ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, March 16, 2009

♥perhatian♥


ASSALAMUALAIKUM...

Dimulakan dgn lafaz Bismillahirahmanirrahim...

HARAP KEPADA SEMUA YG BACA POST NI MUDAH-MUDAHAN DPT KESEDRAN DAN PERINGATAN YANG BERPANJANGAN..insyallah..

SABDA RASULULLAH SAW :-
"Wahai Saad,perelokan makanan kamu nescaya kamu akan dimustajabkan doa.Demi Allah yang diri MUHAMMAD SAW ada di dalam kekuasaanNya, sesungguhnya apabila seseorang itu menyuapkan sesuap makanan haram ke dalam mulutnya,nescaya TAK AKAN DITERIMA DOANYA SELAMA 40 HARI.Mana-mana hamba yang tumbuh daging dari makanan yang haram dan riba, MAKA API NERAKA YANG LEBIH UTAMA BAGINYA..
riwayat IBNU 'ABBAS r.a....
dgn riwayat ni masih ada lagi ke yg nk pertikaikan tentang kepentingan makanan pd diri kite????selama ni perkara yg berkaitan makanan ni la yg kita pandang remeh je..padahal bab permakanan ni la yg memainkan peranan paling penting dlm hidup kite..bukan saje di dunia,tp di akhirat...wlupn kita bjaya dlm dunia...tp kat akhirat pn nak kena bjaya gak..jgn duk kejar dunia sampai akhirat tercicir pn tak sedar..makan duk pikir yang sedap n kenyang je.tp x pernah pikir ape yg kite suap dlm mulut kite ni halal ke tak...ada pernah kita semua pikir mcm tu???asal nampak ada tanda halal..terus telan je makanan tu...klu kat plastik makanan tu ada 10 cop halal pn...x sure g setakat mana ke halalan mkn tu..ni la dugaan kita sbgi umat islam..bukan stakat dugaan..tp cabaran...sbb tu la MENCARI YANG HALAL ITU MERUPAKAN FARDHU KIFAYAH..tp pernah x kite mencari??? saudara ku...pls be alert bout this...mknan ni la yg jadi darah daging kite...dari kite juga akan mgembangkan generasi yg akan dtg...elok penjagaan kite..elok la hasilnye...jika sebaliknya...sendiri blh pikir pe yg akan jadi..mulakan la dari sekarang..mungkin sebelum ni kita tak tau...tak de sape nak peringatkan..tp dah baca post ni...mula kan langkah perubahan..senjata yang ALLAH sediakan pada hambaNya adalah doa..jika kite jaga pemakanan kita...makan pulak makanan yg haram,syubhah..40 hari doa x diterima..hilang la senjata kita selama 40 hari...40 hari tu lama...masa ada lah lbh berharga dari emas..emas blh dibeli..tapi masa x boleh dibeli..umpama nyawa..nyawa ni ALLAH bg pinjam free je kat kita supaya kita manfaatkan betul2..tapi pernah tak kita pikir??jangan mudah terpengaruh dgn godaan pihak kuffar yg sentiasa nak menjatuhkan umat islam..jika umat islam bersatu insyaALLAH islam akan sentiasa di atas dan tak kan ditindas..kita menganut agama yg suci,mulia..jgn biarkan kita dihina...jangan biarkan agama suci kita dihina..bukan senang nak jadi senang,bukan susah nak jadi susah..kerana ini lah cabaran yg harus kita tempuhi smoga mndpt kejayaan di akhirat nnt...wallahua'lam..
sekian..wassalam..


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice