ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Thursday, June 04, 2009

✿..selembut dan seindah mawar berduri...✿


BISSMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

ASSALAMUALAIKUM w.b.t

"Bertakwalah kepada ALLAH dimana saja engkau berada, dan ikutilah perbuatan kejahatan itu dengan kebaikan supaya terhapus kejahatan, dan bergaullah dengan sesama manusia dengan budi yang baik - (HR. At-Tirmizy)."


“Orang berpurdah mana boleh join bisnes2 ni semua! Pergi ke hulu ke hilir, jumpe laki perempuan! Bercakap dgn lelaki, Maksiat semua 2! Jagala sket imej wanita bepurdah! Kalo org suruh buat ape ikot je..jgn bantah..ade aktiviti apa pun jgn pergi..xleh… Jadila contoh sikit…kalo x baik jgn pakai purdah!”

LEpas antum bace post ni..if ada salah silap dlm penulisan ana ni..sila tegur n tolong betulkan kesalahan ana..segala pandagan antum,ana terime..kerana ana sayang pada org yg tegur ana,kerana mungkin atas teguran itu boleh memperbaiki diri ana...insyaallah..

Ari nie ana nak ajak antum sume renung perkara nie… byk org melatakkan tanggapan bahawa Wanita bepurdah ni sebagai insan yg tak layak untuk melakukan kesalahan, seolah-olah jika berlaku kesalahan dia telah mencemarkan imej bepurdah..bercakap ngan lelaki yg ajnabi pun xboleh walaupun ditemani mahram…xboleh menyuarakan pandangan atau berbeza pendapat walau atas kebenaran shingga Perkara mcm ni seolah mnjadi satu pintu untuk org lain mgambil ksempatan..semuanya kerana nak JAGA IMEJ BERPURDAH

Kenapa harus dijadikan purdah sebagai alasan untuk menidakkan hak seseorang sedangkan ia hanyalah inisiatif diri untuk megelakkan fitnah…bukankah ia menjadi kebaikan terutama kepada kaum adam kerana dengannya mampu menahan pandangan mereka…bukanlah kami berpurdah kerana merasakan kami cantik..tetapi smata2 kerana ingin mencari keredhaan yg MAHA Esa…itupun disalah tafsir… Ana pernah disuruh menanggalkan purdah semata-mata kerana ditakuti pusat ana bekerja itu dianggap pusat ajaran sesat..kenapa persepsi kite begitu?tidakkah zmn rasulullah juga ada yg berniqab? Ana terkilan sebab ana juga berpurdah…Ana cume berharap antum2 semua dapat mengubah persepsi keatas wanita berpurdah… Jika ana ada buat kesalahan silakanlah memberi teguran dan peringatan.. ana xkisah kerana bukankah ingat memperingati itu mmberi manfaat bg org2 yg beriman? Tapi biarla dengan cara yg berhikmah…

dalam surah AL-ASR..ayat 1- 3..

"demi masa...sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian.kecuali org2 yang beriman dan beramal soleh serta saling MENASIHATI UNTUK KEBENARAN dan SALING MENASIHATI UNTUK KEBENARAN.."

berpurdah tetap berpurdah...tp just be ourself..jgn sbb purdah kite hipokrit..yang penting kite jaga perkara wajib islam yg ditetapkan syariat...bukan org berpurdah saja yg perlu buat...tapi semua org yg beragama islam...islam itu indah.islam itu suci,syumul...lagi pun..kite xde hak untuk menilai sesorg..tengok diri sendiri dulu sebelum tengok diri org lain..tengok kekurangan diri dulu sebelum nak tgk kekurgan org lain... gajah depan mata x nampak,tp kuman yg seberang laut tu boleh nampak dgn jelas.....just think about it.



"UBAHLAH DIRI ANDA dari keadaan anda sekarang kepada yang anda inginkan dari seorang yang biasa2 sahaja kepada seorang yang luar biasa,kepada seorang yang sentiasa berusaha pelbagai kaedah untuk berjaya,LEBIH BERJAYA dan TERUS BERJAYA..HPA SATU PERJUANGAN!!"




8 pendapat:

DEVOTEE on June 4, 2009 at 8:51 PM said...

truskan... istiqamah... :-)

Alang Atie on June 4, 2009 at 9:29 PM said...

salam ukhuwwah..

yup..teruskan..istiqamah..tapi dalam "mencoret" pun..ada caranya..akak tahu adik nak pembaca cuba ubah persepsi, tapi akak rasa..rentak penulisan perlu di ubah..juga perlu manggambarkan rentak tutur hati seorang muslimah.

maaf kalau adik rasa lari tajuk tapi akak membaca dgn merasakn hati adik marah dan memberontak. orang akan membayangkan adik berkata-kata lisan jugak begitu..takut tak?

akak cadangkan luahkan pendapat sendiri adik dgn berhikmah..kelak cara macam ni pun boleh mengundang fitnah terhadap tutur bicara seorang gadis berpurdah..

semoga bermanfaat(^^,)

♥MiSs WaFa♥ on June 4, 2009 at 9:39 PM said...

SALAM..maaf..dari permulaan coretan pun ana dah mintak maaf..tp ana tetap terima kritikan n nasihat..n alhamdulillah..ana dah betolkan semula kata2 ana dgn lebih berhikmah..syukran

محمد نور ساكيب٨٨ on June 4, 2009 at 9:39 PM said...

alang atie: cara anda menegur tidak professional

saya tak nampak kata2 kesat atau perkataan2 yang boleh mengundang salah faham atau terasa pada orang lain..

"akak cadangkan luahkan pendapat sendiri adik dgn berhikmah..kelak cara macam ni pun boleh mengundang fitnah terhadap tutur bicara seorang gadis berpurdah.."

- ini jelas cube mengkritik orang berpurdah

nak tegur biar berhikmah

semoga bermanfaat(^^,)

Anonymous said...

SALAM.

Bersabda Rasulullah saw, "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali dagang (asing) pula. Maka beruntunglah orang-orang yang dagang (asing)".

Ana sebenarnya tak pandai nak hurai macam mana. Masyarakat selalunya akan memandang luaran sebagai imej diri.

Imej luaran juga penting untuk meninggikan syiar Islam.

Imej luaran perlu selari dengan imej dalaman. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui apa yang tersimpan di dalam diri kita.

Bukan sahaja golongan muslimat sahaja yang terkena ujian, malahan golongan muslimin juga tidak terkecuali.

Maka keikhlasan kerana Allah adalah tujuan mutlak kita.

Selain itu perlu ada kebijaksanaan mengikut suasana. Ada masa perlu berlembut dan ada masa perlu bertegas. Jika terang-terang bercanggah dengan Islam, maka perlu bertegas. Bertegas juga perlu untuk mengelakkan fitnah.

Berikutnya, cuba lah kita muhasabah diri kita. Jadikan kritikan masyarakat sebagai suatu pengajaran untuk kita supaya kita dapat memperbaiki diri kita.
Umpatan orang lain akan menjadikan pahala untuk kita.

Seterusnya, jangan perlekehkan orang yang kurang pemahaan dalam Islam. Dakwah.

Na'ilah on June 4, 2009 at 11:17 PM said...

Salam fa..

akk harap fa tabah menerima kritikan ye.. kritikan itu memberi kite lebih byk berfikir dan lebih matang dalam sgala mslh.

akk yakin..fa kuat. Manusia mmg x lari dari kesilapan. Mungkin masyarakat fikir orang yang wara',berpurdah bersifat kamil..
kita manusia biasa..

dalam penulisan fa, fa tidak lah nmpk marah2, mahupun emosi seperti yg dikatakan oleh hamba Allah. cuma fa bersifat tegas. Muslimah mstilah dalam kelembutan ada ketegasan.. itulah yg akk nmpk pada fa.

sekadar pendapat.. =)

jge diri , hiasi peribadi.. =)

akk sayang fa..

crewradix on June 5, 2009 at 3:17 AM said...

Salam wat semua...Mengapa masih terdapat lagi masyarakat kita yg masih berfikiran sebegitu..kita hanyalah Hamba yg tak lepas dr melakukan kesilapan...tidak semestinya org berpurdah itu alim dan mengikut syariah...Sebagai usahawan M.L.M MUSLIM HPA kita haruslah berfikiran terbuka dan berniaga mengikut syariat islam,tak ada gunanya berpurdah or berkopiah tp masih lg berniaga mengikut MLM konversional...Mat Rock..Mat Rempit..Mat gian pun PERLU PRODUK & PERNIAGAAN HALAL beb...GUNAKAN LAH KELEBIHAN YG ALLAH BERIKAN PADA ANDA UNTUK JLN KEBAIKAN BUKAN KEHANCURAN...PEACE TO ALL MUSLIM AND MUSLIMAT...Korang yg pakai purdah dan pakai lebai ni dgr x lagu rock or korang layan NASYEED jee..Teruskan PERJUANGAN Miss HPA..KITA GEMPUR HPA HINGGA KE PINGGIR HUTANNNN...

Ahliahnizam on June 16, 2009 at 9:42 AM said...

Salam.

Memang susah nak amal agama dalam zaman fasya' an mungkar ni. Tapi Allah janji dengan balasan syurga yang luasnya 10x dunia.

Insya-Allah, doa banyak minta Allah mudahkan segala urusan :D

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice