ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')


Saturday, February 14, 2009

PJS Syed Ageel Syed Mahayadin


PAKSAAN ABANG, MERINTIS SYED AGEEL MENCIPTA KEJAYAAN

Sebelum mengenali HPA, beliau menganggap semua syarikat yang menjalankan perniagaan secara Multi Level Marketing (MLM) adalah sama sahaja. Walaupun menjual produk yang berbeza, namun sistemnya tetap sama. Yang menaja (upline) pasti akan kaya. Yang ditaja (downline) selamanya akan menjadi mangsa kepada penaja.
Itulah anggapan awal PJS Syed Ageel ketika beliau mula-mula diperkenalkan HPA oleh abang kandungnya sendiri, di sebuah restoran Nasi Kandar di Butterworth. Abangnya, Syed Salahudin adalah seorang peguam syarie yang mempuyai firma guamannya sendiri di Butterworth. Terdetik di sudut hati kecilnya yang menganggap mengapakah abang kandungnya sanggup menipu dan mempergunakannya sebagai ‘downline’ semata-mata mencari keuntungan lumayan melalui perniagaan ini.

Maklumlah pada waktu itu beliau berjawatan tinggi sebagai eksekutif kanan audit dalaman di Penang Port Sdn Bhd. Anak muda lulusan Perakaunan ini menerima HPA dengan berat hati atas paksaan abangnya. Pada peringkat awal, beliau memasuki HPA bukan atas kesedaran dan benar-benar menjiwai perjuangan HPA.

Setelah menyertai HPA pada Ogos 2006, PJS Syed Ageel telah hadir kursus Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA pada November 2006. Dari kursus itu barulah beliau menyedari bahawa MLM HPA tidak sama dengan MLM dari syarikat-syarikat lain yang pernah diketahuinya. Ada penekanan kepada konsep syariah dan menepati kehendak dan tuntutan perniagaan secara Islam.

Jutawan muda hasil keluaran PBC ini benar-benar menjiwai dan menghayati perjuangan HPA setelah hadir kursus tersebut. Hati beliau tersentuh setelah mendengar ceramah dan cerita-cerita perjuangan dalam HPA yang disampaikan oleh pemimpin-pemimpin yang telah lama berkecimpung di dalam HPA. “Atas Dasar Tanggungjawab Bersama, Memikul Amanah Allah dan Tuntutan Fardu Kifayah, Maka Ini Satu Perjuangan”. Ungkapan itu sering mengantui jiwa dan fikirannya. Dia mula berfkir betapa murninya perjuangan ini.

Akhirnya PJS Syed Ageel mula mengatur langkah memperkenalkan HPA kepada keluarganya, rakan-rakan sepejabatnya, sahabat handai jauh dan dekat, juga kepada sesiapa sahaja yang dijumpai dan ditemuinya. Perasaan malu, segan, rendah diri, takut dan segala jenis sifat negatif dibuangnya jauh-jauh. Tekad dan azam terus ditanam bagi memastikan perjuangan untuk memartabatkan HPA terlaksana. Yang pasti tiap-tiap rumah umat Islam mesti ada barangan HPA. Kesedaran terhadap penggunaan barangan yang ada unsur syubahah dan haram perlu dilakukan segera. Jiwa dan minda umat Islam perlu dibetulkan dengan segera.

Tanggal Mac 2007, PJS Syed Ageel meletakkan jawatannya dengan Penang Port Sdn Bhd. Pelbagai reaksi negatif diterimanya sama ada dari rakan taulan dan saudara mara akibat perletakan jawatan itu. Namun beliau percaya rezeki Allah ada di mana-mana dan yakin dengan ayat yang sering diutarakan kepada jaringannya “Allah Memberi Mengikut Prasangka Hambanya”, “You do the same, you get the same” & “When there is a will, there is a way”.

Dia bersama isteri tercinta PJS Suhaiza Rusli mula mengorak langkah lebih jauh. Medan perjuangannya bukan lagi di sekitar Pulau Pinang dan Sungai Petani, malah sudah menjangkau ke Johor, Kuala Lumpur, Selangor dan juga menyeberangi Selat Melaka ke Medan dan Palembang di Indonesia.

Alhamdulillah, berkat usaha dan kegigihan beliau, walaupun baru 20 bulan menyertai HPA, beliau telah berjaya meraih pendapatan lebih RM15 ribu sebulan. Nasihat beliau kepada seluruh masyarakat Islam Malaysia agar segeralah menyertai HPA. Rugilah kepada sesiapa yang tidak mengenali HPA ataupun meninggalkan HPA. Baginya, bersama HPA adalah suatu jihad ekonomi untuk membangunkan ummah. Jika tidak sekarang, bila? Jika tidak kita, siapa lagi yang akan memartabatkan ekonomi ummah ini.

Ends…


2 pendapat:

[basyeera] on February 19, 2009 at 6:28 PM said...

yg ni yg xbleh bla ni..
huahuahua..
=p

♥MiSs WaFa♥ on February 19, 2009 at 6:43 PM said...

salam..awat x leh bla lak???dia sorg pemimpin yg berjaya.berhemah tinggi n dkagumi tau!!dia antara pemimpin yg ptt di contohi!

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice