ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Tuesday, May 12, 2009

my ♥L.O.V.E♥ story 1!


bissmillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum semua...


hehehe...harini..miss_hpa a.k.a miss_wafa nak kongsi dgn semua org tentang kisah cinta pandang pertama..ehehehe!!


ok..cinta sayer bermula pada 16 disember 2008..pada tarikh ni ana mula berdaftar menjadi AHLI HPA..mcm mane ek bibit2 permulaan bkenalan dgn HPA ek??mcm ni.. pd 11 dec 2008..mak yang(aunty) ana dari KARAI,KUALA KANGSAR..dia tido rumah sy.sbb 13 hb abg ana yg no 3 kawin..so..dia dtg awai la .mlm tu....nak jadikan cerita la....dia mintak ana air panas..dia nk bancuh kopi radix..ana pun tergelak la.."aii...mak yang pun layan maii secawan gak ka?".dia kata"mak yang mmg suka sgt minum kopi radix ni....eh..p la sat ambik air panas..mak yang nak minum ni"..maka..itu la pertama kali ana tgk 1 sachet kopi radix ..tp masa tu otak ana kosong lagi sal HPA ni..pkataan HPA ni pn ana xtau.tau kopi radix sebab iklan mat solleh yg agak hendsome tu..aahhaha...ok2....ana pun bwk la air panas kat mak yang ana..dia pun bubuh r serbuk kopi radix tu..




pastu!!!ade ke patut dia suruh ana rasa?!!.."nah cube rasa kopi ni...kopi radix ni mcm nescafe gak"...tp ana ckp.."xnak r..adik x suka r kopi2 ni..nescafe pn lagi r adik xsuke...nanti sembelit.."..hehehe..kata2 ana satu ketika dulu.

tp..bau kopi radix btol2 mgoda deria rasa ana(dgn muka yg konon2nya terpaksa minum.hehhe)..ana pun SHY2 KITTEN ,rasa la cikit kopi radix tu buat pertama kali nye...andddd...SUBAHANALLAH!!PERGH!!!! MAI SECAWAN?!! ni je yg terus terkeluar dr mulut ana...hehehe...mmg sedap...start haritu,ana jd peminat no 1 KOPI RADIX.hahaha.(sbb masa tu xtau HPA ada pelbagai produk lain..)..pastu..ana saje2 la tanye "mak yang,kopi radix ni sapa punye??" ...mak yang kata" HPA punya"...ana ckp.."HPA???ape tuh??"(dgn muka yg sememang2nya muka confuse sampai dia cubit pipi ana)

mak yang kata "HPA ni Herba Penawar AL-Wahida..menjual produk2 halal...pastu mak yang ana kata..leh buat bisness tau..tp mak yang xde masa nk aktif untuk bisnes..mak yang just jd pengguna je.."

bisness ek??mcm best je..

tambah mak yang lagi"klu rajin..n usaha lebih HPA bg bonus tau.mak yang nak cite lebih pun mak yang xtau sgt la dik"

ISH ISH ISH...hati ana semakin membara2 nak tau..ana pun tanye la kat mak yang.."eh ..mak yang xde kenal sape2 ke org HPA??blh ana tnye sal HPA ni..ana student,so klu ada income ringan ckt beban umi abah.. "


mak yang ana ckp dia penah r p ceramah mingguan..pastu ada sorg motivator ni dia bagi ceramah best sgt.pastu masa kat slide2 dia.,.dia ada letak no fon dia..mak yang tgk semua org duk salin no fon dia...mak yang pun salin la..nama dia syed ageel la klu x silap..income dia dgn HPA dah nak cecah 20 ribu tau..

"WOWW!! ANA SETUJU!!hahaha.. ape no. dia?" kata ana....

mak yang pn ambik la hp dia..lama gak la dia cari no motivator ni..pastu jupe..dia bagi kat ana no tu..so,masa tu gak ana TERUS SMS kat tuan punya no tu..

"salam.nama ana wafa.tlg terang kan sal HPA.."..

pastu..tuan punye no ni terus call...dlm hati ana(wah.btol2 bisnessman ni)..motivator ni ialah PJS TUAN SYED AGEEL..so..masa tu la ana diterangakan sal HPA.beliau kata..nak start kena jadi ahli,kena beli kit niage dulu..kit niage??? apa itu??..beliau bkata lagi...dlm kit niage tu ada borang keahlian..harge kit tu rm30...kire nye yuran keahlian gak la tu...tp yuran ni untuk seumur hidup..dlm kit tu jugak ada katelog n sijil2 HPA...


so..pd 16 hb ana p cawangan HPA untuk beli kit niage ni..ana terus isi borang..n borang tu ana fax kan kat TUAN SYED AGEEL..sb masa tu ana baru kenal dia sahaja..pas je berdaftar n ana dberitahu ana diletakkan dibawah EN.ROZALI..en.rozali ni dlm rangkaian TUAN SYED AGEEL jg..pastu..TUAN SYED kata,"kalau nak tau byk lagi sal HPA,awk kena sll tgk blog http://pjskpu.radix2u.com
"
ana pn hanye mendengar n taat mengikut arahan..pastu..

TUAN SYED AGEEL kata "kena p krusus PBC"..ape pulak la PBC ni?(PBC adalah singkatan PERKONGSIAN BIJAK CEMERLANG... )

pada 17 dan 18 JANUARI 2009 ana pun p la PBC di HOTEL HILLCITY di IPOH ,PERAK...ana p dgn downline pertama ana,FAIZUL EZMIN nama nye..

masa di PBC mcm2 ilmu dpt tau!! bkn stakat ilmu je..tp mcm2 la..mmg best sgt..PBC masa tu penceramahnya pulak semuanya hebat2..antaranya PJS HJH SHARIFAH SULAIMAN ,PJS ISMAIL OTHMAN , PJS MOHD NADZRI AHMAD , PJS SYED AGEEL , PJS SYED SALAHUDIN , PJS SUHAIZA , PJS NOREEDA ,PJS MEOR dan ramai lagi..ana pun dah x ingt dah

nak tau x??masa tgk PJS ISMAIL OTHMAN bg slot marketing plan..ana rs teruja gak la..sebab lps tuan syed ageel..org HPA seterusnya yg ana kenal ialah PJS ISMAIL OTHMAN ni la.kenal pun sbb duk tgk blog beliau.tp hanye di blog je la ana kenal dia.pastu..masa PBC ni la first tgk beliau secara live..n di PBC ni gak byk la leader2 HPA yg ana dah kenal ckt..
klu xsilap...masa PBC ni ana la peserta yg paling muda..huhuhu..still sweet 18..ahahha..xkisah la....masa tgh duk PBC..tetibe ana dpt 1 sms yg ana xkenal pengirim nye..sms nya bgini "salam..tahniah wafa sbb bjaya mghadiri PBC.akak doakan wafa bjaya dlm HPA...KAK BAYU"..ana agak terpingga2 gak la..rupe2nya kak bayu ni upline en rozali...hehehe..

di PBC ni gak la ana rs sbg TITIK PERMULAAN ana FALLING IN LOVE dgn HPA....hbs je PBC....kena cukupkan 300 nilai mata..TUAN SYED suh ana kumpul nilai mata guna nama stokis..beliau kenalkan kat ana empunya stokis,PN RAHMAH BT RAHMAT.beliau ni merupakan ibu kpd KAK BAYU (yg msg ana td tuu) ..so,sambil2 mgumpul nilai mata...dgn semangat nye..ana cerita pada kwn2 pgalaman ana di PBC..mereka hanya sronok medgr sj....n ana rs,masa ni la bru ana tau sape kwn2 ana yg sbnrnye...ana klu blh nk bsama2 dgn kwn2 baik ana bjuang mperkenalkan produk2 halal lagi suci..tp..malang..xde sape pun yg sudi nak bjuang dgn ana..


so..ana pun dah xlarat nak tulis..esk kita sambung lagi ye..eheheh..wsalamm



1 pendapat:

Anonymous said...

faizul ezmin here.

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice