ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Thursday, April 02, 2009

♥DIET RASULULLAH♥


ASSALAMUALAIKUM...
BISSMILLAHIRAHMANNIRRAHIM....


HEHEHE..ana menulis lagi.SEBELUM ana start perkara yg sepatutnya..kita borak2 la dulu ekk..ehehe...ermm.."rajin btol wafa ni tulis blog...dia xde keje lain ke??? x de kelas ke??xpun,x bt HPA ke??senang lenang je mgadap blog"...

http://emo.huhiho.com
hehhehe....ana tgh cuti ler...2minggu lak tu...ana x balik kampung..uhuhuhu..sbb ana keje..tp ana keje malam(8:00-9.30mlm)..ngajar kat tusyen(MINDA OPTIMA)...HPA??..EH..mesti la buat g!!!HPA ni penting bg ana..NE LEH TINGGAL!!..hehehe...huhuhu..dari x buat pe2..dari duk mgelamun tringt kampung...rindu sana,rindu sini

**(rindu umi,abah.anak2 sedara,Abg eday n kak syira,ayim n angah,aman,kucing(shenakie,hitam n lady)http://emo.huhiho.com,ayam(boboy,comel,n byk g..x ingt sekor2), MR.HPA?! , baba , ukhti julia , FRED, ain , kak bayu ,Ibu,abg syed & kak su..ish ramainya yg ana rindu!! adakah mereka2 ni juga mrindui ana??satu soalan yg ana x pasti ape jawapannya..http://emo.huhiho.com)**..baik ana mgadap blog..blh gak nak kongsi2 ilmu..ehehe..btl x??

http://emo.huhiho.com


Ada sedikit ilmu yg ingin ana kongsi bersama dengan antum semua?
Rupa2nya tanpa kita sedo(alamak!dah tkeluar sleng PERAK dah..ehhee), dalam makanan yg kita makan sehari2, kita tak boleh main balun aje!! sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti. Apabila antum semua telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg lain2nya. Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. apa kata kita ikut diet ini kawan2. tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus?

Insyaallah kalau kita(termasuk lah ana skali yg TAK BRAPE NAK KURUS NI..

ehehee..tp ana tgh diet la ni..

sbb ada org ni duk kata ana"besaq".http://emo.huhiho.com.sensitif tuhh!!.)

ikut diet Rasullullah ini, Garenti antum n ana takkan sakit perut ataupun keracunan makanan,INSYAALLAH..pasni x laku dah la ubat doktor..klinik pun sunyi la..ehehehe..ok MURID2..p ambik kertas ,ambik pen..♥MISS WAFA♥ a.k.a ♥MISS HPA♥ nak bg tips ni..ehehhe...http://emo.huhiho.com(MISS WAFA??!!tak tahannn!!hahaa)

1.Jangan makan SUSU + DAGING

2.Jangan makan DAGING + IKAN

3.Jangan makan IKAN + SUSU

4.Jangan makan AYAM + SUSU

5.Jangan makan IKAN + TELUR

6.Jangan makan IKAN + DAUN SALAD

7.Jangan makan SUSU + CUKA

8.Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL

# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.

# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.

# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM . SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

Nampak memanglah pelik.. tapi, kalau tak percaya... antum n ana kena cubalaa!!!
Ianya takdelah dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti. (uhuhuuu,mcm ne la bila kita dah tua nnt ek??? mesti comel je kanhttp://emo.huhiho.com??)

Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu di kuatiri akan cepat mendapat penyakit.
Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita. (wlupun skrng ni ayam kdg2 dh tercampur enzyme babi so, ion yg terhasil pun mesti masih lagi ion+..ahhaha..sbb sama2 duk kat darat..ehehehe..gurau2 je ekk.)

http://emo.huhiho.com
http://emo.huhiho.com


Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuatamalan spt:-


1.Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk yang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kita boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.

2.Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap pagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).

3.Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin. Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yg tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir keruang berkenaan.

4.Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam) Wassalam... Sama2lah kita mengamalkannya.......

WallahuA'lam Sabda nabi Ilmu itu milik tuhan, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikkan insyaallah Allah akan menggandakan 10 kali kepadanya. semoga ilmu yg kita dapat ni dberkati dan diredhai ALLAH,INSYAALLAH

http://emo.huhiho.com



http://emo.huhiho.com ♥♥MISS_HPA♥♥


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice