ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Friday, May 01, 2009

♥it best to beliEve im yours...♥


a BISSMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....

ASSALAMUALAIKUM WBT..

ape khabar antum semua yer??ana doakan smoga antum semua sihat dlm cuaca yg xmenentu skrng ni..kejap hujan kejap panas...kwn ana ramai yg demam..alhamdulillah ana xdemam..tp bg yg kena demam tu..atau sakit2 lain..bykkan bersabar..insyaallah ianya kafarah dosa..trime dgn rela hati yer..

minggu ni minggu yg amat berat bagi ana..terlalu sibuk..tambah pulak ada penambahan kelas untuk ana..kelas bhsa arab..hehhe..lps ni jgn terkejut klu ana tulis entry ana tulis arab semuanye..ehehhe..xde a..gurau2 je...erm..bhsa arab ni bhsa syurga...kite pttnye lbh bangga bila ada peluang blaja,bcakap bahasa arab...tp skrng..bhsa lain yg dibangga2kan..tp xpe la..trpulang pada keinginan individu....erm

hari ni genap 19 tahun 18 hari ana duk menumpang secara percuma kat bumi ni..thanks to THE OWNER OF THIS WORLD..THE LORD OF ALAMIN…erm…semakin lama hidup semakin byk cabaran..ujian..cobaan..godaan..mcm2 lah…tp sronok gak..klu xde semua tu..musti busan je hidup ni..n semakin hari..hidup ana semakin busy..short semester ni betol2 mencabar..ana ambik 3 subjek je untuk sem ni..2 subjek elektif (intro to business n foundation of Islamic economy) n 1 subjek wajib(intro to hadis)….lagi 2 minggu g dh nk mid term..ana pn xtau r kondisi ana ni samade dah ready ka blm…tp insyaallah..ana akan bt yg terbaik…erm..




sape ingt lagi yg ana penah keje sblm ni?ala…keje yg ana dpt title CIKGU WAFA TU?hahaha..ana x keje citu dah….so..ana rasa rindu sgt2 kat student2 ana…xsempat ana nak ucap “goodbye” kat dorg..huaaa…rindunye kat korg..cikgu harap korg x lupa kat cikgu ye…maafkan cikgu sbb xsempat nk jupe korg…cikgu pn x harap kan mcm ni..tp..dh nasib mcm ni…hope korg stdy baik2..cikgu akan sentiasa doakan kamu….



Tp skrng..untuk mengisi masa..mgisi poket..alhamdulillah..ana kerja kat dlm kolej tmpt ana blaja skrng.kerja ape??biar la rahsia..sj2 suka je keje..wlupun letih..tp demi nak membusy kan diri..nk lupekan masalah2..so..i prefer to do this way..

Kenape ye??bila kita mule percaya kat ssorg tu..yakin yg dia blh bantu dlm perjuangan kite..tp rupe2nya…dia la yg sentiasa menikam2 blakang kite tanpa kite sedar pun..kdg2 luarannya bukan main nampak kemuliaan nya..tp dlman..hanya ALLAH je yg tau…wlupun kite dah hbs berhati2..tp jln mati gak yg kite terpaksa hadapi…mungkin ada hikmah disebaliknya..ape yg kite hajati mmg x mudah untuk kite kecapi..wlupun hanya ada sedepa di depan mata kite pun kita xblh nak capai..…

knp ye kdg2 manusia ni blh berani sgt dlm dunia ni??mcm dah xde rasa malu pada ALLAH…..mcm dah xde rasa hormat pada ALLAH..ye la..maklum la kite ni manusia akhir zaman…to all muslim….PLZ REMEMBER THAT ALLAH IS ALWAYS WATCHING US!!buat jahat biar berpada2…ingatlah kita ni sentiasa DIPERHATIKAN MELALUI CCTV YG SENTIASA DIPERHATIKAN OLEH ALLAH SENDIRI..


“YA ALLAH YA TUHAN KU...
masih adakah manusia yg masih mgingatiMU?
masih adakah hambaMU yg melebihkan sgalanya untuk jalanMU?
masih adakah manusia yg btol2 mcintaiMU lebih dr segala2nya YA ALLAH?...

YA ALLAH..
ampunilah dosa2 kami..sucikanlah hati2 kami.perbetulkanlah niat dihati kami..bantulah kami supaya kami tidak terpesong dari jalanMU …


YA ALLAH…
tetapkanlah keimanan dan ketaqwaan kami terhadapMU YA ALLAH…bantulah kami supaya kami sentiasa ingt akan janjiMU,sentiasa mgingati ketetapanMU…

YA ALLAH…
jika hati2 kami terdorong untuk kearah yg menimbulkan kemurkaanMU…sentuhlah hati kami supaya kami sempat kembali ke jalanMU.supaya kami tidak terlewat untuk memperbetolkan jalan kami agar kami tidak terus terlanjur melakukan dosa.....bantulah kami YA ALLAH..

YA ALLAH..
kesucian dan kemuliaanMU membatasi segala2nya..YA ALLAH sesungguhnya ENGKAU LAH pemilik hati2 kami..berilah petunjuk kpd kami supaya hati ini x dikuasai oleh nafsu yg merosakkan..berilah perisai yg tebal untuk melindungi hati2 ini

YA ALLAH..
HANYA ENGKAU YG MAHA ADIL DAN MAHA MENGETAHUI SGALA2 YANG NYATA dan YANG TERSEMBUNYI…AMIN YA ROBBALALAMIN….”




0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice