ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, August 03, 2009

✿adakah kite semakin lupa...✿


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

apa khabar semua?adik-adik,kakak-kakak,makcik- makcik,pakcik-pakcik,pak aji,mak aji dan sapa-sapa saja la yang singgah blog MISS_HPA ni.selamat datang ana ucapkan pada antum semua.ana baru balik dari PASIR GUDANG ,JOHOR ni.betolak pukul 11pm..ingatkan sampai k.l ni lewat.tapi awal 2jam.so ,sampai k.l kul 2.30am tadi.masa ana turun dari bus,ana jalan nak pergi cari teksi.kat situ,ada satu famly ni.agak-agak ana diorang ni tengah tunggu orang kot.ana tengok kereta dia,macam dah nak tertutup dah cermin kereta belakang dia dengan stiker FREE PALESTINE,BOIKOT...macam-macam stiker.tapi tetibe ana terdengar perbualan diorang,telinga ana rasa macam panas je..macam nak meletup..sebab apa?? sebabbbbbb tetiba mak cik tu cakap kat suami dia,

"sayang,jom kita cari MCD,i lapar la"..suami dia balas "mana nak cari,makan je la kat gerai depan tu"..pastu isteri dia jawab "i tak selera la,jom la cari MCD.i TERINGIN la nak makan MCD time2 macam ni"..so..suami dia setuju..diorang pun pergi la.ana tengah tunggu teksi...

ok..apa yang antum pikir? tak ke rasa hipokrit?ada tak rasa nak pecahkan cermin kereta dia?kat stiker dia ada gambar boikot.gambar MCD pun ada dalam tu.lekat saja-saja je ke?atau boikot hanya masa keadaan tengah panas je?kite semakin lupa atau dah lupa terus tentang sedara mara kita yang kat PALESTINE tu?? dulu bukan main lagi kampen FREE PALESTINE.pergi berarak sana sini.tapi sekarng???? minum coca cola lagi.makan MCD lagi.kat mana kepekaan kita???mana keperikemanusiaan kita???kalau nak jihad,jihad dulu dengan cara ni.ni pun jihad gak.kita duk beli barang boikot dah macam kite bantu lagi YAHUDI LAKNATULLAH tu.penah tak kita pikir????
pikir-pikir kan la.jihad dengan perangi NAFSU kita dulu.

pastu,masa ana dah jumpa teksi.naik la.pak cik driver tu cerita kat ana sal kejadian 1 ogos baru ni...pakcik tu kata,dia sampai tak berani nak keluar rumah.dia cakap lagi,kawan dia yang bawak teksi,tersadai kat tengah jalan raya sampai 4jam.sebab jalan sesak disebabkan kejadian tersebut.yang tak terlibat kebanyakkannya jadi mangsa..kedai kena tutup.kan ke terganggu sumber rezeki diorang?jalan jadi sesak sampai kena duduk dalam kereta 4jam.wallahualam..maafkan ana andai ada kesilapan.yang lemah itu dari ana,kemulian dan kesempurnaan Hanya Pada ALLAH..

Cuba kita muhasabah diri kita semula...kemana kita salur duit kite? cuba kita mainkan peranan kita pada situsi macam ni.berjihad dengan cara membantu yang lebih memerlukan.dari kite duk jadi penyumbang setia yahudi tanpa kita sedari.nanti kata akhirat nanti,cube kita fikirkan,macam ne kalau kelalaian dan sikap sambil lewa kite ni diperhitungkan???apa kita nak buat???masa tu nak menyesal pun tak guna dah..so,bermula la dari sekarag.jika ada lagi barang boikot kita kat rumah,stop guna.cara alternatif lain..susah sangat kalau tak tau,HPA ada.Harapan Paling Akhir ,Hadiah Pemberian ALLAH kepada kita yang semakin lupa.Insyaallah,akan ada rasa kesedaran ,mulakan langkah untuk berubah.kerana ini adalah tanggungjawab kita bersama sebagai khalifah allah dimuka bumi ini.maka,ini lah perjuangan.
SELAMAT BERJUANG,ikhlas dariku ,insan lemah lagi hina....WASSALAM...

SEMUA MUKMIN ADALAH MUSLIM,TAPI BUKAN SEMUA MUSLIM ITU MUKMIN...
JADILAH PEJUANG ISLAM SEJATI,ANDAI KITA GUGUR,KITA SYAHID,NAMA KITA MULIA DISISI ILLAHI...


HPA SATU PERJUANGAN..JOM KITA GEMPURRRRRRR!!!




1 pendapat:

crewradix on August 3, 2009 at 3:15 PM said...

Salam..Kita tidak lupa cuma kita kekurangan ilmu,jiwa semakin mati,minda tidak berfungsi natijahnya kita di manupulasi.citer ni leh sy simpulkan begini..
sang suami mungkin anti YAHUDI(ntah2 ahli HPA) oleh kerana masih kekurangan ilmu beliau telah ditindas oleh sang isteri yg ingin menindas pemikiran beliau.(nak ikut cakap dia je)..malang lg sisuami tu jiwanya di bunuh lg...dibunuh olh org yg disayangi!!!

untuk para suami ILMU itu penting dlm PERJUANGAN..Tanpa ILMU ibarat PISTOL TAK BERPELURU...PERJUANGAN YG SIA2 MINDA DIJAJAH semula!!!JIWA DI BUNUH!!!AKHIRNYA TEWAS SEBELUM BERTEMPUR!!!

semoga ALLAH memberkati SELURUH PEJUANG HPA!!!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice