ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Tuesday, April 28, 2009

♥pemilik cintaku setelah ALLAH DAN RASUL....♥


DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHAN..


SALAMMULLAHIALAIKUM WARAHMATUHU WABAROKATUH...


pemilik cinta ku setelah ALLAH DAN RASUL...tajuk entry ana ni ana ambik dari title sebuah buku yg ana beli di pwtc sabtu lps(pergi ke pwtc buat kali yg kedua)alhamdulillah..ada hikmah rupanya ana ke pwtc yg kali kedua ni..ana dpertemukan dgn buku yg hebat ni,,hasil penulisan FATIMAH SYARHA MOHD NOORDIN...


hasil tulisan beliau,betol2 mencuit,menyentuh hati kecil ana...juga mampu membuatkan air mata ana menitis kerana bru ana tersedar dgn kehebatan cinta ALLAH...trharu dgn nurkilan beliau...alangkah indahnya cinta yg ALLAH anugerahkan pada wanita yg bernama QANI'AH..trlalu mahal tarif cinta nye..trlalu teguh pendirian cintanya pada AGAMA..terlalu terliti wanita ini dlm penjagaan cinta nye..menjaga untuk diberikan pada yg berhak... cintanya hanya bermula ketika dirinya bergelar ZAUJAH pada suaminye..rasa cinta yg ALLAH berikan ketika itu terlalu luar biase dirasainye..seolah2 suaminya itu sperti telah lama dkenali nye ..sedangkan ketika hari ijab kabul tu la permulaan mata mereka bertautan..dari mata terus jatuh kehati...YA ALLAH...subahanallahh...hebat sungguh aturan MU...

**untuk tahu cite lanjut megenai buku ni...sila la beli sendiri ekk...

Ana btol2 rasa sronok sgt baca buku ni..cinta yg btol2 hasil dari cinta yg terlalu mendalam kepada ALLAH SWT..ALLAH xpernah mungkir pada janjiNYA..

seperti yg djanjikan oleh ALLAH dalam firmanNYA dalam surah AN-NUR 24:26:-

"dan wanita2 yang baik adalah untuk laki2 yg baik dan laki2 yg baik adalah untuk wanita2 yang baik pula..."


ana ingat lagi pesan ustazah ana..dia kata..kalau nak pasangan yg baik..diri kite ni dulu kena baik..sblm kite nk cintai sesorg..cintai diri kite dulu dgn mcintai ALLAH dan RASUL..cinta mmg mudah diungkap kan..tp ssh nk di tunjukkan..cinta itu indah..anugerah ALLAH kepada semua hambaNYA..tp xsemua hambaNYA tahu mengunakan anugerah istimewa ni dgn cara yg betol....


DOA AJARAN RASULULLAH(S.A.W):-


"YA ALLAH YA TUHANKU,ANUGERAHKANLAH KEPADA KAMI PASANGAN KAMI DAN KETURUNAN KAMI SEBAGAI PENYENANG HATI KAMI DAN JADIKANLAH DIRI KAMI PEMIMPIN ORG2 YG BERTAQWA"

(SURAH AL-FURQAN 25:74)



SESUNGGUHNYA,HATI ANA SUDAH DIMILIKI......WALLAHUA'LAM..


4 pendapat:

Na'ilah on April 28, 2009 at 11:02 PM said...

wah..msti kena beli nie buku nie..=)

x nmpk pulak bku nie time kat pwtc..hu2.akk pu g time sabtu lepas..kalo la dpt jmpe wafa kan best.. =p

insyaAllah,mg nti dipertemukan jodoh dengan dia. jagalah hati dan iman baik2. mg sentiasa mendapat redhaNya.

♥MiSs WaFa♥ on April 30, 2009 at 1:11 AM said...

buku ni kat stall telaga biru..ana nak beli buku lain cadang nya.ana nak cari buku "aku terima nikahnya"..tp jupe buku ni...best sgt...semua housemate ana bergilir2 baca..semua yg baca pun mm menitik air mata..bkn sedih..tp terpegun dgn kisah cinta yg betol2 blandaskan islam..cinta yg btol2 kerana ALLAH..huaa...
moga kita pn dpt yg terbaik dr yg terbaik...so..be the best..wallahualam..

[basyeera] on April 30, 2009 at 12:11 PM said...

weh..
best giler cite tuh..
s0 sweet maa...

Siapakah Aku? on September 8, 2010 at 5:10 PM said...

Salam `alaik...
ana dh baca buku ni juga..
mmg menjadi setiap impian yang bakal bergelar zauj dan zaujah kepd seseorang kelak...
paling tidak menjadi pengajaran kepada kita semua..InsyaALLAH!!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice