ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')


Friday, July 29, 2011

✿marhaban ya ramadhan...✿



بسم الله الر حمن الر حيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

...اللهم بلغنا رمضان بقلوب تخلو من الحقد
...يارب
...إذا أسأت إلى الناس فأعطني شجاعة الأعتذار
...وإذا أساء لي الناس فأعطني شجاعة العفو

Ya Allah Sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan dengan hati yang bersih dari kebencian.
Ya Allah...
jika aku telah menyinggung hati seseorang,berikanlah aku keberanian untuk memohon maaf...
dan jika seseorang telah menyinggung perasaanku,maka berikanlah aku keberanian untuk memaafkannya...


Alhamdulillah Ramadhan kini menjelma.bulan yang dirindui oleh para mukminin dan mukminat.bulan yang penuh barokah.
lagi berapa hari saja lagi kita akan dikunjungi oleh bulan yang mulia ini.bagaimana dengan persediaan kita untuk menyambutnya?semoga kita bersedia dengan lawatannya selama sebulan dengan penuh keredh
aan dan keinsafan dalam diri kita..sudahkah kita senaraikan dalam fikiran kita tentang aktiviti yang perlu kita manfaatkan pada bulan ramadhan ni?atau kita dah mula menempah kuih raya,baju raya,set langsir baru dan sebagainya???

beribadahlah seumpama ia ibadah kita yang terakhir...andai ini ramadhan kita yang terakhir,inilah peluang kita memanfaatkan ia sebaik-baik nya.jadikan ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun lalu...peringatan untuk diriku juga..walaupun kini kali pertama berpuasa tidak bersama keluarga tercinta...mungkin berpuasa diperantauan ini akan lebih memberi pengalaman dan pengajaran yang bermakna untukku..apa pun,bersyukurlah pada Allah,kerana masih memberi peluang pada kita semua untuk bertemu lagi dengan bulan ramadhan.


dan dikesempatan ini,saya ingin memohon kemaafan kepada semua,terutama keluarga saya,sahabat-sahabat dan semua yang mengenali saya..semoga ramadhan kali ini memberi ketenangan kepada kita untuk berpesta ibadah.rebut setiap masa yang ada dengan kegiatan berfaedah.sesungguhnya bulan puasa bukanlah bulan yang hanya untuk kita menahan diri dari lapar dan dahaga,tapi ia juga bulan yang mengajar kita erti kesabaran untuk mengawal hawa nafsu,mengajar diri erti keredhaan , keinsafan dan kesederhanaan...semoga keredhaan Allah swt sentiasa bersama kita semua.

mudah-mudahan di bulan yang barokah ini dapat memberikan jutaan rasa keinsafan dan kesyukuran pada diri kita semua...sentiasa bermuhasabah diri.semoga segala ibadah kita ikhlas kerana Allah swt...


Thanks Allah,we have lived to see another Ramadhan and pray for
the forgiveness of those who have not..
Taqaballahu minna wa minkum..

ikhlas dariku...
siti ibtihal wafa...



0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice