ღjangan bersedih...ღ

✿be my important persons...✿

.::♥ SYURGA CINTA ♥::.

"♥"Allahumma ar Zuknaa Hubbak, Wa hubba Man Yuhibbuk, Wa Hubba ‘Amalin Solihin Yukorribuna ila Hubbik." Ya Allah, aku mohon cintaMu, dan cinta orang orang yang menyintaiMu, dan cinta orang yang beramal soleh mendekatkan aku kepada cintaMu. Jodoh dari Allah… masuk meminang dan langsung bernikah,cinta berputik selepasnya,maka itulah SYURGA CINTA "

ღkalamku...ღ

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

(◠‿◠) (◕‿◕ ''')

Top 10 Members

Saturday, May 10, 2014

tahniah untukmu sahabat kesayanganku...


بسم الله الرحمن الرحيم
 alhamdulillah, segala puji bagi Allah swt, yang mentadbir sekalian alam..syukur dengan izin Nya, saya masih bernafas hingga saat ini.alhamdulillah..dan diberi peluang untuk saya meluahkan isi hati saya kat blog ke sayang ni..ada atau x orang baca, wallahu a'lam..tapi tadi lepas dapat email,ada seorang hamba ALLAH yang perihatin, hantar komen kat blog ni "hidup lagi ke dah meninggal tuan punya blog ni? "..tersenyum saya membacanya..ada juga yang sudi tengok blog yang ditinggal lama ni. alhamdulillah, ada sikit masa berbaki ni untuk saya menulis...apa pun terima kasih atas pertanyaan.alhamdulillah saya masih hidup harini..tak tau la kot lepas ni Allah ambik ke.hehe..wallahu a'lam..barakallahu fik.

apa lah hidup sebagai hamba Allah tanpa masalah, 
Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. 

(QS. al-Ankabut: 2-3)

semoga ujian yang hadir kita terima dengan sabar dan syukur...erm..saya nak kongsi sikit cerita tentang saya dengan seorang sahabat yang teramat saya sayang. kerana allah saya sayangkan dia. allah rezekikan saya berkawan dengan dia selama 3 tahun..sepanjang 3 tahun itu terlalu bermakna, bermanfaat untuk saya.dari saya tak tahu mengaji,dia sabar mengajar saya sikit2..dan berkat keikhlasan dia,tunjuk ajar dia, dan dengan izin Allah, saya berjaya ke bumi Anbiyah, Ardu Kinanah, yakni mesir...tak pernah saya mimpi untuk ke sana.tapi dengan izin allah, melalui sahabat saya yang mulia ini lah saya ke sana walaupun sekadar mengikuti krusus bahasa arab..alhamdulillah...

tapi...persahabatan kami terputus...mungkin salah saya, tak meghargai ke ada an dia.sekarang, dua tahun terputus hubungan..dan saya tahu dia sudah berumahtangga,saya doakan awak di anugerahkan allah keluarga yang sakinah , mawaddah dan cintakekal hingga ke jannah... 

allah maha mengetahui betapa saya rindukan sahabat seperit awak...take care.. salamesrabadikhlaselamanya..

kalau awak baca apa saya tulis ni, saya mohon maaf atas segala salah silap saya selama saya jadi kawan awak. segala nasihat dan apa yang awak aja saya,saya tak lupakan selagi ada hayat saya....ini salah satu ujian terbesar saya.iaitu kehilangan awak...


0 pendapat:

Post a Comment

THANKS FOR YOUR COMMENT
:-)
MAY ALLAH BLESS US
DO COME AGAIN!

 

✿ MiSs♥WaFa ✿ Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice