ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')


Tuesday, December 07, 2010

ღsetiap permulaan pasti ada akhirnya....ღ



بسم الله الر حمن الر حيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



ya Allah,
mereka ini sahabatku..
mesra kami penawar duka..
rindu kami menambah cinta..
rajuk kamu membuah ceria.


ya Allah,
silaturahim kami ukhuwah fillah..
bermusuh kami nauzubillah..
berpisah mati, insyaAllah..
pengubat hati doa rabitah.

ya Allah,
rahmati kami meniti usia,
terpisah kami di alam nyata..
temukan semula di Taman Syurga..
Amin ya Allah..

maka bermula la sebuah kisah..pada tanggal 25 may 2008,tarikh dimana terdaftarnya diriku sebagai salah seorang pelajar di sebuah kolej yang dikenali sebagai KOLEJ ISLAM ANTARABANGSA/ INTERNATIONAL ISLAMIC COLLEGE(IIC).
DIPLOMA PENGAJIAN SAINS ISLAM DAN KONTEMPORARI(DIC) telah menjadi krusus pilihan ku di iic.kini,cukup 7 semester telah berjaya ku lalui.sudah tiba masanye untukku mengundur diri dari IIC.terlalu banyak kenangan manis dan tidak kurang juga yang pahitnya telah pun terpahat di hati sanubari.setiap pertemuan itu sudah pasti ada perpisahannya.hanya yang tinggal sebuah kenangan yang terukir didalamnya..apa yang lebih menyentuh hati,ruangan minda adalah kenangan bersama para sahabat,para pensyarah...segalanya terlalu bermakna..
kepada pensyarah2,jutaan terima kasih ku rakamkan untuk kalian semua.kerana kesabaran,kegigihan dalam mencurahkan ilmu kepada anak muridmu.moga allah yang mamp membalas jasa baik kalian.
kepada sahabat2 seperjuanganu,terima kasih juga ku ucapkan kerana sudi menjadi sahabatku,segala susah senang kita lalui bersama.setiap masa kita bersama akan sentiasa ku rindu selalu.

untuk sahabatku:

RISALIZAH BT MANAF

lisa,terima kasih ku ucapkan ats sgala pertolonganmu dikala susah senangku,kau pasti ada disisi untuk menjadi penghibur.gurauanmu sentiasa mengembirakan hati.ketulusanmu sentiasa menenagkan hati.dalam keriuhanmu,kau dikalangan yang berjaya.semoga langkah perjuanganmu tiada penghujungnya ,begitu juga ukhwah yang kita bina,moga tiada akhirnya.




NURAIN YUSUF


AIN,disaatku lemah,kebuntuan.kau la pemangkin semangat.ketegasanmu menjadi contoh pada para muslimah.kecerianmu memukau.senda gurau antara kita sentiasa diingatan ku..sepanjang persahabatan kita,pasti ada kekurang dariku..maafkanku seikhlas hatimu.





HAZRIN A-WANIS

ANIS,seindah nama dan seindah rupa..kau lah sahabat pertamaku di iic.tak kan ku lupakan saat pertama ukhwah kita terbina.hingga kini dan selamabya kau tetap sahabatku.semoga terus maju jaya dalam setiap usaha mu..dari jauh ku titipkan doa dan semangat untuk mu.






FAZRINA MD HAKIB


INA,senyumanmu melembutkan hati.kesetiaanmu merawat luka.kau teman terbaikku.semoga kau terus tabah menghadapi hari-hari yang mendatang dan keceriaan sentiasa kekal dalam dirimu.jangan lemah dengan apa yang melemahkan.jangan jatuh pada yang menyakitkan..
kegembiraan dan keindahan yang selayaknya untukmu..




RAZIA ANSAR

RAZIA,kau antara sahabat yang banyak menyedarkan ku,mengenalkanku erti dunia...segala nasihatmu menjadi panduanku yang tak kan ku sia kan.gelak tawa mu,akan sentiasa menjadi musik dikala sepiku.segala kata-kata hikmahmu akan ku manfaatkan.kau umpama mawar yang mekar indah.semoga menjadi isteri yang solehah,dan ibu mithali..dan semoga dirimu menjadi contoh pada para muslimah.




NURUL AMIRA BT ABDUL SAMAD

AMIRA,perkenalan singkat kita menghasilkan ukhwah yang erat.
kau umpama sebuah diari hidupku.kau telalu mengerti tentangku.walaupun pertemuan kita terlalu singkat,tapi ku yakin persahabatan kita pasti kan terus berkekalan.





ramai lagi ingin ku ungkapkan disini.tapi cukup la sekadar disini.kerana semua sahabatku amat berharga...dan sudah menjadi lumrah,perpisahan itu amat menyakitkan.tapi,kita masih punya kenangan yang tak akan pernah hilang.sepanjang kita bersahabat,adakalanya memedihkan.tapi tanpa kita sedar dan kita sangka,pabila perpisahan datang menyapa,segala yang pahit itu kini menjadi indah.seindah persahabatan kita semua.harapanku,semoga ukhwah kita tak terhenti disini.bergerak seiring dengan perjuangan dakwah kita.tidak akan ada yang tercicir..
ku abadikan kisah ringkas kita dalam blog ku yang tercinta ini agak tibe saat satu ketika nanti ada di antara kita mula melupakan,dan blog ini la akan membantu memperingatkan...

akhir kata dariku,maafkan andai diriku pernah melukakan hati2 kamu semua.yang pasti,kasih sayangku, doa dan semangatku sentiasa ada untuk kamu semua..

yang ikhlas dariku...

SITI IBTIHAL WAFA.
DIC081030
2008-2010






















2 pendapat:

Unknown on April 30, 2011 at 10:53 PM said...

SALAM..KAK WAFA...SALAM KASIH SYG, SYG PENUH KERINDUAN .... :)RINDU SEKALI PADA SENIOR2..MMG BERBEZA SKALI SUASANA SKRG TNPA KALIAN..RIANG TAWA KALIAN KDG2 MENERPA... SEMOGA KALIAN BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT ..AMIN ...

♥MiSs WaFa♥ on April 30, 2011 at 11:53 PM said...

salam shida.mmg sedih nk berpisah.tp syukur la kerana kite dh diberi pluang utk brjumpa n mbina ukhwah,moga ianya kekal.teruskn prjuangan.moga kejayaan brsama mu adikku

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice