ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Sunday, November 01, 2009

✿ menanti kepulangan khilafah..✿


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




khaifa halukum?hehe..bkhair alhamdulillah..syukur ke hadrat ilahi kerana berkat kurniaanNYA kepada kita.masih lagi kita berkesempatan meghurup udara percuma dari Illahi.semoga kita sentiasa sihat lah hendaknya ye..ni nak kongsi sikit cerita dengan antum semua..pada hari jumaat lepas(30/11/2009),ana dan kawan2 pergi ke pusat dagangan dunia putra..(PWTC)..sebabada pameran kat situ..pameran tentang CRIMINAL WAR..

dengar tajuk pun kite dah leh agak dah kan?so..masa ana kat sana,macam2 la kekejaman,seksaan yang ana dah tengok..walaupun hanya patung ukiran je pun dah cukup mengerikan dah..pada apa yang kita nampak,memang tak dapat nak bayangkan betapa terseksanya mereka,khususnya umat islam yang diseksa dengan ganas nya..contohnya,ada yang kena berdiri sampai 15jam sambil kepalanya di serkup dgn kain.ada yang kena dengan music dengan volume yang kuat sangat2 sehinggakan memecahkan gegendang telinga.dari ukiran patung tu,sampai berdarah2 juga la telinga.ada yang didera dengan paku..didudukkan mangsa tu kat atas kerusi pastu ditembak2 nye paku kat badan mangsa ni..ada juga yang didera dengan duduk dalam kotak keranda...ada yang kena torture dari segi mental,fizikal...macam-macam lah.

masa ana kat pameran tu,macam2 perasaan ada..marah,sedih,takut....tu perasan ana yang melihat je...tapi,macam ne pulak mereka yang menghadapinya??pernah tak kite pikirkan?kekejaman pada mereka ni memang tak kan berakhir..sebab negara islam yang kite dengar2 ni sebenrnya dah lama hilang..sebab tu la tajuk post ana kali ni "MENANTI KEPULANGAN KHILAFAH"..khilafah yang bermaksud ringkas nya SISTEM PEMERINTAHAN ISLAM YANG MENERAPKAN HUKUM ALLAH SECARA KAFFAH..khilafah juga adalah kepimpinan umum bg kaum muslimin didunia utk menegakkan hukum2 syariat islam & mengembang rislah/dakwah islam ke seluruh penjuru dunia...ok....
Dalam surah al-baqarah ayat 208 Allah berfirman,:-

Wahai orang2 yang beriman!! masuklah kamu ke Dalam ugama Islam kaffah (dengan mematuhi) Segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; Sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu Yang terang nyata.

apa makna kaffah? maksud khaffah ini adalah menyeluruh,merangkumi semua aspek..jika sistem kepimpinan kita dijalankan secara kaffahnya mengikut syiar islam,hukum2 yang Allah swt tetapkan,sudah pasti perkara yang macam ni tak berlaku.


cube kite renungkan sejenak..macam mana sistem di negara kita ni dijalankan?adakah menepati apa yang termaktub dalam AL-QURAN?yang disarankan melalui AS-SUNNAH?tapi...apa yang telah didahulukan?apa yang telah diutamakan?sedangkan pada alam nyata nya semua tu hanya kata2 dusta yang tidak bermakna..
dalam surah al-furqan,ALLAH SWT berfirman pada ayat 52:-

oleh itu, janganlah Engkau (Wahai Muhammad) menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah Dengan hujjah-hujjah Al-Quran menghadapi mereka Dengan perjuangan Yang besar dan bersungguh-sungguh.


dari Nu'man bin Basyir berkata, Rasulullah SAW bersabda :-

"Telah datang MASA KENABIAN di tengah2 kalian, sesuai dengan kehendak Allah, kemudian masa kenabian itu akan diangkat oleh Allah hingga masa itupun berlalu,kemudian akan datang masa KHILAFAH atas MINHAJ KENABIAN yang akan tetap ada selama ALLAH kehendaki..lalu masa itu pun berlalu..kemudian akan datang masa MULKAN ADHAN(kekuasaan yang represif) yang akan tetap ada selama ALLAH mengkehendaki, lalu masa itupun berlalu..Kemudian akan datang datang masa MULKAN JABARIYYAN (kekuasaan kuku besi) selama ALLAH kehendaki,lalu masa itupun berlalu atas kehendak ALLAH..kemudian akan datang masa KEKHILAFAN ATAS MINHAJ KENABIAN kemudian (Baginda rasulullah saw) diam."

jom tengok gambar yang ana sempat dan boleh ambik masa kat pameran..camera xleh bawak masuk..so,posing kat luar je.jom intai..

peace..no war!!!

sentiasa dihati..


dah macam kat palestine lak ni!

wahai khilafah,kehadiranmu ku nanti..
satu hari .....pasti....


1/11/2009
-miss_hpa-


4 pendapat:

KhILaFaH FiGhTeRs on November 1, 2009 at 3:17 PM said...

takbir!!!

ALLAHUAKBAR...

YA ALLAH BANGKITKANLAH KEPADA KAMI LEBIH RAMAI LAGI PARA PEJUANG SYARIAH DAN KHILAFAHMU..

KAMI AMAT RINDU AKANNYA,
KAMI AMAT INGINKANNYA YA ALLAH....

DENGANNYA SERUAN JIHADMU KEMBALI BERALUN.

SERUAN MENEGAKKAN SYIAR AGAMAMU KEMBALI BERKUMANDANG...

HAYYA ALAL JIHAD FISABILILLAH!!!!

KATA2 JIKTUKUM LI YUHARRIRUKUM MIN IBADATI BIL IBAD ILA IBADATI RABBIL IBAD KEMBALI MEWARNAI KEKUFURAN. MENCERAHKANNYA. MEMBERI CAHAYA...

BANTULAH KAMI YA ALLAH.!!!
BANTULAH KAMI YA ALLAH!!!!
BANTULAH KAMI YA ALLAH!!!!

mohd abu al ghida on November 2, 2009 at 5:27 PM said...

cuba singgah www.mykhilafah.com

Anonymous said...

semangat yang membabi buta

menafsirkan hadis mengunakan akal tanpa merujuk kepada syarahan ulama'

kembalilah kepada quran dan sunnah, ikutlah sunnah rasulullah, perjuangkan sunnah dulu, baru Allah hadiahkan khilafah.

hizbut tahrir dah sampai 1 abad pun tak dapat2 tubuhkan lagi khilafah, tak habis2 dok tunjuk kekejaman orang kafir dan suruh orang sedih dengan apa yang terjadi dengan umat islam di luar sana. Bertindaklah mengikut sunnah oi..

♥MiSs WaFa♥ on June 9, 2010 at 11:04 AM said...

ni xde kena mgena dgn hizbut tahrir k?..

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice