ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Thursday, July 16, 2009

✿Sudahkah tiba masanya untuk dimiliki?? .....✿


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

apa khabar semua?..hehehe..ana doakan antum semua sihat sejahtera.ana kat sini pun alhamdulillah...selesema pun dah hilang.dan segalanya beransur pulih...harini..tajuk post ni saja je ana letak sudah tiba masa nye untuk dimiliki..ana nak kaitkan tentang jodoh.hehehe.jodoh tu datangnya dari mana??dari planning kite ker?dari rasa cinta kita kah?atau dari ALLAH?ya..jodoh sememangnya dari ALLAH.jika kite cinta pada Allah,Allah akan balas balik cinta kita dengan cinta yang lebih berharga,bermakna dan segala-galanya lebih lerrr..hehehe..kalau kita nak ALLAH kurniakan kita cinta dari seseorang yang betul-betul mencintai ALLAH,kita ni kena la cintakan ALLAH dulu,kini dan selama-lamanya.bertaqwalah pada ALLAH..
Kenapa??tak percaya??..kena percaya la..sebab ni janji dari PENCIPTA kita...

dalam surah AN NUR,ayat 26..ALLAH kata,

"perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji,dan laki-laki keji untuk perempuan-perempuan keji pula,sedangkan perempuan-perempuan yang baik pula untuk laki-laki yang baik,dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik pula.Mereka itu bersih dari apa yang dituduh orang.Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia"

dan juga dalam surah an-nisa ayat 1:-

"wahai manusia!bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakanmu dari diri yang satu(Adam),dan(Allah) menciptakan pasangannya (Hawa) dari dirinya; dan dari keduanya Allah mengembangbiakkan laki-laki dan perempuan yang banyak.Bertaqwalah kepada ALLAH yang dengan namaNya kamu saling meminta, dan perliharalah hubungan kekeluargaan.Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasimu"

Jodoh dari ALLAH???..ye..jodoh semua nya dah di tentukan oleh Allah.kita kena yakinlah ye.bagi yang pernah bercinta,pernah putus cinta,yang bertunang,putus tunang..jangan la bersedih...kena pikir positif kenapa kita tak dapat bersama dengan orang yang kita harapkan.kenapa?mungkin sebab cinta kite yang sebelum ni adalah cinta yang melalaikan,yang boleh membuatkan kite lupa mencintai ALLAH..atau mungkin sebab ALLAH dah aturkan kan sesuatu yang lebih baik untuk kita.Sebab ALLAH sentiasa bagi yang terbaik pada hamba-hambaNYA..atau senang certia..mungkin dia bukan jodoh kita..SO..kita sebagai hamba ni pun kena la buat yang terbaik pada PEMILIK SEBENAR HATI KITA...faham tak?..ok..tak apa....jom kita tengok lagi apa yang Allah janjikan pada kita yang ada dalam kitab suci yang Rasulullah tinggalkan pada kita sebagai panduan hidup kita..

dalam surah AR-RUM ayat 21,ALLAH dah berfirman:-

"dan di antara tanda-tanda kebesaranNYA ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri,agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya , dan Dia menjadikan di antaramu rasa kasih dan sayang.Sungguh,pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda kebasaran ALLAH bagi kaum yang berfikir"




kepada couple-couple yang sedang berbahagia diluar sana...fikirkanlah langkah yang seterusnya..langkah yang boleh menghalalkan yang haram.langkah yang menjamin keselamatan di akhirat.cinta sebelum kawen adalah keindahan sementara.ibarat bunga yang segarnya sementara,layu selamanya....
kebahagiaan yang kita cari biarlah pabila kita temuinya, ia kekal abadi selamanya....


"Wahai golongan pemuda!
Sesiapa di antara kamu yang telah mempunyai keupayaan iaitu zahir dan batin untuk berkahwin, maka hendaklah dia berkahwin,sesungguhnya perkahwinan itu dapat menjaga pandangan mata dan menjaga kehormatan.maka sesiapa yang tidak berkemampuan,hendaklah dia berpuasa kerana puas itu dapat mengawal iaitu benteng nafsu"
(Hadith riwayat Muslim)


dan kepada muslimah sekalian,termasuk juga diriku yang bakal dimiliki tidak lama lagi...tapi bukan juga pada masa terdekat....

"Apabila datang kepadamu seorang laki-laki datang untuk meminang yang engkau redha terhadap agama dan akhlaqnya maka nikahkanlah dia. Bila tidak engkau lakukan maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan akan timbul kerusakan yang merata di muka bumi."
(HR Tarmidzi dan Ahmad)





4 pendapat:

DEVOTEE on July 17, 2009 at 3:38 AM said...

salam

nk kawen dh ka? ^_^

♥MiSs WaFa♥ on July 17, 2009 at 4:18 AM said...

salam.insyaallah..

khairulikhwan on July 17, 2009 at 7:33 PM said...

amin..smga shbt sye ni temui ssorg yg terbaik yg dikurniakan oleh Allah ye..smga ceria2 sllu ye..hehe..:)

DEVOTEE on July 18, 2009 at 4:52 AM said...

bila? nk bt knduri ktna? ajak la ana skali noh... smga bhgia...

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice