ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Wednesday, December 30, 2009

bila di fikir-fikirkan.....


Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani..


Assalamualaikum wbt.


ok..kenapa ana tulis tajuk macam ni? "bila di fikir-fikirkan" ....
ye..ana nak kait kAn dengan satu iklan di TV khusus nye..mungkin ana agak lambat tau tentang kewujudan iklan tersebut sebab ana jarang tengok tv sejak2 ni..tapi semalam,ana tengah makan..sambil makan tu tengok la tv..pastu ada iklan yang kalau antum semua perasan yang ada kanak2 berbilang bangsa tengah main kawin2..budak yang kawin tu pulak,sorg budak perempuan melayu dan budak lelaki india.iklan ni nak menunjukan konsep apa ye??sudah pasti nye 1 MALAYSIA kan??yang sakan jadi sebutan orang.."salam satu mlysia la..apa la..macam2 lagi..mungkin ada baik n buruk nye..tapi berbalik dalam iklan ni...mungkin tujuan dia nak menunjukan konsep 1 malaysia ,tapi ana rasa macam dlm iklan tu juga menganggap 1 malaysia ni umpama macam nak mengabungkan semua gama jadi 1 juga..1malaysia 1 agama..macam tu kah???sebab dlm iklan tu melayu a.k.a org beragama islam kawen dgn beragama hindu?

kite paham ianya sekadar iklan saja..n bukan lah satu perkahwinan yang sah kan..tp maksudnye tu yg buat kite terpikir...ada kah 1malaysia tu juga boleh membawa ke pada 1 agama?


Islam adalah agama yang indah ,mudah,agama yang satu...islam is the way of life..tapi tak la jadi terlalu mudah seperti yg digambarkan dlm iklan tu..

seperti yang kite sedia tahu,negara kita ni negara islam...tapi sekarang?adakah Islam itu hanya tinggl pada nama nye je?tapi x di praktikan sehinggakan ada yang sanggup meng'SATU'kan perkara yang tak sepatutnya di'SATU'kan??so bila di fikir-fikirkan macam ne??

sekadar untuk membuka minda kita bersama..kite fikirkan bersama...

THINK POSITIVE, BE POSITIVE...


"bawalah Allah ke dalam hati kita selalu,

nescaya tiada duka untuk kita...

bawalah Allah ke dalam hati kita selalu,

nescaya musibah dunia tiada apa untuk kita..

lampau Allah telah membantu kita..

kelmarin Allah telah membantu kita..

percayalah,

hari ini dan selamanya Allah tetap akan membantu kita...

semoga kita menjadi hamba Allah yang paling bahagia disisiNYA"


ONE HPA,ONE HOPE,ONE JIHAD TOWARD ONE ISLAM!!


TERUS GEMPUR HPA!




0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice