ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Tuesday, October 27, 2009

✿untuk kita semua...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

lama juga rasanya ana tak menulis,nak cerita apa2 kat antum semua..tapi..harini ana ada satu perkara untuk dikongsikan bersama antum.sambil berkongsi,harap kita dapat fikirkan,renungkan dan bincangkan bersama..

pada jam 9malam tadi,ana dan tiga orang kawan(faridah, majidah n adninnaim) ana keluar untuk pergi makan.lepas habis makan,faridah ajak ronda kat taman tasik titwangsa..ronda duk dalam kereta je..tak singgah pun.kononnya kami ni nak release tension je la.tengok pemandangan malam..tapi..sepanjang kitorang ronda kat situ,kami tengok banyakk pasangan merpati berjoli-joli..tengah berfoya..yang bestnye,semuanya macam loving sangat2..macam dah hilang rasa malu..lupa tudung yang tersalut kat kepala...kalau kita nak husnuzhon kononnya mereka suami isteri pun..ana rasa macam tak boleh terima.mustahil suami isteri nak bermesraan di khalayak ramai.bermesraan dengan penuh keghairahan depan khalayak ramai dalam gelap..kat taman tempat public lak tu..kalau suami isteri sekali pun..nak mesra2 macam tu tak payah nak tunjuk tayang kat orang ramai..tapi,kalau dah status suami isteri tu tak kisah la lagi..tapi ni yang belum kawen ni..mejoriti yang beragama islam pulak tu..orang yang tak de agama tak de pulak ana nampak kat situ..erm..ni ke 1 MALAYSIA yang di banggakan?ni ke ciri negara islam yang berlatar belakangkan ciri budaya barat?

kalau kita perasan sekarang..kat astro..sehati berdansa la.tangkap muat la..jangan lupa lirik la...apa lagi??semua ni realiti tv yang ditiru dari barat.sambutan dari kita,orang melayu khusus nya amat mengalakkan...sehati berdansa,pasangan suami isteri dari kalangan artis2 melayu.memang la mereka sudah berkahwin.tapi perasan tak kadang2 tarian diorang melampau.. agak "terlebih"..paham2 la maksud ana ek..sebab ana pernah tengok sekali dulu...dari segi baju yang merepek.tarian yang menghairahkan...erm..macam program tangkap muat lak..sapa tau??kalau tak tau tak pe..ana cite apa yang ana tau ye..program ni khas untuk si isteri diamana,suami dorang yang masukan nama diorang supaya penampilan si isteri ni di ubah..dalam tangkap muat ni,ada la dua orang profesional ni..sorg pakar make up..sorg lg pakar fesyen..ada sekali ni ana tengok,si suami ni cite ,dia masukan isteri dia kat program ni sebab dia kata sejak isteri dia lahir kan anak pertama dorg,isteri dia asik pakai baju kurung je..pastu,si pereka fesyen ni di benarkan masuk ke bilik tidor pasangan suami isteri ni..habis almari si isteri ni di punggah..pereka fesyen ni kata.."satu almari baju kurung dia"..macam2 la perek fesyen ni cakap.pastu,dorang bawak isteri ni pergi butik..semua baju dalam tu seksiiiiiiiiii sgt2!! pucat muka isteri ni..si isteri ni terus terang cakap kat pereka fesyen ni dia tak nak baju seksi..pastu..si pereka fesyen ni kata.."eh..suami tak bagi ke?padahal dia yang complain kau pakai baju kurung 24jam.."..samapi macam tu skali..dan pereka fesyen ni kata.."takut pakai seksi sebab takut nampak ketiak ke?"

bagi ana,si suami tu tak patut la.cantik si isteri tu hanya untuk dia je..dia tak marah ke pereka fesyen tu pegang2 isteri dia?? bukan mahram tu!!..suami yang bayar mahar..tapi selamber je bagi orang pegang isteri dia..pastu suh orang ubah penampilan isteri.nampak sangat dia tak terima isteri dia seadaanya..if isteri tu macam dah selekeh2, bawak bincang la..tak payah la sampai nak bagi masuk astro!!.yang isteri pun satu..kena selalu la jaga penampilan untuk suami..bukan jaga penampilan untuk boyfriend!

kalau dipikirkan balik..betapa mudahnya unsur barat tu masuk ke minda umat islam khususnya tanpa kita sedari..atau kite sedar pun.tapi kita pandnag remeh je..erm..


salam


4 pendapat:

Anonymous on October 28, 2009 at 2:52 AM said...

salam..apa kata anti buat satu group dgn kawan2..untk sama2 cuba dekati mereka yg berkapel ditepi tasik 2..cb edar risalah or apa2.yg blh sedarkan mereka...kalau prlukan bantuan,mtk phak mjlis agama,atau unit amal ke..sama kita usahakan..kearah bjuang utk tgakkan syariat islam d dalm negara kita.

♥MiSs WaFa♥ on October 28, 2009 at 9:52 AM said...

salam..pernah jugak trpikir gak nak buat gitu.tapi,susah nak cakap...klu cinta tu dah tegar.apa pun xingat dh...tp thanks atas pendapat

zamfadliez on October 29, 2009 at 9:38 PM said...

nice post..~!carry on with a good things...salam..~

KhILaFaH FiGhTeRs on October 30, 2009 at 1:19 AM said...

RASULULLAH PERNAH BERSABDA,
"KELAK UMMATKU AKAN MENGIKUTI JEJAK LANGKAH ORANG2 SEBELUM MEREKA, SEJENGKAL DEMI SEJENGKAL, SEHASTA DEMI SEHASTA, SEHINGGAKAN ADA YANG MASUK KE LUBANG BIAWAK, MEREKA AKAN MENURUTINYA"

ITULAH REALITY UMMAT ISLAM. hari ini, kita mengikuti mereka bukan sekadar, dalam berhukum, dengan berhukum kepada thaghut, berekonomi, ekonomi kapitalis, berpolitik politik demokrasi, berpendidikan pendidikan sekular, berakhlak dengan hedonis,

tidak lagi melihat islam sebagai cara hidup, kerana pemisahan agama dari kehidupan, fashl ud din anil hayat, pemishan agama dari kehidupan telah membenak di dada kaum muslimin bukan sekadar di Malaysia, malah seluruh dunia,

erm, edar risalah nanti kena tahan akta hasutan, itu yang terjadi hari ini ya akhi, dan ukhti, bukan x de badan2 ngo, atau politk islami yang benar2 islami berjuang mengedar makalah atau nasyrah, tapi mcm biasalah apabila islam itu hany ada pada nama,

mereka yang lebih mendengar arahan atasan, akan mengangkut para pencinta syariat ALlah nih, para perindu islam, tp tuh r apa pun uslubnya,

Insya'allah para pencinta kebenaran, para pencinta keagungan islam ini tidak pernah akan mati, tidak pernah akan lput, para singa-singa ALlah ini akan sentiasa di hidupkan menjaga agamanya, walaupun dunia menindas, walaupun dunia menghalang, tetapi cinta mereka pada ALlah lebih dari segalanya...

insya'allah,
semoga kita di antara mereka yang dinyatakan RASULULLAH sebagai thaifah mansyuriah bil ra'ayatu suud. para pejuang islam akhir zaman pengibar panji hitam. yang dunia bagi mereka hanyalah jambatan menuju kepada akhirat kehidupan abadi yang kita kekal di sana. Amiin. Insya'allah.

amin...

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice