ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Wednesday, May 13, 2009

my ♥L.O.V.E♥ story 2 !


bissmillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum wbt...


jom kite sambung cerita semalam ek... sejak ana balik dari PBC...nama HPA ni mmg mcm dah melekat ckt2 dlm hati ana...kat kolej,ana duk cerite kat member2..tapi sorg pn xlayan...dan ynag paling bestnye..ada yg siap lari tempat lain bila nampak je kelibat ana..hehehe.xpun..klu ada yg terpaksa terserempak dgn ana..mst dorg akan ckp.."ni mst nak cite HPA r ni"...hehehe...so..pada ketika ni mmg ana agak kekurangan kwn..semua lari je..tp xkisah la....

sebelum ana p PBC,ana dah ada TIGA org downline..FAIZUL , NURMUSLIMA n FAZRINA...FAIZUL p PBC sama dgn ana...pastu..hujung bulan januari, NUR MUSLIMA lak ana hantar p PBC di HOTEL D'PALMA buat pertama kali nye..balik pada cite tadi,ana ni kan klu blh nak semua org sedar tentang halal n haram..ana sendiri nak cite,dorg xlayan..

ntah mcm mana,satu hari ni ana terpikir untuk buat PROGRAM DI KOLEJ(IIC) ana sendiri..yg bestnnya,ana x plan in detail pn untuk program ni..ana trasa nak buat je..n trus buat..ahaha...program ni blangsung pada 3 februari 2009..ana jemput TUAN SYED AGEEL untuk jadi penceramah di program ana...ni merupakan 1st time ana anjurkan program sendiri..mmg agak kelam kabut sbb xde prncangan awal yg teliti..hanye terpikir n trus je buat..dgn publisiti yg x brape nk gempak..just ajak kwn2 sekelas n sape2 yg ana kenal la..ana ajak je untuk dtg mlm tu...sehari sebelum program , bru ana n nur muslima p booking great hall kolej,ana p order bihun goreng kat pak cik alias..mmg bila ana pikir balik..mmg kelakar tau...hehehehe
keesokkan harinya pulak....masa hari program tu la...ana nye kelas dari pg smpi ptg tau!pas hbs kelas..ana sms semuaaaa kwn2 untuk suh dorg dtg program ana mlm ni....aahah.pastu ana p cawangan HPA kat SRI GOMBAK sbb nak beli CILI SOS,KOPI RADIX n KOPI MAJAKANI untuk hidang masa program mlm ni la..ana p cwngn naik bus rapid..dah la tunggu bus pun lambat..dah dpt bus..jalan jem pulak!!!..dah la dewan x siap lagi..meja x susun g.kopi radix xbancuh g...pa system pn x ready g...N TIBE2 HUJAN TURUN SELEBAT2NYE..ana dah mula mengeletar..bkn sbb sejuk..tp sbb takut org xdtg program..
n masa tgh mlayan perasaan..tetibe ada sms masuk dlm hp ana..dari pak cik alias.

"nak,bihun goreng n bekas untuk air pak cik dah siapkan semua..ambik kat stall pak cik ek..pak cik x leh nk tunggu..hujan lebat sgt ni..."
pastu sms dr kak aza pulak
"wafa,kat sini hujan lebat,mst xde org dtg nya mlm ni.akak pun dah riso ni"
tetibe mata ana lak kuar hujan dgn lebatnye..huaaaaa......ana dgn "cool"nya mbalas sms kak aza.."xpe..ni bru kul 5ptg..doa2 la moga hujan reda n ada yg dtg mlm ni.."
alhamdulillah..kul 6.30 hujan dah mula reda....

ana call kak aza.ana tnya sal persiapan dewan..alhamdulillah..nasib baik kak aza dah tolong siapkan dewan.dia buat sorg2...sal pa system,ana mintak tlg syazman settle kan..
ana sampai je kat kolej dah kul 7.30mlm..masa tu ana sorg2 je yg sampai sb yg lain semua balik rumah dulu..program start pas isya...so..ana p solat dl..pastu,ana pun p la stall pak cik alias ambik bihun pe semua..tgh jln nak masuk dewan..amalina n suhada pun sampai...amalina tlg siapkan meja..susun pinggan...ana n suhada p rumah kak aza untuk bancuh air kopi radix...kami naik motor nk ke rumah kak aza tu..ana dgn pegang bekas tarmos yg besar tu..ahahaa..klakar pulak..sampai je rumah kak aza...semua housemate dia tlg ana buke 30 sachet kopi radix..ahahha..ada yg tlg tuang air..tlg kacau air..maka siap la kopi radix nye....pastu kan!!!!...ana dah rs gelabah dah ni..xtau mcm ne nak bwk tarmos ni p kolej!!..ana,kak aza n kak syida pgg tangkai tarmos ni n bwk ke kolej..jln kaki tau!!huhuhu..masa tgh bwk tarmos ni..kopi radix dah tertumpah2 ckt2..hbs kena baju kiteorg..sampi je kolej..kiteorg bertiga ni dah bau kopi je..hahahha..dewan semua dah siap..alhamdulillah..jam tepat kul 8mlm...tapi...sorg pn xdtg lagi...jantung ana berdebar2....

penceramah pun x sampai2 lagi..rupenye2 beliau tersesat dlm pjlnan nak ke kolej ana!!!....ana rasa dunia mcm dah berhenti berputar...n seakan2 darah ana pun mcm dh nak stop mgalir..jantung ana yg tadinye berdebar2 pn tetibe seumpama xnak bfungsi....
ana terduduk seketika..bertafakur kpd allah..
kul 8.15 kwn2 ana dah mula hadir..ana pun rs bsyukur sgt...tp penceramah tu masih mencari jalan yg benar untuk ke kolej ana..beliau naik teksi untuk dtg ke kolej ana..ana n kwn2 yg hadir ni semua tlg doakan smoga beliau jupe jln ke kolej ana..kul 8.30...baru lah beliau sampai ..ana rasa lega.alhamdulillah...

pada jam 9mlm..bermula la program ni...ALHAMDULILLAH..yg hadir adalah seramai 30 org...n yg mendaftarkan diri untuk menjadi ahli pada mlm tu adalah seramai 13 org....program ni selesai pd jam 11mlm.mknan n minuman semua hbs..licin....hbs je program ni ana rasa lega sgt2...hehehe...
thanks kpd semua yg terlibat...sejak program ni..diriku mula dikenali sbagai MISS_HPA.dan selepas program ni juga la ke aktif an ana dlm HPA semakin memuncak....hehehe.alhamdulillah..lepas tu...
bersambung.....



3 pendapat:

mohd abu al ghida on May 13, 2009 at 9:20 PM said...

salam..tahniah diucapkan..
selepas bace kisah anti,ana teringat kisah ana masa belajar kat unisel dulu.setiap kali lepak bersama kawan2 xde sorang pun yg berani nak buka cerita pasal sakit ataupun yg ada kaitan dgn hpa sebabnya apabila ada org yg mulakan perbicaraan mengenai hpa pasti ana akan bersuara sampailah dorang da xkuasa nak dengar.ada juga 'mangsa2' lu**r yg luahkan pengalaman dorang dan apabila housemate ana sendiri yg jadi mangsa ana dengan beraninya pergi menghadap leader2 dorang dan menuntut balik hak kawan ana ni.ana cakap kat kawan ana ni "aku bercakap pasal hpa bagai nak rak,tp aku sebagai kawan ko xde plak ko nak ikut.org 2 baru temberang ko skt pasal duniawi ko ikut je eh".semenjak hari 2 kawan ana ni mula da xbosan da setiap kali ana borak pasal hpa.ana juga selalu berdebat ngan leader2 c**,h****l**e,t***** dan banyak lagi la.tp masih lagi xde pengikut.walaubagaimanapun ana sudah melepaskan tanggungjawab ana utk menyebarkannya.

♥MiSs WaFa♥ on May 13, 2009 at 11:29 PM said...

salam..thanks..erm..masa ana mula2 masuk kolej ni..ana terus terperangkap dgn luxor...no need to cover it...mejoriti student kolej kena tipu dgn dorg..mmg btol2 jadi mangsa..ada sorg ni..dia ahli luxor ni la..dia nak tarik kwn ana...dia punya nak mgayat kwn ana ni smpi menagis2..mencerita kan kesusahan hdp dia..n sejak dia dgn luxor..hidup dia berubah jadi kaya terus..padahal..."jadi kaya" buatan mulut dia je...cakap je dh kaya sbb nk mgaburi mata kwn ana..tp dia kayap je yg ada..sor to say...tp kwn ana terselamat la..sbb dia pun ramai kawan yg dh kena tipu...erm..pasal yg anta ckp kat kwn anta tu pun..penah blaku kat ana..ada sorg kwn ana ni..dia masuk HPA pun ana blanje konon sbb xde duit tp serius nak bt HPA..tp dlm diam2..dia pun termasuk prangkap luxor..siap byar terus duit keahlian RM75..GERAM GAK LA..KIT NIAGA hpa BRU RM30 je..pastu dia dah tau benda tu byk unsur paksaan..bru dia cerita kat ana..aduh..mmg rs nk mgamuk..tp diam je...sbb ana phm..maybe dia pun ter"pukau" dgn ayat2 hamba allah yg ajak tu..tp xpe...rezeki allah luas...kite just sempurnakan tanggungjawab kite..org nak dgr atau x..itu hak dia..yg penting kite dh sampaikan ape yg sepatutnya..

Izuan on May 18, 2009 at 10:57 AM said...

salam miss hpa... apa pun tahniah buat anda... satu langkah berani anda telah buat. bila kita yakin pada perjuangan itu kita akan buat dengan bersungguh2.. walau apa jua halangan kita tempuh... agar apa yang kita hajatkan tercapai... inysaAllah teruskan langkap perjuangan anda...

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice