ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Sunday, September 12, 2010

✿wanita di mata lelaki...✿



بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


alhamdulillah.tanpa kite sedar,dah 4 hari ramadhan meninggalkan kite...semoga dalam kemeriahan dan keseronokkan kita dalam meraikan syawal ni tidak membuatkan kita alpa dan leka dalam menunaikan ibadah kita dan jangan kita lupa pada insan yang serba kekurangan dalam menyambut syawal ini.

seperti yang kita lihat,samada dalam suasana raya atau diluar waktu perayaan..manusia kebanyakannya ter"cuai" kerana terlalu ghairah dalam aspek perhiasan diri.ingin ditekankan kepada kaum hawa.tidak lah salah sama sekali untuk mencantikkan diri.tapi biarlah berkadaran..biar kita nampak kemas lebih dari kita nampak cantik.cantik biarlah pada tatapan mata yang layak.kerana kecantikan berlebihan pada kaum wanita boleh menimbulkan fitnah.disamping dapat megoyangkan iman kaum adam.


wanita ini sememangnya ALLAH ciptakan sebagai makhluk yang indah dan cantik dan mempunyai daya tarikan yang tinggi.maka,bagi saya,sesetangah wanita yang suke bermake tebal ni hanya ingin menipu diri sendiri dan mata2 yang memerhati .alatan solekan ni sebenarnya boleh lebih merosakan kulit..tapi tak salah pun kalau nak makeup.tapi biar adil la.khas untk yang dah berkahwin la.jangan la di luar rumah,bercantik2 berlebihan.kat rumah,kusut masai.nanti dapat kawan baru,baru tau.hehe


kembali pada tajuk posting kali ini.wanita di mata lelaki..bagaimanakah pandangan mereka pada kaum hawa ni??adakah cukup kecantikan yang menjadi pandangan utama?..jawapannya YA!.ya sama sekali.tapi kecantikan yang seperti mana yang mereka ingini?cukupkah sekadar kecantikan pada luaran saja?tidak..kecantikan luaran hanya untuk pandangan kosong saja.tapi,kecantikan dalaman lebih diperlukan di pandangan mata lelaki sejati.

kadang-kadang,wanita sanggup buat apa saja untuk nampak cantik.bermake up,berpakaian yang mungkin menarik perhatian..ada sesetengahnya yang sanggup mendedahkan sikit keindahan yang ada pada diri nye semata2 untuk menarik perhatian si lelaki..ya..memang lelaki suka kan nya.tapi sekadar suka untuk melihat saja kerana ianya percuma..
show percume,sapa tak mau tengok kan?



ramai wanita yang beranggapan menutup aurat secara sempurna mungkin dipandang sebagai kolot dan tidak "up to " dalam berfesyen.anggapan ni salah sama sekali kerana ini pemikiran barat yang telah meracuni pemikiran kita.nilai wanita yang menjaga auratnya itu sangat tinggi nilainya.terutamanya bagi seorang lelaki yang bernama suami.menjaga aurat dengan baik ,umpama menjaga keselamatan dan maruah diri.selagi tinggi penjagaan maruah kita,orang akan hormat pada kita dan kita tidak akan dipandang murah oleh lelaki.


sekarang ni,apa yang kita nampak,ramai je yang tutup aurat..tapi sempurnakah penjagaannya?dek terlalu banyak fesyen bertudung yang terlampau sehinggakan hilang fungsi sebenar tudung tu.ia..tudung tu hanya la sejenis kain.tapi,kain ini walaupun ianya sekadar kain,tapi nilai nya tinggi.tapi sekarang dah disalah guna kan.cuba kita kaji semula,apa definisi tudung itu dari aspek islamik?supaya kita paham apa tudung itu sebenarnya.

kita sebagai kaum wanita sewajibnya menjaga harga dan maruah diri supaya kita sebagai wanita akan lebih bernilai dimata lelaki.kita sepatutnya lebih kan menjaga kecantikan dalaman kita dari segi rohani,spiritual.supaya kecantikan dalam kite terserlah lebih dari kecantikan luaran.supaya kita boleh jadi wanita solehah...

Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

tak semua laki akan terpikat dengan kecantikan luaran semata2.kecantikan dalaman itu lebih berharga...kerana sesungguhnya,seindah hiasan adalah wanita solehah.semoga kita dapat menjadi isteri yang akan menjadi kebanggaan kepada para suami.



Kasih dengarlah hatiku berbicara
Kasih izinkan diriku bertanya
Bisakah cinta bersemi
Mengundang restu Ilahi
Adakah bahgia yang diimpi
Menjadi satu realiti.

Kasih ku sedari kekurangan diri
Kasih ku insafi kelemahan diri
Ku ingin sunting dirimu
Menjadi permaisuri hatiku
Sebagai isteri yang berbudi
Kebanggaan para suami

Wanita hiasan dunia
Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan
Syurga dalam rumahtangga

Hanya itu yang ku inginkan
Dari insan yang amat kusayang
Damaikanlah resah hatiku
Aku rindu kasih dan sayangmu
Terimalah seadanya
Akulah hiasan pelamin hidupmu

Andainya tiada jodoh
Untuk ke singgahsana
Ku pasrahkan segalanya
Kerna takdir yang akan menentukan
Impian kasih

Album : Impian Kasih
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com







2 pendapat:

z@i on January 5, 2011 at 3:22 PM said...

salam...

wanita tu sendri mahal.. xkn senang2 je nk bg org tgk.kn?

♥MiSs WaFa♥ on January 5, 2011 at 5:57 PM said...

haah.btol2!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice