ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Friday, August 07, 2009

✿satu nafas baru...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين،
وعلى اله وصحبه أجمعين

khaifahalukum???..ana?ana bikhair walhamdulilah..dah2..sikit2 je cakap arab.karang terlebih,dengan ana2 sekali tak paham..ehehe..ana doakan antum semua sihat.moga terlindung dari penyakit yang tengah popular seperti nama makhluk tersebut....alhamdulillah,ada sedikit masa dan kesempatan untuk ana berceloteh lagi.

memandangkan penyakit ni makin menular kat malaysia ni,banyak universiti2,sekolah2 dan kolej2 ditutup,"kecuali kolej ku yang tak tutup" :D....tak kisah la..tapi,dikesempatan ini,ana nak kongsikan dengan antum semua ikhtiar yang boleh kita buat jika sapa2 yang berdekatan dengan kita terkena H1N1.

ana dapat tips ni dari sorang kakak,nama dia kak waheeda.dia pergi dengar ceramah Tuan Hj Ismail.so,dia sms kat ana...

ubat nya adalah seperti berikut...:-

IMT
air minuman teh roselle
spirulina
eq minda..

cara makannya pula,IMT tu ambik 2kapsul stiap 2jam sekali sampai habis 1 botol.spirulina pun sama jugak.spirulina ni bertindak untk menghentikan virus.

ok.selamat mencube dengan penuh keyakinan.niat kan seikhlas hati kita nak semnbuh ni kerana allah supaya kita boleh terus hidup dengan selesa untuk kita dapat meneruskan ibadah dan perjuangan kerana allah..oh ya..ubat-ubat diatas ni hanya ada di cawagan2 ,stokis2 HPA saja je..kat toko2 jamu ke,farmasi ke..tak ada ye..ok?hehehe.

berbalik semula pada tajuk ana..SATU NAFAS BARU..erm..kenapa??ana pun tak tau kenapa ayat ni keluar dari mulut ana.dalam seminggu ni macam-macam perkara pula yang timbul.arghh!!!tension!!..hehe..tak ada la.gurau je.tak normal la hidup tanpa masalah kan?sedangkan lidah lagi tergigit,ini kan pulak...apa ek??hehe..apa la misshpa ni.suka mengarut je kerja nya..

kadang-kadang...kita rasa macam diri kita ni dibelenggu masalah macam kena pikul batu besar kat atas bahu kita...tapi sedarkah kita,ada orang yang punyai masalah lebih hebat dari kita?kita hanya concern tentang masalah diri kita.walaupun masalah tu kecil,tapi kita buat yang kecil tu semakin menjadi besar..peringatan ni ana tuju khas utamanya kat diri ana sendiri dan seterusnya kpd semua..

kadang- kadang terlintas dihati kita.."ish...kenapa dia boleh berjaya?kenapa dia boleh dapat semua yg dia nak?kenapa aku tak dapat?"
semua persoalan ni kita boleh jawab sendiri..sebab kita ni asyik saja bertanya tanpa berbuat apa-apa.kita selalu tanya orang.."apa tips kamu berjaya macam ni?"..dia pun kadang-kadang tak tau nak bagi tips macam ne..tapi sebenarnya tips nya ialah.."just do it"...ehehee..macam iklan nike pula..but its true!! trust me!!kita buat,kita dapat...BUAT SUNGGUH-SUNGGUH!

kwn:- aku dah buat macam2 dah.tapi tak berhasil pun.

kwn2:- kalau tak berhasil,cuba la lagi.jangan la putus asa.mungkin belum rezeki kau lagi.

kwn:- aku tgk dia tu,cakap apa pun semua jadi.aku ni..cakap la macam ne pun.bila nak jadi..tetiba je tak jadi.frust la aku macam ni

kwn2:-kau tak boleh macam ni.mungkin ada hikmah nya.maybe allah nak hadiahkan pada kau sesuatu yang lebih baik lagi.mungkin allah nak uji dulu kesabaran kau.kwn,kadang-kadang,benda yang dah ada depan mata kita pun kita tak nampak lagi.kita tak hargai sebaik-baik nya.yang depan mata pun kita tak boleh nak nampak,macam ne pula dengan yang tak tercapai dek pandangan mata?apa kata kau usaha kan apa yang ada dengan kau sekarang.jangan nanti yang dikejar tak dapat,yang dikendong berciciran.

kwn:-aku bukan pe,banyak sangat la masalah aku.aku buntu,sampai kadang-kadang aku rasa macam dah tak ada sapa lagi disisi aku.yang aku harapkan entah hilang kemana..yang aku tak harapkan..itu la yang duk datang.aku sedih la..

kwn2:-kwn,jangan kau pikir kau seorang saja bermasalah.tak kan ada sorang pun dalam dunia ni yang tak di uji dengan masalah.kau kena pikir,ada orang lain lagi yang ada masalah lebih hebat dari kau..ok..cuba kau ambik satu situasi ni..tak lama lagi bulan ramadhan dah nak tiba.kau boleh lagi berpuasa dengan famly kau,mak ayah kau..tapi cube kalau kau letak diri kau di tempat anak-anak yatim.mereka ni lagi bermasalah kalau nak di ikutkan.lagi sedih kalau nak dibandingkan dengan kau.kehidupan kau masih lengkap lagi.hargai orang yang masih ada disekeliling kau.yang dah tak ada,yang jauh dari kau,yang nak putuskan hubungan dengan kau.kau jangan nak terus berharap lagi.nanti kau yang sakit.cuba nanti kau pergi mana2 rumah anak2 yatim.kau tengok muka diorang.ceria macam tak de apa pun jadi.tapi hati dorang kita tau dak?macam ne pulak bila hari raya nanti??orang lain semua sambut raya dengan family yang lengkap sedangkan dorg beraya dalam rumah anak2 yatim tu.sapa yang patut rasa lebih sedih sekarang?just think about it...

ok.tu je dialog yang ana leh ungkapkan..banyak perkara yang boleh kita bandingkan.
kepada sahabat2,auh dan dekat...ana nak mintak maaf sangat2 andai selami ni ana banyak buat salah.keran nak terlalu menjaga hati ia mungkin akan rosakan diri..terima kasih atas kejujuran dalam bersahabat...moga kepulangan ana nanti,ana akan bawa dengan kepulangan baru dengan nafas yang baru...segalanya baru....thanks for being my good friend..to so and so...plzzz forgive me.

i finally see why allah,the almighty,says this in surah al imran(3:134)

"those who control their rage and pordon other people.Allah loves the do good doers"

peringatan buat "diri" yang lupa....

la tahzan,innallah ma'ana..wabillahi taufiq,wal hidayah..assalamualaikum wbt..

http://emo.huhiho.com


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice