ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Monday, October 26, 2009

✿kenapa cincin pernikahan harus disarungkan ke jari manis?...✿


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


hehe..kenapa la agaknya yer??cube kite pikir dulu sebelum tengok jwpan..
aturan n ciptaan ALLAH tu,maha hebat,kretif..
kadang2 kite tak terpikir pun benda2 macam ni..kan??so...jom kite baca apa kah jawapannya.
tapi,untuk menampakkan yang tersurat dan yang tersirat,jom kita buat sama2..ikut langkah2 yang ana tulis ni ek..


1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk ke dalam(rujuk gambar dibawah)


2. Kemudian, 4 jari yang lain pertemukan hujungnya.

3.cube buka ibu jari anda, ibu jari menwakili orang tua, ibu jari boleh dibukakan??ini kerana semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua kita akan meninggalkan kita suatu hari nanti.


4.Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereke memiliki keluarga sendiri, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.

5.sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking, yang mewakili anak2. cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.

6. selanjutnya, tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat dimana kita menaruh cincin perkawinan anda, anda akan rasa pelik dan heran kerana jari tersebut tak boleh dibuka. sebab jari manis mewakili suami dan istri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain.
tapi boleh buka..tapi tak la seluas bukaan yang lain... Cinta suami isteri kekal abadi. insyaallah..

p/s:- sumber email dari seorang sahabat




6 pendapat:

ღ TeRU²bOzUღ on October 26, 2009 at 7:08 PM said...

weh, org try wat,mmg tak leh..

thanx 4 da info

mish u :))

Anonymous said...

thanks 4 d info....sgt menakjubkan...ana nk mintak izin copy n paste...dari miss HPA

♥MiSs WaFa♥ on October 29, 2009 at 1:23 PM said...

salam..ya..boleh..silakan untuk copy..hehehe..mmg menakjubkan..

maslina on December 8, 2009 at 12:32 AM said...

setiap ciptaan Allah...pasti ade sebabnye...

F@QIHFIQH on January 21, 2010 at 6:01 PM said...

syukran atas info yang menarik..mnx izin copy..

anita on January 29, 2010 at 10:23 PM said...

Salam, sy nak minta izin copy artikel ni..

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice