ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, August 24, 2009

✿resepi ramadhan...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

pejam celik,pejam celik dah nak masuk tiga hari kita berpuasa..kejap je rasa..tapi tak pe.yang penting,setiap waktunya dimanfaatkan dengan penuh berfaedah..dalam setahun,ni la bulan yang paling istimewa dan semestinya bulan selepasnya,bulan kemenangan umat islam iaitu,bulan syawal..ok.untuk tidak melengahkan masa,ana nak kongsi sikit resepi.hehe...ana yakin resepi ni bukan la yang terbaru..tapi "baru" bagi ana..ye la..baru nak belajar singgah ke dapur..untuk juadah berbuka hari ini,ana masak gulai kari ikan..sound simple right??tapi bagi ana special sangat sebab ana guna REMPAH KARI IKAN HPA!!..hehe..HPA tau..bukan alakapas ke,terbabas ke?or what so ever la..HAAA!!jangan tak percaya,HPA pun ada rempah kari tau.SO,bagi yang baru tahu,nak cari rempah ni cari kat cawangan,stokis atau pusat2 jualan yang berhampiran ekk..kat kedai runcit TAK ADA.harap maklum..ok...jom lihat gambar..ehehe..

(p/s:-semua gambar di bawah adalah gambar yang sebenar,bukan gambar hiasan semata..ok?)



tu bahan utama tu!!REMPAH KARI HPA!!

hampir siap..erm..


maka,siaplah untuk dihidang sebagai sajian berbuka puasa..


ok tak??tengok gambar pun dah boleh agak kot kan?SORI LA..ana budak baru belajar..nak tulis resepi in details,takut salah pulak..so tunjuk gambar je la ekk...sebab ana rasa semua orang dah tau cara nak buat gulai kari.cume yang perlu di tukar ialah rempah kari nya saja..maka,gunaLah REMPAH KARI IKAN HPA.halalan toyyiba,hari-hari kari!! cuba la kalau tak percaya..tangok saja,tak de maknenya..hehehehe..sedapnya hinggakan mertua lalu tak perasan!!!percaya la...hehehe...

SELAMAT BERPUASA
DAN
SELAMAT MENCUBA!!



1 pendapat:

nUrUl HuDa... on August 24, 2009 at 12:07 PM said...

emm nyum2...

terliur akak nengok kari tu..

nak ckit leh =)

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice