ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Thursday, August 27, 2009

✿tadarus atau tido terus?...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

"dan hendaklah di antara kamu ada segolongan orang yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh berbuat yang makruf dan mencegah yang mungkar.Dan mereka itulah orang-orang yang beruntung".
surah ali-imran,ayat 104

apa khabar umat islam?apa khabar iman antum ?apa khabar hati-hati kita di bulan yang mulia ni?ana doakan semoga kita semua dapat manfaatkan bulan istimewa ini seiring dengan keindahan dengan mengharapkan keberkatan dan keredhaan ALLAH S.W.T.

kenapa ana buat tajuk macam ni ye?bunyi pelik kan?tapi tu la,kita pikir balik..kadang-kadang bulan puasa ni kebanyakan dikalangan kita yang tak paham dan sentiasa akan mengambil kesempatan untuk mengurangkan sesuatu perkara dengan alasan,"letih la puasa,tido la bagus.kalau tak tido mesti akan buat perkara yang boleh mengurangkan pahala puasa..tak pun,nanti nak buat terawih,tak larat pulak.so lebih baik simpan je tenaga dulu"....kenapa mesti yang ada berpikiran macam ni?kurangkan sikit manjakan diri..gantikan dengan zikir,tadarus..aim kan untuk khatam.satu hari satu juzu'..kalau mampu,buat lebih..tak salah nak tido.tapi berpada.tak salah nak buat perkara lain,asalkan tak merosakkan iman.

ok.kita sebagai manusia yang beragama islam,jangan letak islam tu hanya pada nama.hayati sebaik-baiknya.dalam bulan puasa ni,kita diwajibkan berpuasa,maka untuk lebih merasakan nikmat puasa,kita perbanyakkan ibadah,BERMANJA-MANJA LEBIH LAGI DENGAN ALLAH S.W.T...jangan menganggap puasa ni beban.puasa ni banyak kelebihan nya.sekali je dalam setahun.masa ni la kita nak rehatkan perut kita.nak kawal nafsu kita.

kita masih belum sedar.hidup kita masih lagi mewah.aman.tapi pada hakikatnya,kesejahteraan tu belum ada.cube kita ingat balik pada saudara kita di palestin.bagaimana mereka menyambut ramadhan?bandingkan dengan kita..hidup kita masih ditahap sempurna jika nak bandingkan dengan mereka disana.

anggap lah ,jika ini bulan ramadhan yang terakhir kita,sudah cukupkah amalan kita?bersediakah kita?pikir-pikirkan sejenak.
tinggal beberapa hari saja,negara kita akan menyambut hari kemerdekaan yang ke 52,dan kini juga negara kita berteraskan kepada " 1 MALAYSIA,PENCAPAIAN DIDAHULUKAN,RAKYAT DIUTAMAKAN"...tapi persoalannya,SUDAH MERDEKA KAH KITA? secara zahir dan batin nya?TEPUK DADA,TANYA IMAN...jika merdeka itu hanya pada laungan sahaja,penghayatan tanpa tindakan...maka,merdeka tu hanya pada perkataannya saja.

di bulan yang mulia ni,rebut lah peluang untuk naik kan saham pahala kita.semoga segala ibadah kita diberkati dan diredhai.BERMANJA-MANJA DENGAN ALLAH,menyumbang suara dengan ayat suci al-quran..tapi jangan lah ianya terhenti selepas bulan ramdhan meninggalkan kita.teruskan ibadah di bulan-bulan seterusnya.kekalkan ibadah itu.walaupun sikit,tapi istiqomah dengan hanya mengharapkan keredhaan ALLAH YANG MAHA BERKUASA ATAS SEGALANYA.



sekian,cukup sampai disini.maafkan jika ada tersalah kata dalam penulisan ana di atas.jika ada kesalahan,segala teguran amat diperlukan..

bitaufiq walhidayah,assalamualaikum w.b.t..

selamat berpuasa ,
selamat beribadah.
dariku,

siti ibtihal wafa...a.k.a... MISS_HPA.




3 pendapat:

muhammad khairul ikhwan (MKI) on September 1, 2009 at 1:00 AM said...

bgus n3 kalini..:)

muhammad khairul ikhwan (MKI) on September 1, 2009 at 1:01 AM said...

bgus n3 ni..:)

muhammad khairul ikhwan (MKI) on September 1, 2009 at 1:01 AM said...

bagus n3 ni..:)

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice