ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Thursday, March 25, 2010

✿ baik-baik sayang✿


بسم الله الر حمن الر حيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

salam 1 HPA, salam 1 malysia..hehehe..khabare?waras? alhamdulillah..
arini ana nak kupas sikit isu yang sekarang ni kerap kali kite dgr n kita baca di akhbar..cube teka isu apa??erm..isu buang anak la..

ok.tajuk ana arini pun "baik-baik sayang"..ni ana ambik tajuk lagu WALI BAND..memang best sgt untuk pasangan yang tengah hangat.hangus terbakar dek panas "API CINTA"..

OK..bila kita nak mendefinasikan cinta ni kepada satu maksud yang spesifik,memang lah susah..tp pada umum nya cinta ni satu perasan yang ada pada semua makhluk ALLAH.manusia,binatang,tumbuh2an..semua nya ada ALLAH bg anugerah cinta.cinta sememangnya fitrah pada kite semua..di beri rasa cinta ni agar manusia dapat mengembang biakakn nasab keturunannya dgn cara baik.kita sebagai manusia,yang ALLAH ciptakan dengan kelebihan berakal sepatutnya kite pergunakan akal sebaik2 nya.tapi manusia la ni seolah2 hanya ada otak tanpa akal.sama dengan binatang.

berani nya ana kata semua ni sebab segala bukti kita dah sedia lihat.orang sanggup dera anak,sepak macam bola.sampai mati budak tu..apa dosa budak2 tu?anak2 kecil ni umpama kain putih yg bersih suci.kita sebagai ibu bapa ni la yg bertanggungjawab mencorak anak2 ni.bukan merosakn anak2 yg dimana anak2 ni nanti sebagi wasilah generasi akan dtg nanti..

ok..berbalik pada kes buang2 anak merata2 ni..persoalan pertama ana nak ketengahkan..kenapa orang sanggup buang anak??

jawapannya, orang atau golongan yang sanggup buang anak/ bunuh anak adalah kerana golongan ni mudah melahirkan anak tersebut.mudahnya melahirkan anak itu hasil daripada apa?hasil dari seks yang mudah..mudah tanpa ikatan yang halal.perhubungan yang free..
org yg mengandung anak luar nikah ni,MEMANG MUDAH UNTUK BERSALIN. ITU LAH ANTARA SEBAB DIA SANGGUP BUANG ANAK TU.DIA TAK RASA SAKIT MELAHRKAN ANAK ITU..

bagi perempuan yang sah menjadi isteri kepada seseorang lelaki,mmg hakikatnya agak susah / sakit yang teramat masa melahirkan zuriatnya.nyawanya ibarat telur dihujung tanduk.maka,rasa sayang pada zuriat tu sgt tinggi.dengan penuh rasa syukur pada kurniaan ALLAH...so,kat sini kita dah blh paham dh kenapa org sanggup buang anak..dan tak kisah la kenapa orang yg lahir anak haram ni mudah nak beranak..kat dalam toilet pun jadi.

so,kepada adik2,kakak2,abangs2,..semua lah yg terlibat.kita sama2 menjaga satu sama lain.jangan terlalu gelojoh mengejar cara barat yang merosakan diri kite.orang barat pun belajar tentang budaya kita.tapi,dorg belajar kerana nak mencari kelemahan kita supaya dpt melingkupkan kite..tapi,kite bljar dr mereka n terus memperaktikkan tnpa memikirkan kesan yang buruk tu akan terkena kat diri kita sendiri.maka,kita fikir2kan sejenak.jika yang tengah bercinta,berkadar2.bila rasa dah nak terlebih dari kadar,maka segeralah kawen.if xmampu tu,cube kawal2 nafsu..islam dh ajar kita mcm ne nak kawal nafsu.antara nya dgn berpuasa..perbykan amal ibadat pada ALLAH.sibukan diri dengan PERKARA YANG SIHAT.insyaALLAH, jika kita mampu kawal,perkara negetive ni insyaALLAH dapat dibendung.jika tidak mampu banyak,sedikit pun xpe.asalkan ada berkurangn.
JANGAN SAMPAI NASI JADI BUBUR..SELAGI MAMPU MENGELAK,ELAKKAN..JANGAN MENYESAL DIKEMUADIAN HARI..PADA SEMUA,LAKI N PEREMPUAN,TAPI KHUSUSNYA PADA PEREMPUAN,,JIKA KITA SAYANG MACAM MANA PUN PADA LAKI TU,JANGAN SAMPAI TERGADIA MARUAH...SEKALI KITA BERI,SELAMANYA KITA RUGI..ALLAH SENTIASA PERHATI KITA...BERIKAN SELURUH RASA CINTA PADA ALLAH, INSYAALLAH,ALLAH AKAN BERI CINTA YANG TERBAIK PADA KITA..USAH GUSAR,USAH BIMBANG,JANJI2 ALLAH JANJI YANG TAK MUNGKIN DIMUNGKIRI..INSYAALLAH BERBAHAGIA KITA DISINI(DUNIA)
DAN DISANA(AKHIRAT) NANTI...sesungguhnya,ALLAH sentiasa bersama hamba2NYA...

ni ana nak tujukan sebuah lagu untuk semua..lagu baik2 sayang-wali band

"aku tak ingin kau menagis bersedih,sudahi air mata darimu,yang aku ingin arti hadir diri ku,kan menghapus duka mu sayang..kerna bagi ku kau kehormatan ku..dengarkan..dengarkan aku......
hanya satu pintaku...untukmu dan hidupmu..baik-baik sayang,ada aku untuk mu...
hanya satu pintaku disiang dan malammu,baik-baik sayang kerna aku ada untukmu..."



1 pendapat:

zamfadliez on April 1, 2010 at 10:20 AM said...

salam ukhwah..
first,dah lama rasenya tak komen blogger2 semua...hehe,
berkaitan kes buang ank,mungkin antara sedar atau tidak bhwe kes buang ank nie bukan di malaysia sja,tapi berleluase satu dnia..malaysia adlah antare negare pling 'bodoh',maaf...kerana,mudah terpengaruh dgn budaya luar,contonya pakaian...dari care pmkaian yg seksi timbul lah keinginan untuk meng'usha',dari keinginan dtglah seks bebas,dari seks muncul lah seorang bayi,dan dari seorang bayi,berlakulah pmbunuhan...kalau nk diikut kan,hieraki ini semuanya bermula daripada budaya luar yg tidak sihat,sedangkan 'negara islam' sperti malaysia haruslah berwaspada dan menghindari budaya2 begini,but negara kita tidak terkecuali...
semua atas pemimpin,jadi doa kita sebagai org islam agar undang2 negara digunakan dan dipraktikkn,bukan sekadar sample atau pun syarat untuk menjdi sbuah negra,wallahualm...
adiooosss...~!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice