,tapi mereka guna duit kita untuk membayar kebencian mereka pada umat islam..

KHAYBAR YA YAHUD LAKNATULLAH!!!

renung-renugkan..






0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice