ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Wednesday, August 12, 2009

✿rezeki dari ALLAH...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين،
وعلى اله وصحبه أجمعين

apa khabar semua? entry kali ni ana tujukan khas untuk semua ahli HPA dan semua umat islam.HARAP2 SUDI UNTUK LUANG MASA BACA ENTRY NI..

sekarang ni,HPA letak syarat baru untk nak jadi PENGARAH JATI SETIA(PJS)..
dalam isu ni,ana tangok kat blog pjs kpu..kat shoutbox..rupanya memang ramai yang shout kat situ.tapi shout mereka ni betul2 menunjukan ada rasa yang tak senang.

ok..berbalik pada ni,apa kata kita perbetulkan semula niat kita..tepuk dada,tanya iman.kita masuk HPA ni hanya sekadar pangkat dan bonus saja kah?HPA ni lain dari yang lain.HPA ni MLM"S"..ada "s" di situ yang membawa maksyd SYARIAH
( 'شريعة). apa maksud syariah?..syariah ni ramai yang tau maksudnya undang-undang islam.tapi dari segi istilah nya syariah ni ialah "jalan".
ok..ana tak nak ulas lebih sal syariah ni..yang ana nak tekankan ialah,HPA tak macam MLM lain..apa-apa saja undang-undang yang terbaru,semua nya hasil ijtihad dari para panel syariah.panel syariah ni bukan nya orang biasa-biasa,bukan kaki ampu ke apa ke..diorng ni educated.diorang arif tentang urusan syariah.setiap hasil ijtihad mereka,mesti ada kebaikan untuk para ahli HPA.dan insyaallah segala hasil ijtihad mereka yang terbaik.baik dari segi syariah,agama..maka baik juga pada kita...kenapa kita nak pertikaikan ?
sebelum ni pasal PEMBELIAN TAK BOLEH GUNA NAMA STOKIS...pun jadi isu gak..semua yang diubah pasti ada sebab nya.untuk apa??UNTUK MENGHASILKAN PARA USAHAWAN DAN JUGA PEMIMPIN YANG BERKUALITI...

ya..pangkat itu penting..bonus pun penting..tapi tanggungjawab kita sebagai khalifah dimuka bumi allah ni mencari yang HALAL itu fardhu kifayah,maka ianya lagi penting...maka ini lah perjuangan yang sebenarnya.ni nak berebut-rebut pangkat,bergaduh sesama kita..bila matlamat kita nak sampai?HPA adalah satu wadah perjuangan umat islam dari segi mencari yang halal,disamping dapat mencari rezeki yang halal.kita ibarat didalam satu kapal,yang sama-sama nak berjuangan menuju destinasi yakni matlamat kita untuk bersatu sesama islam.sama-sama dapat yang halal...ditekankan bahawa HPA TAK SAMA DENGAN MLM LAIN!..lagi satu..nak di ingatkan,rezeki tu DARI ALLAH..

HPA sebagai ikhtiar kita...TUAN HAJI ISMAIL buka syarikat HPA ni sebab nak tunjukan alternatif pada kita,disamping dapat bantu kita cari rezeki halal.dia tak pulak suruh berebut,gaduh-gaduh...dalam islam pun tak ada semua ni..kira bersyukur la kita wahai umat islam..HPA,Hadiah Pemberian Allah..maka Hanya PADA ALLAH kita berserah.MAN JADA WA JADA,WA MAN ZA ROA HASODA...Sapa usaha lebih,dia dapat lebih..ingt semula masa kita di PBC..ingt masa kita dalam slot halal haram..ingt semula masa kita laungkan selogan HPA...ingt semua tu...

ni kalau cakap saja lebih,tapi percakapan itu tak seiring dengan usaha dan perbuatan,sia-sia...
tak kisah la apa pangkat kita,PB.PLX,PRX,PL,PR,PJ SAMPAI LA PJM dan PJS..lagi besar pangkat,lagi la tinggi tanggungjawab..kalau tak dapat laksanakan tanggungjawab,nanti kat akhirat kena jawab.bukan la tak boleh berpangkat besar..tapi kena la tanya pada kemampuan kita sendiri...
kalau kita bersama HPA hanya kerna pangkat dan bonus,tapi tak ada keihklas dalam mengguna segala produk yang halal HPA keluarkan,semua tu tak kan kekal lama...kita nak mencari keberkatan dalam melakukan sesuatu..maka ikhlas la dalam setiap sesuatu..ALLAH MAHA ADIL....kalau ada yang berusaha
tapi hasilnya biasa-biasa saja,jangan putus asa...mungkin ALLAH nak hadiah kan yang lebih baik..ALLAH MAHA MENDENGAR..apa saja doa kita Allah dengar.....antara cepat dan lambat saja..jika apa yang kita hajat kan tak dapat,mungkin yang kita mintak tu akan membinasakan diri..yang boleh buat kita lupa pada ALLAH..maka bersabar la....


jika ada kesalahan,dipersilakan untuk memberi komen...jika nak beri teguran,tegur cara berhikmah....contohi rasulullah...naikkan martabat umat islam...jangan jatuhkan hanya kerana lebih mencari keindahan duniawi..wassalam



4 pendapat:

Anonymous said...

assalamualaikum
memang betul pun hpa adalah mlm lain dari yang lain. dalam hpa kita tidak tunjukkan bagaimana kemewahan hasil dari usaha kita. jangan jadi golongan yang mencintai kemewahan tetapi lupa kepada kubur

Mohd Alliph Bin Maryani on August 12, 2009 at 6:48 PM said...

Salam...Alhamdulillah ;-)

sebenarnya ana pun ank tulis macam tu pada blog.. tapi apakan daya, kurangnya ILMU untuk BERHUJAH dalam skop agama... tapi ana sangat setuju dengan pendapat 'enti' kita jarang sangat bersyukur sebab dah ada HPA.. Kalau tak, agaknya kita masih lagi minum MILO, HORLIKS, BOIKOT KFC & MCD sekejap jea, GUNA FAB TOTAL, REJOICE.. WAAA... macam2 lagilah produk YAHUDI/ KAFIR yang kita guna dulu SEBELUM di 'JODOH'kan dengan HPA ni..

Ana nak copy entri ni eh..

Mohd Alliph Bin Maryani on August 12, 2009 at 6:51 PM said...

Ana harap enti KONGSI kan pendapat ni pada Tn.Hj dan semua PJS untuk TERANG kan pada AHLI2 BARU semasa PBC..
'BARANG SIAPA YG MNGEJAR AKHIRAT NESCAYA DUNIA AKAN MENGEJARNYA' HPA tak boleh bagi rezeki, HPA tak boleh ubat kita tapi yang sembuhkan kita dan yang curahkan rezeki pada kita adalah ALLAH dan HPA adalah HADIAH PEMBERIAN ALLAH ;-) Bangsa Melayu kena UBAH pemikiran kepada ISLAM yang sebenar ;-)

crewradix on August 13, 2009 at 9:30 PM said...

Salam geng...
MLM itu adalah sistem org islam yg telah dipratikkan oleh org islam dr dulu lg sistem ini diguna pakai dlm system pentadbiran,dakwah,peperangan dan ekonomi.ini adalah satu SISTEM PENGURUSAN STRATEGIK SISTEM penyampaian yg begitu berkesan.SYSTEM INI MENUNTUT UNTUK KITA MEMIMPIN.PIMPIN LAH DIRI KITA SENDIRI SEBELUM KITA BOLEH MEMIMPIN JARINGAN DIBAWAH KITA.(6M)

Dalam PEMASARAN PRODUK SISTEM ini digunapakai oleh kebanyak syarikat utk mamasarkan brgan keluaran mereka dan sitem ini digelar MLM.
Kapitalis menceduk sistem ini dr islam dan digunakan utk menindas PENTADBIRAN,EKONOMI dan MINDA org ISLAM.
Tiada beza MLM konvesional DAN MLMS.Yg membezakanya adalah niat dan gerak kerja serta strategi kita harus SYARIAH.Klu kita mengunakan MLM syariah HPA utk menindas,menipu dan melaga-laga org lain apa gunanya!!!sama je laa dgn kapitalis.(cakap tak serupa bikin)

Sy pernah membaca buku MLM yg ditulis oleh seorng PROFESOR dr USA yg berkecimpung dalam MLM AMWAY.TIADA BEZA SISTEM MLM HPA DAN AMWAY.MLM KONVESIONAL JUGA MENUNTUT KITA UTK BERNIAGA SECARA JUJUR DAN BAIK yg membezakannya ialah MLM(syariah)HPA MERUJUK NAS-NAS AL-QURAN dan HADITH.KAPITALIS Hanya MENGIKUT HUKUM AKAL MEREKA SAHAJA.

Lebih bahaya lg jika kapitalis ini berselindung di sebalik kopiah dan cekap berhujah mengunakan ayat2 Quran dan hadith2.

Berlapang dadalah dan berfikiran terbuka untuk MENYATUKAN SETIAP PERBEZAAN..
Kejayaan dah dijanji ALLAH untuk hambanya..HPA sebagai tapak untuk kita membina kejayaan bersama..jika tapak itu telah dikotori sama2lah kita mencucinya.Apabila berada di langit biru jgn lupa akar lalang dibumi.
M-MINDA
L-LEBIH
M-MERDEKA
sama2 lah belajar dan mengajar..

Pengkaji MLM...
RooT,Rock,& Radix!!!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice