ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Tuesday, August 18, 2009

✿ahlan wasahlan wa marhaban ya ramadhan..♥


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين،
وعلى اله وصحبه أجمعين

alhamdulillah..bersyukur kehadrat Illahi kita kerna dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki untuk kite bertemu lagi di blog ni,berkongsi pendapat dan pandangan,insyaallah...so..khaifahalukum?..ana doakan mudah-mudahan kita semua sihat sejahatera dan sentiasa berada didalam rahmat dan keredhaan Allah SWT..

tinggal beberapa hari saja lagi kita bakal meninggalkan bulan sya'ban..dan bulan yang kita nanti-nanti kan akan hadir menggantikan sya'ban..are you ready??adakah kamu,kita,saya,awak??..hehehe...kepada semua muslimin dan muslimat,mukminin dan mukminat..bersediakah kita ?..Insyaallah..moga kita dapat manfaatkan bulan ramadhan ni sebaiknya...seperti yang kita tahu,bila tiba saja bulan ramadhan,kita para umat islam diwajibkan berpuasa..WAJIB...bukan sunat bukan harus dan sebagainya..PUASA disini bukan saja hanya menahan lapar dan dahaga..tetapi juga mengawal nafsu kita...tak kira la apa jenis nafsu pun,kita kena lawan...

ana ingat lagi..ustazah ana selalu cakap.."bila tiba bulan ramadhan,syaitan semua kena ikat..."...so,kita secara automatik akan berasa selamat dari gangguan syaitan kan??tapi kenapa kadang-kadang dalam bulan ramadhan pun,ada gak kejadian-kejadian yang tak patut berlaku,tapi ianya berlaku?...memang syaitan dah di ikat..tapi NAFSU kita tak di ikat oleh KITA SEBAIK-BAIKNYA...sapa yang boleh mengawal nafsu kalau bukan kita,diri kita sendiri..KITA YANG KENA MENGAWAL NAFSU,BUKAN NAFSU YANG MENGAWAL KITA...bulan ramadhan bulan ibadah..bulan lain pun sama juga..tapi bulan ramadhan ni special sangat..semua umat islam bersama-sama menunaikan fardhu wajib yang ada dalam rukun islam..bulan di mana ada malam lailatul qadar,nuzul al-quran....maka,kita manfaatkan dengan ibadah.seperti memperbanyakan membaca al-quran...sentiasa membasahkan bibir yang kering berpuasa dengan kalimah-kalimah zikir,almathurat dan sebagainya..isikan masa kita dengan ibadah..insyaalllah kita akan dapat merasakan bertapa nikmat nya bulan ramadhan..jangan sekali-kali kita mengangap ianya beban,tapi anggaplah ia sebagai satu perjuangan.

bulan ramadhan adalah bulan yang ke 9 dalam bulan islam...dan alhamdulillah,bulan ini juga bulan kelahiran ku..pada 19 ramadhan...ana ingat lagi umi ana cerita.."umi lahirkan adik masa bulan puase.tinggal lagi 10 minit je nak berbuka puasa,adik dah tak sabar-sabar nak keluar dari perut umi untuk melihat dunia..alhamdulillah,umi bersyukur sebab segala urusan masa umi nak bersalinkan adik,allah permudahkan....."..
alhamdulillah..kini dah 19 tahun ana menumpang hidup dimuka bumi Allah ni..dan ana bersyukur sebab telah dipilih oleh ALLAH untuk dilahirkan pada bulan yang mulia ini.selagi kita panjang umur dan murah rezeki,mari kite teruskan perjuangan ini,menaikan martabat umat islam,sampaikan kepada mereka yang alpa dan lupa tentang keindahan islam,teruskan perjuangan ini tanpa henti kerana setiap perjuangan itu,kejayaan la penghujungnya..insyaallah..dengan izin ALLAH..moga segalanya dipermudahkan..amin....

SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA.MOGA SEGALA IBADAH KITA DIBERKATI DAN DIREDHAI...LAKUKAN IA DENGAN PENUH RASA IKHLAS DAN KEINSAFAN YANG TERBIT DARI HATI YANG MENGHARAPKAN CINTAILLAHI....
andai ada tersalah kata,terkasar dalam berbicara,hanya ampun dan maaf yang mampu ku pinta dari kamu semua wahai pembaca dan sahabat yang setia...

IKHLAS DARI KU:-
SITI IBTIHAL WAFAMISS_HPA

wassalam...


1 pendapat:

Nurul Iman on August 18, 2009 at 6:19 PM said...

Salam ramadhan juga buat adikku yang tersayang!!!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice