ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')


Monday, July 13, 2009

♥.sekuat mana tahap keimanan kita??..✿


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

Apa khabar semua?alhamdulillah Allah masih bagi peluang untuk kite bernyawa lagi.dan dapat lagi kita bertemu di blog ana yang serba serbi kekurangan.tapi,disini ana ingin kongsi atau lebih sedap,ana nak share dengan antum semua sedikit sebanyak yang ana dapat sepanjang hari ini..ok..apa yang bakal ana kongsikan ini mungkin ada segelintir di antara kita yang dah pernah dengar cerita ini..ok.lepas solat subuh tadi..housemate ana on la tv3.ada motivasi pagi.mula-mula nya ana tak join nak tengok motivasi tu..sebab nak kemas beg nak p kelas.housemate ana pun rupa-rupa nya tak la melekat depan tv..masing-masing tengah bersiap-siap.tapi diaorang just kuatkan volume TV tu..maka...sampai la kami semua ni sepakat keluar bilik sebab dengar ada satu kisah yang motivator tu cerita buat kami tersentuh sangat..cerita ni mengisahkan seorang yang abid pada zaman terdahulu..kisah dimana runtuhnya keimanan beliau dalam satu hari sahaja..ana harap kita ambik iktibar ye...SAPA TAK BACA,RUGI!!!!!

ok..ceritanya macam ni..ada seorang yang abid bernama BASHISHA..pada suatu hari..syaitan telah menyamar menjadi sorang lelaki dan telah datang ke rumah Bashisha setelah syaitan mendapat tahu bahawa Bashisha ni terlalu kuat beribadat.so syaitan nak cube goda dia.syaitan ni datang ke rumah Bashisha.syaitan yang menyamar jadi manusia ni cakap la dekat si Bashisha ni..

syaitan:wahai Bashisha,sesungguhnya aku ni amatlah rapat dengan para malaikat dan aku sentiasa mendampingi mereka.dan malaikat telah berkata padaku sesungguhnya engkau akan hidup selama 80 tahun.oleh itu.aku segera berjumpa denganmu kerana sesungguhnya kamu seorang yang wara'..oleh itu juga,aku ingin memberi sedikit cadangan padamu untuk menggunakan hayatmu sebaik-baik nye.kini kamu telah hidup selama 40 tahun so, ape kate kamu gunakan baki umur kamu itu untuk melakukan maksiat kemudian kamu bertaubat(ape la suggestion syaitan ni tah apo2 tah-almaklumlah syaitan).

Bashisha:kenapa aku kena buat bergitu sedangkan aku tak pernah lagi berbuat dosa.

syaitan: sesungguhnya,orang yang berbuat dosa dan bertaubat selepasnya, kamu akan merasa lebih kemanisan iman selepas bertauba.

Bashisha: apakah jenis dosa yang boleh aku laku kan?

syaitan: engkau boleh melakukan zina,membunuh ataupun meminum arak(hampeh nyer suggestion)

Bashisha: tidak..aku tak mahu dosa yang melibatkan orang lain.

syaitan:kalau begitu,engkau minum lah arak.selepas kau minum arak,kau akan mabuk.lepas kau mabuk,kau akan tertidur.dan lepas kau terjaga dari tidur,kau teruslah bertaubat.

Bashisha:ok la kalau macam tu..aku nak try minum arak je dulu.pastu aku tak nak buat dosa lagi.lagipun minum arak saja.aku yang minum,so aku sorang la yang berdosa.

so..Bashisha ni pun pergi la minum arak.pastu sure la dia mabuk.tetibe,tengah dia mabuk tu..ada pelayan wanita disampingnya..maka dipendekkan cerita,berlakulah zina.selepas tersedar dari zina tu,maka pulanglah suaminya.maka cemaslah Bashisha pun telah ambik tindakan untuk membunuh si suami tu.berita ini akhirnya diketahui oleh raja di negara itu.maka raja itu telah menjatuhkan hukuman mati ke atas Bashisha.

sedang Bashisha sedang menunggu hukuman,syaitan tadi tu datang kat Bashisha.

syaitan:hai kawan! what happen man??

Bashisha: what happen ko kata????ni semua kau punya pasal tau.

syaitan:eh ..hello! aku suruh kau minum arak saja.yang kau buat over-over tu ngape nya?ok lah..sekarang ni aku boleh tolong kau.tapi dengan satu syarat!

Bashisha: apa syaratnya?kau cakap je..akan ku laku kan segalanya.

syaitan:ok...senang saja.kau tunduk saja padaku..aku akan lepas kan kau

maka Bashisha ni pun terima syarat tersebut dan mengaku bahawa dia tunduk dengan syaitan.. .maka Bashisha mati dalam yang kufur..

maka kesimpulan nya..kita muhasabah diri lah yer..sedangkan seorang abid pun boleh jatuh ke tangan syaitan ini kite manusia biasa ni..pikir-pikirkan lah...
http://emo.huhiho.com






3 pendapat:

crewradix on July 14, 2009 at 6:56 PM said...

Semoga ALLAH memelihara AKIDAH kita semua hingga ujung nyawa..AMIN..

Anonymous said...

hidup lagi ke dah meninggal tuan punya blog ni?

♥MiSs WaFa♥ on May 10, 2014 at 12:42 AM said...

alhamdulillah hidup lagi.terima kasih

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice